Beantwoord

G-mail synchronisatie probleem WiFi

  • 19 March 2019
  • 8 reacties
  • 362 keer bekeken

Hoi,

Als ik mijn Note 9 met WiFi verbind (experiabox v10a) dan krijg ik ineens synchronisatieproblemen met gmail. Ik ontvang geen emails meer kan niks verzenden etc. Zodra ik naar 4g overschakel is het probleem weg, als ik bij andere mensen op WiFi zit dan is er geen probleem alleen bij mij thuis. Iemand die weet hoe dit opgelost kan worden ?

Bvd,
icon

Beste antwoord door Susan_ 3 April 2019, 10:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @zkers , wifi thuis zou dit probleem niet mogen hebben, bij mij werkt het wel goed. Weet je zeker dat je volledige toegang tot internet hebt op je wifi thuis?
Hallo @zkers , wifi thuis zou dit probleem niet mogen hebben, bij mij werkt het wel goed. Weet je zeker dat je volledige toegang tot internet hebt op je wifi thuis?
Ja, de rest werkt alles perfect via WiFi en internet kabels.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @zkers, bedankt voor je bericht. Wat irritant dat g-mail niet wil synchroniseren met jouw WiFi. Kan je aangeven of je een bepaalde (fout)melding krijgt op het moment dat je mails wil ophalen of verzenden? Werkt WiFi op datzelfde apparaat verder wel gewoon, als je bijvoorbeeld internet opent of een app die internet gebruikt?
Reputatie 7
Ik vertrouw de V10A niet als het gaat om IPv6. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een zeer gebrekkige implementatie van IPv6 één van de grote boosdoeners is van veel problemen met de V10A. Zelfs het in de voorlaatste firmware update uitzetten van IPv6 lijkt niet 100% gelukt te zijn en ook de actuele problemen met VPN zouden wel eens IPv6 gerelateerd kunnen zijn. Hij zou me niets verbazen als ook hier de gebrekkige implementatie van IPv6 debet aan blijkt te zijn. Android heeft nogal een voorkeur voor IPv6 en als daar dus iets mis mee gaat dan heb je in de Android wereld de poppetjes aan het dansen.
Goedenavond @zkers, bedankt voor je bericht. Wat irritant dat g-mail niet wil synchroniseren met jouw WiFi. Kan je aangeven of je een bepaalde (fout)melding krijgt op het moment dat je mails wil ophalen of verzenden? Werkt WiFi op datzelfde apparaat verder wel gewoon, als je bijvoorbeeld internet opent of een app die internet gebruikt?
Ik krijg de melding 'synchronisatie problemen'. En ja op het apparaat werkt WiFi gewoon goed internet etc.
Reputatie 7
Badge +21
@zkers, ik ga de melding doorzetten! Het wordt dan achter de schermen uitgezocht. Hoelang dit gaat duren is helaas niet bekend maar zodra ik hier wat meer over hoor ben je, samen met wjb, de eerste die het hoort! 😉
Reputatie 7
Badge +21
@zkers, er zijn op dit moment twee mogelijkheden, mits het probleem natuurlijk nog steeds speelt en niet in de tussentijd is opgelost 🙂 Er wordt gevraagd, vanuit de experts, of je het modem al een keer hebt gereset. Dat kan via de stappen op deze website. Daarnaast, omdat het echt alleen op dat toestel voorkomt, kan je (na een back-up te hebben gemaakt) een reset van je mobiele toestel proberen. Dat is geen leuke optie, maar als optie 1 niet werkt is dat wel nodig.
Reputatie 7
Badge +21
@zkers, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je mijn bovenstaande bericht gezien en misschien ook al uitgevoerd? Ik ben benieuwd!

Reageer