Beantwoord

Gebruikersnaam kpn email veranderen

  • 1 November 2019
  • 21 reacties
  • 569 keer bekeken

Ik ontvang de laatste tijd veel spam en wil mijn gebruikersnaam veranderen.

Stel het is nu m.orgen1@kpnmail.nl

En wil dit veranderen in m.orgen@kpnmail.nl.

Hoe doe ik dit?

Blijven de mappen die ik nu heb bestaan in het nieuwe adres?

Hoe breng ik mijn contacten zo snel mogelijk op de hoogte van het nieuwe adres?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 November 2019, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Lees hier: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm hoe u dat doet.

Reputatie 7
Badge +7

Het verwijderen van het hoofd account is ook niet mogelijk, houd hier rekening mee.

 

Het overzetten van de mail en de mappen zal je zelf moeten regelen, de meeste mail programma's moeten dit wel kunnen doen.

Dennis,

Het is dus niet mogelijk om mijn bestaande adres te veranderen zoals ik beschreven heb in een nieuw adres zodat ik geen spam meer ontvamg?

Reputatie 7
Badge +7

Als het je hoofd account betreft inderdaad niet. Overige accounts kunnen vrij verwijderd (en aangemaakt) worden. Wel is er een maximum van 5 email accounts, met 5 email aliassen per account.

Dag Dennis,

Hoe kom ik dan van die vervelende spam af?

Reputatie 7
Badge +7

Dat is momentel simpelweg een hele lastige. Spam kan je altijd bij ons aanmelden (kpn.com/spam) maar het blijft een probleem. Wel heeft dit (nog steeds) onze volle aandacht, maar dat is met wisseld succes.

Reputatie 7
Badge +24

Stel het is nu m.orgen1@kpnmail.nl

Dit klinkt niet als een hoofd email adres. Een hoofd email adres eindigd met 5 cijfers voor het @. Althans, dat is bij mij zo bij al mn boxen.

Reputatie 7
Badge +7

Dat was bij automatisch toegewezen accounts zo maar is al enige tijd niet meer het geval. Zelf heb ik ook gewoon een vrij uitgezocht account.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Is het dan een optie om de hele box te verwijderen en opnieuw aan te maken?

Ik wil simpelweg mijn huidige primaire adres dus alles voor het @kpnmail.nl veranderen zodat ik van de huidige spam af ben

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil simpelweg mijn huidige primaire adres dus alles voor het @kpnmail.nl veranderen zodat ik van de huidige spam af ben

Dan moet je er eerst eens achter zien te komen of dat een alias is of een hoofd email adres. Voor zover ik nu kan volgens heeft u nog niet veel moeite gedaan...

"Voor zover ik nu kan volgens heeft u nog niet veel moeite gedaan..."

Ik wend mij juist tot dit forum voor informatie omdat mij kennis hierover ontbreekt en dit onzinnige antwoord helpt daar niet echt bij!!

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb in mijn eerste reactie een link gegeven waar u uw email account kunt aanpassen. Ik heb daarop nog geen response gezien. Of het wel lukt of niet lukt. En wat er dan niet lukt...

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Carthago, welkom op ons forum. 

"Voor zover ik nu kan volgens heeft u nog niet veel moeite gedaan..."

Ik wend mij juist tot dit forum voor informatie omdat mij kennis hierover ontbreekt en dit onzinnige antwoord helpt daar niet echt bij!!

 

Fijn dat je je tot ons wendt, hier zijn we voor. Als ik het goed lees en begrijp is de oplossing vrij makkelijk. Aanpassen van een e-mailadres kan niet. Wat je wel kunt doen is simpelweg een nieuw e-mailadres aanmaken in Mijn KPN. Klik hier voor de instructies. 

Lukt het zo? 

Dag Alex,

Bedankt voor je reactie. Wat ik wil is een nieuw adres zodat ik af ben van de spam ik nu ontvang.

Stel mijn primair adres is nu m.orgen1@kpnmail.nl

En wil dit veranderen in m.orgen@kpnmail.nl.

Ik heb reeds een nieuw adres aangemaakt en deze werkt prima, maar mijn primair adres blijft actief en ontvang ik alsnog spam

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als het je primaire is zul je deze niet kunnen verwijderen. Wel kun je het verwijderen uit je e-mailprogramma's/apps. Dan kijk je simpelweg niet meer naar wat er binnenkomt, voor ons is dat niet zo van belang. 

Reputatie 7

Waarom staan toch al die e-mailadressen op een publiek forum?

Alex,

Bedankt zover ik ga er wederom mee aan de slag

Reputatie 7
Badge +24

Als het je primaire is zul je deze niet kunnen verwijderen. Wel kun je het verwijderen uit je e-mailprogramma's/apps. Dan kijk je simpelweg niet meer naar wat er binnenkomt, voor ons is dat niet zo van belang. 

Als het nieuw aangemaakte mailadres aan een andere mailbox gekoppeld is, dan werkt dat ja. Als het nieuw aangemaakte mailadres als alias aan dezelfde box gekoppeld is, dan haalt dat niets uit.

Reputatie 7

Als het je primaire is zul je deze niet kunnen verwijderen. Wel kun je het verwijderen uit je e-mailprogramma's/apps. Dan kijk je simpelweg niet meer naar wat er binnenkomt, voor ons is dat niet zo van belang. 

Maar dan moet je ook geen alias van dat e-mailadres in jouw e-mailprogramma's/apps gebruiken want anders blijf je dis spam gewoon ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

Als het je primaire is zul je deze niet kunnen verwijderen. Wel kun je het verwijderen uit je e-mailprogramma's/apps. Dan kijk je simpelweg niet meer naar wat er binnenkomt, voor ons is dat niet zo van belang. 

Maar dan moet je ook geen alias van dat e-mailadres in jouw e-mailprogramma's/apps gebruiken want anders blijf je dis spam gewoon ontvangen.

Klopt. Maar op basis van wat ik hier zie is dat ook niet het geval, geen aliassen. No worries dus.