Beantwoord

geen mail meer via planet.nl account verwijderd en kan niet meer toegevoegd

  • 13 February 2020
  • 2 reacties
  • 726 keer bekeken

Hallo,

Een week geleden kon ik geen mail meer verzenden en ontvangen via mailadres eindigend op planet.nl via Samsung tablet.

Voortdurend melding ‘kan niet veilig verbinden met server’.  Account verwijderd en nu lukt het niet om dit weer toe te voegen (alle mail kwijt?); melding ‘installatie kan niet worden voltooid, kan niet veilig verbinden met de server’. Het toevoegen ook handmatig geprobeerd met hetzelfde resultaat.  Gebruikte instelllingen: pop3server pop.kpnmailc.om beveiliging:SSL (ook al eens 'geen’ geprobeerd) en poort: 995.

Ik heb als hoofdaccount een mailadres eindigend op kpnmail.nl / maar als gebruikersnaam en mailadres een planet.nl ( dit is destijds door kpn zo in gesteld en staat niet als aparte alias in mijn KPN vermeld).

Ik heb ook geprobeerd een nieuwe alias en account aan te maken, maar krijgt steeds ‘installatie kan niet worden voltooid etc.’. Conclusie; geen mogelijkheid meer om op deze manier te mailen en waarschijnlijk alle mail kwijt. 

Geprobeerd te bellen met kpn: echter na inspreken boodschap krijg je per sms alsnog een maillink en spreek ik niemand persoonlijk. Ik heb alles al doorgelezen (ook op het forum qua instellingen)en geprobeerd toe te passen, helaas zonder resultaat. 

Mijns inziens  ligt het niet aan het apparaat, want een account van outlook is feilloos toe te voegen.

Is er een oplossing ?

Groeten, Janwillum

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 February 2020, 16:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Wat bedoel je nu met…

Account verwijderd ...

In je mailprogramma verwijderd of in mijn KPN de alias wegehaald bij het e-mailaccount?

Als je het eerste bedoeld, log dan eens in met jouw planet.nl alias op webmail.

Lukt het om daar in te loggen?

Kan je eens screenshots posten van de instellingen in jouw mailprogramma? Wel even jouw e-mailadres wegpoetsen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Janwillum, welkom op het forum! Probeer inderdaad eerst even om in te loggen op de Webmail. Als dat lukt, controleer daar wat je nog hebt aan mail. 

Als je de tablet had ingesteld met POP3 is het mogelijk dat je nu mail kwijt bent. Dit omdat POP3 in principe mail download naar het tablet en dit dan verwijderd uit de webmail. Als het was ingesteld met IMAP, dan zou al je mail er nog moeten zijn in de webmail.

 

Vervolgens kun je op je tablet de boel opnieuw instellen. Volg daarbij dit stappenplan (kies eerst je toestel).