Beantwoord

Geen verbinding mogelijk met de kpnmail account

  • 22 June 2022
  • 11 reacties
  • 147 keer bekeken

Er wordt telkens gevraagd om een wachtwoord in te voeren voor de gebruiker ‘***@kpnmail.nl’ na de zin :geen verbinding mogelijk met de account KPNmail.

Dw Koonings was mijn schoonvader die al meer dan 5 jaar overleden is.

Heb dacht ik dat mail adres uit mijn bestanden verwijderd maar sinds ik een nieuwe computer heb verschijnt telkens dat bericht.

Ook in mijn kpn is dat mail adres niet meer aanwezig.

Pas als ik op de annuleer knop heb gedrukt kan ik verder met mijn mail account.

 

icon

Beste antwoord door GeSp 25 June 2022, 19:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@John267 

Heb je misschien bestanden simpelweg gekopieerd van de ene naar de andere computer ? Of heb je m.b.v. een backup de instellingen van jouw emailprogramma geconfigureerd ?

Sommige emailprogrammas controleren niet eerst of een emailadrres bestaat maar proberen gewoon email naar dat adres te sturen.

Eigenlijk lijkt het mij heel erg simpel. Gewoon dat ene account in jouw emailprogramma (opnieuw) verwijderen.

Via backup alles overgezet. 

Dat ene ( alias) account was ook al verwijderd inclusief alle contact gegevens in mijn computer. 

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @John267 

 

Dat account moet dan toch ingesteld staan anders zou je die wachtwoordvraag niet krijgen, het account is dan waarschijnlijk meegekomen bij het terugzetten van de backup.

Als je naar de account instellingen gaat, staat hij daar dan toch niet ergens tussen?

 

Als je er niet uitkomt, welk email programma gebruik je?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @John267, welkom! Wat vreemd dat dit nu gebeurt! Ben je er inmiddels achter waar het probleem lag? Zo niet, zou je dan inderdaad deze vragen willen beantwoorden? De community denkt graag met je mee!

Hallo @John267 

 

Dat account moet dan toch ingesteld staan anders zou je die wachtwoordvraag niet krijgen, het account is dan waarschijnlijk meegekomen bij het terugzetten van de backup.

Als je naar de account instellingen gaat, staat hij daar dan toch niet ergens tussen?

 

Als je er niet uitkomt, welk email programma gebruik je?

 

Het betreffende account staat nergens tussen.

In ‘mijn kpn’ internet/mail staat het ook niet. 

Bij oude computer bestond dit probleem niet. 

Had het alias/mailadres al jaren verwijderd. 

Vreemd toch dat dit zich ineens voordoet

Vraag me af waar account dan wel verstopt zit

Gebruik apple mail programma. 

Reputatie 7
Badge +18

Als je zoals hieronder beschreven de accounts bekijkt zie je dat account er ook niet tussen staan of heb je dat al op die manier bekeken?

 

Gegevens van e-mailaccounts weergeven in Mail op de Mac

In het venster 'Accountinfo' in Mail kun je gegevens van een e-mailaccount bekijken. Je kunt bijvoorbeeld controleren wat de maximale en beschikbare ruimte op de e-mailserver van de account is en indien nodig berichten van de server verwijderen.

 

  1. Klik in de app Mail  op de Mac op een postbus in de navigatiekolom van Mail terwijl je de Control-toets ingedrukt houdt en kies vervolgens 'Toon accountinfo'.

  2. Klik in het venster 'Accountinfo' op het venstermenu 'Account' en kies vervolgens een account.

  3. Klik op de tabbladen voor details over de account.

    • Quota of Berichten op server: In dit paneel controleer je de grootte van postbussen en berichten op de e-mailserver. Deze informatie kan je helpen je berichten te beheren op het moment dat je de opslaglimiet van je account overschrijdt. Bij een IMAP-account kun je hier bijvoorbeeld bepalen welke postbus de meeste ruimte inneemt. Vervolgens kun je de berichten daarin weergeven en zo nodig verwijderen.

    • Overzicht: In dit paneel vind je een overzicht van de accountinstellingen, waaronder de accountinstellingen voor e-mailservers en beveiliging.

Dat account is op deze wijze ook niet te vinden

Ben er net achter gekomen dat ik de melding ( kan geen verbinding maken enz enz) steeds krijg als ik een ingekomen mail (kpn account) al of niet  met een bijgevoegd bestand wil doorsturen.

 

 

En dat bericht verschijnt steeds weer als ik mail programma opstart.

Reputatie 7
Badge +18

Staat het account dan misschien ingesteld als 1 van de uitgaande SMTP servers?

 

Outgoing mail server (SMTP) settings

Option

Description

Account

Choose the account of the mail server.

To change outgoing server settings, as directed by your email account provider, choose Edit SMTP Server List.

User Name

Enter the user name you use on the mail server.

Password

Enter the password you use on the mail server.

Host Name

Enter the name of the mail server.

Automatically manage connection settings

Let Mail automatically manage settings for your email account, such as port numbers and authentication methods, in Mail.

If you deselect this option, you can specify the following, as directed by your email account provider:

  • Port (or Internal Port and External Port), Use TLS/SSL: The port numbers for sending messages, and whether to use TLS/SSL.

  • Authentication: The authentication method. This option is available only for POP and IMAP accounts.

If you change settings, click Save to save your changes.

En hiermee is het opgelost.

Het account stond nog bij de uitgaande server instellingen.

Na verwijdering was het weer in orde.

Bedankt voor het meedenken!