Beantwoord

Geen e-mails ontvangen

  • 13 May 2019
  • 21 reacties
  • 337 keer bekeken

Ik kan niet alle e-mails ontvangen en die komen ook niet in de spamfilter.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 14 May 2019, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @wintergroen . Welkom op het forum.
Wat vervelend en irritant dat dit gebeurt. Ik heb nog iets meer informatie nodig. Wat gebeurt er precies? Geven mensen aan dat mailtjes die ze naar jou versturen, bij hun terugkomen? Hoe ben je hier achter gekomen? Alle info is welkom! 🙂
Ik krijg van een bedrijf verschillende e-mails. Niet allemaal komen ze binnen. Bij het bedrijf zeggen ze dat ze in de spam terecht komen, maar dat kan ik nergens zien. Ze worden wel verschillend verstuurd, maar komen wel van hetzelfde bedrijf met hetzelfde e-mailadres.
Moet het in webmail kunnen zien, maar ik weet niet hoe dat werkt.
Dank voor je uitleg! KPN blokkeert geen binnenkomende mail. (uitzondering spam, uiteraard ). Het gaat daarom vaak mis bij de verzendende partij.
Misschien kan ik je een beetje op weg helpen met de webmail. Je kunt hier inloggen: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
gebruikersnaam is het emailadres en wachtwoord is hopelijk bij jou bekend. Zo niet, kun je deze instellen/achterhalen via mijn kpn.
In de webmail zit een mapje spam. Daar zou je eens een kijkje kunnen nemen.
Lukt het niet, laat het weten en dan help ik je verder!
Ik heb niks meer gehoord. Weet je zo voldoende?
Reputatie 4
Badge +2
Het vervelende is dat KPN drie categorieen mail kent: OK, SPAM verdacht en SureSpam. De eerste komt in de inbox, de tweede in de spam filter, en wat met mail uit de derde categorie gebeurt is onduidelijk, ik krijg ze in ieder geval niet te zien!
Reputatie 4
Badge +2
Dank voor je uitleg! KPN blokkeert geen binnenkomende mail. (uitzondering spam, uiteraard ). Het gaat daarom vaak mis bij de verzendende partij.

Kan KPN mij dan vertellen wat ABN verkeerd doet bij het verzenden van mail? Die komt namelijk in de spam map terecht, ook nadat ik meer dan eens aan abuse@kpn.com heb aangegeven dat het géén spam is? En al die andere verzenders van volgens KPN mail die spam is? Als we zouden weten op basis van welke spamfilter "wetgeving" KPN de mail in de spam map gooit kunnen we verzenders daarmee rekening laten houden!
Goede vraag, @AndreWrdn . Ik ben wel benieuwd naar de reactie die je van abuse hebt gekregen? Kun je die met ons delen?
Reputatie 4
Badge +2
Ja:
Reputatie 4
Badge +2
Achter "Ja " hierboven staat het antwoord: GEEN ENKEL ANTWOORD

En dat wordt langzaam vervelend. Ik zou Plus, Scoupy, ABN, en zoveel andere verzenders graag willen vertellen wat ze verkeerd doen, hun mail komt gewoon in de spam map. Plus wordt soms wel doorgestuurd, maar dat wisselt. Staat nu weer in de spam map.

Ik denk dat ik ga zoeken hoe ik een regel aan moet maken in Office Outlook om mail met [spam] in het onderwerp direct te verplaatsen naar de map Inkomende mail en direct copieen naar abuse en samples te sturen. Heb tot nu toe slechts een enkele mail in de spam map gehad die echt goed was herkend dus dit automatisme zal mij van veel ergernis besparen
Reputatie 7
Badge +7
(Bijna) alle spamfiltering gebeurt op basis van gebruikersfeedback. Mails welke in de spam terecht komen worden dan ook voor een groot gedeelte door ontvangers als spam aangemerkt of komen in spamtraps terecht (meestal een combinatie van beiden). Deze feedback komt niet enkel bij ons vandaan maar bij alle gebruikers van het spamfilter wat wij hebben draaien.

False positives welke onze kant op gestuurd worden, worden verwerkt en aangemeld als legitieme mail, als de feedback echter overweldigend spam is zal de mail alsnog in de spam belanden.

Zeker met nieuwsbrieven gaat dit niet altijd goed, zowel wij als onze leverancier zijn hiervan op de hoogte. Dit is echter lastig op te lossen. Wel heeft het uiteraard onze aandacht.
Reputatie 4
Badge +2
Dat is dus het enige criterium: gebruikers vinden het spam? Of vinden gebruikers het ongewenste mail? Van serieuze bedrijven waarbij je je kunt afmelden door op de afmelden knop te drukken? Wordt (bijvoorbeeld) ABN er van in kennis gesteld dat hun mail in de spam map terecht komt? Heb wel eens met een van de verzenders gebeld (ja ook dat kan nog via KPN!) maar die horen nooit van kpn dat hun mail in de spam bak terecht komt.

Trouwens er staat BIJNA. Aan welke criteria voldoen de mailtjes die al direct als spam worden bestempeld (dus niet dankzij gebruikers)? En welke functionaliteiten voeren de spamtraps uit? KPN blijft met dit antwoord vaag, ik kan dus niets aangeven aan de verzenders . Alleen van email adres wijzigen. Waarom komt de mail van weekendjeweg bij Gmail wel en bij kpn meestal niet door?

Blijft wat vaag (of moet ik gaan werken aan het met een Outlook regel maar automatisch doorsturen van incorrecte spam?)
Dank je wel Erwin. Via webmail is er geen spam te vinden. Ligt waarschijnlijk aan de verzendende partij.
Dank je wel voor je hulp.
Reputatie 4
Badge +2
Dank je wel Erwin. Via webmail is er geen spam te vinden. Ligt waarschijnlijk aan de verzendende partij.
Dank je wel voor je hulp.

Maar komen de mailtjes van de verzender bij niet-kpn mailadressen wel aan? Is er bij de verzender te constateren dat er vergelijkbare mail bij andere geadresseerden wel aan komt?

hoi  ik krijg al weken geen email binnen   kan wel versturen en krijg ook spam binnen  maar de email niet wat te doen

hoi  ik krijg al weken geen email binnen   kan wel versturen en krijg ook spam binnen  maar de email niet wat te doen

Hallo @neljoustra welk mailprogramma gebruik je, een eigen mailprogramma, welk merk en versie of de webmail?

 

ik gebruik kpnmail.nl

 

ik gebruik kpnmail.nl

 

Dat snap ik, maar welk programma? @neljoustra 

volgens mij outlook maar weet het eigenlijk niet

waar vind ik de instellingen met pop

 

Reputatie 7
Badge +8

Als je steevast KPNmail.nl gebruikt in je browser, dan bekijk je het in de browser zelf, en open/downloaden je ze dus niet in een speciaal programma (zoals Outlook, Windows Mail of Mozilla Thunderbird) op je computer. Alle mail staat bij KPN opgeslagen.

 

Reputatie 7
Badge +10

@neljoustra

Gebruik je alleen de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) of een emailprogramma ?

Stuur eens een email naar jouwzelf. Komt die wel aan ? Verander eens alle wachtwoorden van al jouw emailaccounts ? Werkt dan de email weer wel ?