Beantwoord

geen mail via outlook 2010

Kan sinds zaterdag 15 feb geen emails meer verzenden/ontvangen via outlook 2010 (krijg de melding server time out, 0x90084210A. Webmail werkt wel en ook email ontvangen via webmail. Wat is de oplossing?

icon

Beste antwoord door Els04 18 februari 2014, 09:35

Inmiddels opgelost doordat er gisteren updates van Windows 8.1 zijn geinstalleerd. Het blijft verder een mysterie maar alles doet het weer naar behoren. Dank voor de tips.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Els04,

Dat is opmerkelijk. Zijn er rond die tijd gegevens gewijzigd in het mailprogramma, of heb je het wachtwoord opnieuw ingesteld?

In Outlook 2010 kan je via Bestand > Accountinstellingen > Wijzigen... de accountgegevens verifiëren. Als alle gegevens goed staan en het probleem hiermee niet opgelost is raad ik je aan om het volledige account te verwijderen (maak voor de zekerheid eerst een backup van je opgeslagen mails) en voeg het account opnieuw toe.

De accountgegevens dienen als volgt ingevoerd te worden:

-Server voor inkomende mail: pop.kpnmail.nl (poort 110).
-Server voor uitgaande mail: mail.kpnmail.nl (poort 25).
-Gebruikersnaam: je volledige kpnmail e-mailadres.
-Wachtwoord: het wachtwoord dat je ook voor KPN Webmail gebruikt.
-Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht NIET aanvinken.

Ik hoor graag van je of je er op deze manier uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Martin

Helaas lukt dat ook niet, Heb ook account al verwijderd en opnieuw ingesteld. Krijg deze foutmelding

Task 'xxxx@planet.nl (1) - Receiving' reported error (0x8004210A) : 'The operation timed out waiting for a response from the receiving (POP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).

Dus nog andere ideeen?

met vriendelijke groet,

Els

Inmiddels opgelost doordat er gisteren updates van Windows 8.1 zijn geinstalleerd. Het blijft verder een mysterie maar alles doet het weer naar behoren. Dank voor de tips.

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Els04,

Dat issue is bij mij ook niet bekend, maar ik ben blij dat het hiermee opgelost is!

Met vriendelijke groet,

Martin

Reageer