Beantwoord

Growatt ShinePhone poorten open zetten

  • 28 May 2019
  • 7 reacties
  • 3335 keer bekeken

Ik heb net nieuwe zonnepanelen die bij plaatsing ( Door Zonnemarkt ) goed functioneerde.
Echter de volgende dag werkte het aflezen niet meer. Ik ontdekte dat als ik de ShinePhoneBox
van mijn KPNmodem lostrok en weer aansloot het systeem het wel weer deed.
Hiervan weet mijn leverancier "Zonnemarkt "te melden dat dit geen probleem is van de leverancier maar van de browser KPN !!! en daarom niet door hun moest worden opgelost ( zie alg. voorwaarden....)
Er moet een poort (5279) worden opengezet. KPN beweert dat ze dit niet kunnen doen en de leverancier maar voor beter, wel aan te sluiten, apparatuur moet zorgen !! Zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd ! Kan mij iemand vertellen op welke manier ik mijn probleem krijg opgelost ??
Van het iedere dag opnieuw aansluiten krijg ik ook de .............. 😂
icon

Beste antwoord door wjb 30 May 2019, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @D'n Ingel . Welkom op het forum!
Allereerst jammer om te lezen dat je zonnepanelen nog niet goed uit te lezen zijn. Poorten open zetten kan prima op de experiabox. Het wordt alleen niet door KPN ondersteund. Ik wil je graag op weg helpen en er zitten genoeg mensen op het forum die hier véél kaas van hebben gegeten. Welk type experiabox heb jij thuis staan?
Reputatie 7
Voor de Growatt Monitoring is helemaal geen port-forwarding nodig.
Er moet dus een andere oorzaak zijn.
Heb je al een account op de growatt portal aangemaakt en jouw installatie geregistreerd?
Ook ik ben benieuwd welke Experia Box je hebt. Ik heb al wel een vermoeden, maar toch hoor ik het graag van je.
bedankt voor de reacties
Ik heb Experia Box V10
Reputatie 7
Heb je al een account op de growatt portal aangemaakt en jouw installatie geregistreerd?
Heb je al een account op de growatt portal aangemaakt en jouw installatie geregistreerd?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zoals gezegd heeft @wjb veel meer kennis van dit soort configuraties dan ik. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de V10 een router is die met praktisch alle andere hardware overweg kan.
Mocht je eens een kijkje in de zogenaamde webinterface willen nemen kan dat via 192.168.2.254. Het wachtwoord is standaard leeg en je kunt er dan een bedenken, Ik sluit me wel bij de expertise van @wjb aan en denk niet dat het een poort issue is. Maar nu weet je in ieder geval de weg.
Reputatie 7
Vrijwel geen enkele zichzelf respecterende toepassing heeft port-forwardings nodig immers daardoor zou 90% van de gebruikers in de problemen komen met het configureren van de aansluiting.
Wel moet je een "plant" instellen op de growatt portal, zoals beschreven in de handleiding.


Bron (pdf).
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet op dit moment. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!