Beantwoord

Geen mail meer versturen

  • 9 April 2021
  • 9 reacties
  • 61 keer bekeken

Ik krijg het volgende bericht: het afezenderadres … is geweigerd door de server smtp.kpnmail.nl.
ik heb niets verandert aan poorten of wachtwoorden.
Ik maak wel gebruik van wifi en geen 4G.
Kan iemand mij helpen?
Het vreemde is ik heb 3 mailadressen maar een werkt wel en alledrie zijn ze bij KPN...
Ik hoor graag tips/oplossingen

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 11 April 2021, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MasMen,

Als ik het goed begrijp, lukt het jou met één van je @kpnmail adressen niet meer om mails te versturen? Gebeurt dat bij elke mail die je probeert te versturen?

Zou je kunnen controleren of het verzenden wél lukt via de Webmail omgeving? Als dat goed gaat, ligt het niet aan het mailadres zelf en zullen we het bij de instellingen van je mailprogramma moeten zoeken. 

Hallo 
Sorry voor mijn late reactie.
Via mijn webmail lukt het wel om berichten te verzenden..
Hoe kan ik nu verder?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, fijn dat het via de Webmail wél lukt!

Dan zullen we het bij de instellingen van je mailprogramma moeten zoeken. Als je niet precies de juiste instellingen in hebt gevuld, kan onze server niet worden bereikt met als gevolg dat het mailtje niet verzonden kan worden. Zou je de instellingen eens goed door willen nemen? Als je niet direct een fout ziet, kan je het betreffende mailadres ook even helemaal verwijderen uit je mailprogramma en daarna opnieuw toevoegen. 

Ok alleen ik heb niets ingevuld alle instellingen zijn gelijk gebleven, ik heb alleen de computer verplaatst en log nu in via wifi.
Kan het daarmee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +20

Hoe maakte je eerder altijd verbinding? Via 4G? Of had he de computer toen bekabeld aangesloten?

Zou je een screenshot willen plaatsen hier, van welke instellingen je in hebt gevuld? Dan kan ik even met je meekijken! Het is een openbaar forum, dus het is wel van belang dat je mailadres zelf niet zichtbaar is op je screenshot zodat anderen hem niet kunnen zien :slight_smile:

De computer was eerst bekabeld.
Hier de screenshot

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, zowel bekabeld als via de wifi ben je met hetzelfde KPN modem en dus met hetzelfde netwerk verbonden, dit zou dus geen verschil moeten maken.

Zou je de account eens willen verwijderen uit je emailprogramma en daarna opnieuw in willen stellen? Dat wil nog wel eens wonderen doen!

Ik kan op dit moment via een mailadres en nu via de webomgeving wel mailen.
Ik ben bang dat als ik de account verwijder en weer installeer ik iets fout doe en alle accounts niet meer zelf ingesteld krijg.
Ik hou het hier even bij , bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +20

Als dit verder een werkbare situatie is voor jou, snap ik dat je het liever zo laat! Mocht je er toch weer mee aan de slag willen gaan, dan helpen we je uiteraard graag weer verder hier :blush: