Beantwoord

Gedownloade e-mails markeren als gelezen

  • 29 November 2019
  • 11 reacties
  • 485 keer bekeken

Geachte Lezer,

Als eerste. ik werk thuis met OUTLOOK 2003.

Voordat de nieuwe KPN Webmail geïntroduceerd werd, werden berichten nadat ik thuis de mail had binnengehaald in de KPN webmail automatisch als zijnde gelezen gemarkeerd. Nu blijven de mailtjes als ongelezen staan.

Ik heb als email extensie @hetnet.nl Wat moet ik anders instellen om dit op te lossen??

 

Met vriendelijke groet,

 

Richard

icon

Beste antwoord door wjb 30 November 2019, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 2

Hetzelfde gebeurt nu op de telefoon… alle mailtjes blijven op ongelezen staan in de Outlook app (imap, Android), ook als je ze al via pop3 van de server hebt gehaald op een ander device.

Is duidelijk weer eens een KPN ding, andere niet KPN accounts doen het namelijk nog steeds prima. 

Weet iemand de oplossing?

 

Reputatie 7

Als jij o.b.v. pop3 mails ophaalt dan behoren ze op de server ook als ongelezen te blijven staan. Pas als je ze op de cliënt geopend hebt mogen op de server als gelezen gemarkeerd worden, maar dat werkt alleen als je o.b.v. imap werkt.

De fout zat dus eigenlijk in de oude webmail en die is met de nieuwe webmail nu verholpen.

Reputatie 2

Ook als ik ze op de cliënt (pop3) heb gelezen of verwijderd, blijven ze op mn telefoon (imap) op ongelezen staan. Dat was tot voor kort nooit zo. 

Reputatie 7

Ook als ik ze op de cliënt (pop3) heb gelezen of verwijderd, blijven ze op mn telefoon (imap) op ongelezen staan. Dat was tot voor kort nooit zo. 

Klopt, maar zoals het nu gaat is eigenlijk zoals het hoort te gaan.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Showroom9 @Pkooy, ik begrijp dat het gebruik van e-mail iets anders werkt sinds Webmail vernieuwd is. Goed dat jullie dit laten weten. Ik zie dat wjb jullie al geholpen heeft en van uitleg heeft voorzien, dat is fijn! 

Ik ben nog wel benieuwd hoe het gaat als jullie op alle apparaten je e-mailadres instellen volgens IMAP? Als je je e-mailadres op die manier instelt, wordt de mail meteen als gelezen gemarkeerd zo gauw je deze op één apparaat hebt bekeken. Dat zal een goed alternatief zijn. Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn, mochten jullie dit proberen.

Ik heb van alles geprobeerd met een nieuw account maar ik krijg het niet voor elkaar.

LET OP  het Outlook 2003. Ik heb geprobeerd met de uitleg op de site van outlook 2007 de gegevens in te stellen maar helaas het lukt niet.

Kan iemand mij door de instellingen loodsen??

 

Reputatie 7

Kan iemand mij door de instellingen loodsen??

Kan jij hier eens screenshots posten van de instellingen die je voor dat account doet?

Natuurlijk wel even persoonlijke informatie zoals e-mailadres en/of naam wegpoetsen.

WJB,

 

Bij deze. Zo staat het nu ingesteld. Al diverse varianten geprobeerd.

Ik hoop dat je me kan helpen.

WJB,

 

er zitten nog 2 screenshots bij.

 

Reputatie 7

Op het eerste scherm gebruik je als inkomende mailserver mail.kpnmail.nl en uitgaande mailserver smtp.kpnmail.nl.

Als gebruikersnaam gebruik je jouw e-mailadres en bijbehorend wachtwoord.

Op het tweede scherm vink je aan dat voor uitgaande e-mail verificatie vereist is.

Je selecteert ook dat de dezelfde instellingen als bij de inkomende mail gebruikt worden.

Op het derde scherm geef je zowel inkomend als uitgaand SSL gebruikt moet worden.

Reputatie 7
Badge +19

@Showroom9 Ik hoop dat het is gelukt met de instellingen en instructies die wjb heeft gegeven. Laat je het ons weten, ook als je vragen of opmerkingen hebt?