Beantwoord

Gewone mail in unwanted map

• 20 november 2018
  • 12 reacties
  • 265 keer bekeken

Ik krijg steeds mails binnen, waarvan de afzender in de contactlijst staat, in de unwanted mailbox. Zelfs de mail van mijn gmail account. Alles al geprobeerd, zoals filters instellen, helpt niet. binnen enkele seconden verdwijnt de mail van de inbox naar de unwanted box. Heel veel spam komt wel gewoon binnen in de inbox.

Vervelend is met name dat op mijn telefoon bij het net geen unwanted box is. Gelukkig op tablet en IPad wel.

weet iemand een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Paul_ 21 november 2018, 15:53

Welkom op het forum @HermanAnneke. Heel vervelend als 'gewone' mail terecht komt bij de ongewenste. Zodra dat gebeurt kan je het volgende doen zodat het voortaan goed gaat met die afzender:

Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:

• Login op Webmail
  • Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Spam’.
  • Selecteer het bewuste bericht.
  • Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  • Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.

En als je ziet dat een specifieke afzender juist in jouw inbox komt terwijl het Spam is, dan kan je het volgende doen:

Stuur het originele bericht door naar e-mailadres valse-email@kpn.com op de volgende manier:

• Login op Webmail
  • Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  • Selecteer het bewuste spambericht.
  • Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @HermanAnneke. Heel vervelend als 'gewone' mail terecht komt bij de ongewenste. Zodra dat gebeurt kan je het volgende doen zodat het voortaan goed gaat met die afzender:

Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:

• Login op Webmail
  • Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.

En als je ziet dat een specifieke afzender juist in jouw inbox komt terwijl het Spam is, dan kan je het volgende doen:

Stuur het originele bericht door naar e-mailadres valse-email@kpn.com op de volgende manier:

• Login op Webmail
  • Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  • Selecteer het bewuste spambericht.
  • Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
bedankt voor het antwoord.

Voor de duidelijkheid, ik heb de mail @ hetnet.nl , moet ik de mails doorsturen naar KPN.com en kpnmail.nl of naar vergelijkbare hetnet adressen.

Is spammail markeren als spam niet voldoende blijkbaar?
Reputatie 7
Badge +24
Je logt dus in bij de Webmail, en stuurt die e-mails letterlijk door (als bijlage) naar abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl. Dan komen ze bij een afdeling uit van KPN, die ervoor zorgt dat ze voortaan wel gewoon binnen komen.

Is spammail markeren als spam niet voldoende blijkbaar?
Helaas niet. 😞
Helaas werkt het nog steeds niet. Ik heb nu 5 dagen gewacht en elke dag mail gestuurd van mijn Gmail naar hetnet , maar deze komt voor enkele seconden in de inbox en verdwijnt dan meteen naar de map unwanted.

Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden, dat ik slechts van enkele mensen, die allemaal in mijn contacten staan, mails krijg die meteen in de unwanted komen, terwijl alle andere afzenders, ook volkomen onbekenden, na online bestellingen bv gewoon in de inbox komen.

hoe lang moet ik nog wachten, het zal wel druk zijn, ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem als er een speciale afdeling voor is.
Reputatie 7
Badge +24
Dus als ik het goed begrijp heb je de eerdergenoemde stappen gevolgd en die e-mails als bijlage doorgestuurd naar abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl?

Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden, dat ik slechts van enkele mensen, die allemaal in mijn contacten staan, mails krijg die meteen in de unwanted komen, terwijl alle andere afzenders, ook volkomen onbekenden, na online bestellingen bv gewoon in de inbox komen.

hoe lang moet ik nog wachten, het zal wel druk zijn, ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem als er een speciale afdeling voor is.
Ik snap dat het heel onlogisch lijkt, en het is zeker niet wenselijk. Dat de adressen in jouw contacten staan, is geen beslissende factor of ze in de inbox komen, of bij de ongewenste mail. Die afdeling doet veel meer dan alleen deze problemen oplossen. Dat betekent natuurlijk niet dat het zo lang moet duren allemaal. Ik zal navragen of het wellicht druk is waardoor het zo lang duurt! Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het nagevraagd @HermanAnneke. Er is geen drukte daar en zodra ze mail(s) zoals eerder beschreven ontvangen, is het doorgaans binnen 1 dag opgelost (vaak zelf nog een stuk sneller).

