Beantwoord

Herstellen e-mail HetNet zonder KPN ID

  • 4 March 2021
  • 6 reacties
  • 200 keer bekeken

Badge

Mijn ouders (beide in de 70) zijn hun wachtwoord van hun hetnet mailadres kwijt. Nu hebben ze een nieuwe computer waarvoor het wachtwoord nodig is. Zijn hebben inmiddels geen kpn abonnement meer. 
 

is dit toch nog ergens te achterhalen? 

icon

Beste antwoord door Lisa 6 March 2021, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons KPN Forum @Thalia80! Kun je het wachtwoord niet wijzigen aan de hand van het klantnummer? Als zij al langere tijd geen abonnement meer bij ons hebben, dan hebben zij vermoedelijk een ‘e-mail only abonnement’. Zonder dit abonnement worden e-mailadressen namelijk binnen een paar maanden opgeheven. Mocht je het klantnummer niet weten of er niet uitkomen, dan kijk ik uiteraard graag even mee. In dat geval heb ik ter verificatie hun gegevens nodig. Je kunt de gegevens invullen in jouw Forumprofiel. Naam contractant, geboortedatum, postcode, huisnummer, e-mailadres en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Ik hoor graag van je!:blush:

Zij hebben inmiddels geen kpn abonnement meer. 

Dan is 't te hopen dat ze inderdaad een e-mail only abonnement hebben genomen. Anders vervallen de e-mail adressen na 6 maanden van beëindigen van het internetabonnement.

Bij welke provider zijn ze nu? Dan zullen ze daar toch tenminste een e-mail adres bij hebben toegewezen gekregen.

Nota Bene

Heb je zelf een internetabonnement bij KPN? Dan kun je voor hen in jouw abonnement een mailbox (dus geen alias) aanmaken :relaxed: . Willen ze hetnet achter de @ houden/hebben dan een mailbox aanmaken, dat kan alleen met @kpnmail.nl en daaronder dan een alias. Die kan wel op @hetnet.nl eindigen.

Badge

@Lisa zij hebben inderdaad een e-mail only abonnement. Maar ook hier hebben ze geen gegevens van. Ik heb de gegevens van mijn ouders verwerkt in het profiel zoals je vroeg. Zou je mee willen kijken?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Thalia80! Gelukkig. Kun je hun e-mailadres ook nog toevoegen aan jouw profiel? :grin:

Badge

@Lisa gedaan bij persoonlijke opmerkingen

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @Thalia80! Het was even zoeken, maar ik heb het gevonden. Het is goed dat je hier even navraag over doet, want er is wat meer aan de hand met het mailadres. Op 17 december is er een opzegging van het e-mail only abonnement aangevraagd. Vermoedelijk heeft dit iets te maken met overname door Ziggo, maar dit is mij niet helemaal duidelijk. 

Het mailadres gaat komen te vervallen. Dit is op 17 december via de mail gecommuniceerd. Geen zorgen hier kan nog wat an gedaan worden. Er moet een nieuw e-mail only abonnement worden aangevraagd via de afdeling opzeggingen (0800-0402). Zij zijn de enige die een e-mail only kunnen activeren en hun mailadres daaraan toe kunnen voegen. 

Ik zal het betreffende klantnummer toevoegen aan Persoonlijke Opmerkingen zodat je dit kunt doorgeven. Ook plaats ik een notitie in het systeem zodat mijn collega's weten wat er gebeuren moet. 
Tevens zou je kunnen proberen met het klantnummer het wachtwoord te wijzigen. Het e-mailadres is nog zo'n 3 maanden actief vanaf nu! 

 

EDIT: Ik twijfel over wat ik zeg over het kunnen heractiveren of opnieuw aanvragen van e-mail only via de afdeling opzeggingen. Helaas niemand te pakken kunnen krijgen. Opzeggen is in ieder geval de juiste afdeling. Niet geschoten is altijd mis.