Ik weet niet zeker om welk e-mailadres het specifiek gaat maar ze hebben van jouw e-mailadres (degene waarmee je inlogt hier op het forum) geen e-mail ontvangen. Als je onderstaande stappen zou willen uitvoeren dan wordt het z.s.m. opgelost!

• Login op Webmail
Weer 6 dagen gewacht na het doorsturen van een email bericht precies volgens instructies. Het door u nagevraagde e-mailadres is inderdaad correct. Echter hedenmiddag kwam hetbericht van mijn e-mailadres van Gmail aan mijn adres op het net nog steeds in de unwanted map.

ik blijf hopen op een oplossing om e-mails van mezelf en van mijn kinderen en enkele goede vrienden gewoon normaal in de inbox te krijgen. Dit zijn ook de enige berichten in de unwanted box. Alle andere berichten komen gewoon in de inbox. Gelukkig begint de stroom spam langzaam op te drogen na doorsturen naar valse-email.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het nagevraagd en ze geven aan dat de e-mails niet als bijlage zijn doorgestuurd. Kan dat kloppen?
Hallo Paul.

daar zou het probleem kunnen zitten. Ik stuur de mails door op mijn iPad , waar ik hetnet binnenhaal met Outlook. In eerste instanties had ik de inhoud van de mail niet bijgevoegd, maar later wel. Toen dit ook geen resultaat gaf, heb ik toevallig alles herhaald op een Android tablet. Keurig ook de oorspronkelijke mail toegevoegd. Toen kreeg ik ineens een antwoord van het abuse team, dat ze mijn mail ontvangen hadden, echter zonder bijlage.

straks ga het opnieuw proberen op de computer, waar ik echt webmail heb en die ook anders omgaat met mails doorsturen. Daar kan ik de mail echt als bijlage toevoegen. Goede hoop dat het dan wel lukt.

Ook van de doorgestuurde spam mail krijg ik een bericht terug als ik het stuur via de Android tablet, itt de iPad .

is er verschil tussen spam en de unwanted map. Ik heb het steeds over spam, die in de spammail hoort te komen en de unwanted, waar de gewenste mails in komen. Jullie spreken steeds over spam.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, dat verklaart het in ieder geval. Ik ga ervan uit dat het straks wel allemaal lukt via de computer. :)

De map 'unwanted' is niet een map die wij gebruiken dus ik denk dat die is aangemaakt in/door Outlook. In de webmail zal je die waarschijnlijk ook niet zien (behalve als je 'm daar zelf hebt aangemaakt). Uiteindelijk denk ik dat het op hetzelfde neerkomt eerlijk gezegd maar dat zal n,a,v, het contact met Abuse duidelijk worden.
Reputatie 7
Badge +24
Inmiddels wel gelukt @HermanAnneke? Ik hoop het wel.
Met de computer is het uiteraard wel gelukt om alles door te sturen. Ik heb ook antwoord gekregen van abuseteam. Volgens dat team ligt het niet bij KPN maar bij mijn instellingen. Andere telefoonnummer gekregen om instellingen te controleren.
De unwanted map heb ik zelf niet gemaakt, ook niet door Outlook, die had ik al jaren niet meer. Ik zie hem gewoon in de webmail.

ik laat de paar afzenders die in de unwanted komen, wel mailen naar ander mailadres.

Nu vooral ineens weer heel veel spam in de inbox en heel af en toe als SPAM in de spammap

Reageer