Het blokkeren van afzender werkt niet

  • 9 January 2020
  • 53 reacties
  • 1249 keer bekeken

Het blokkeren van afzenders van spam werkt niet. De afzender is geblokkeerd via de optie die geboden wordt in de (nieuwe) webmail. Waarom werkt het niet? 

 


53 reacties

Hoe kan ik een afzender die spam verstuurd blokkeren, zodat ik geen mail meer van deze afzender binnen krijg?

Volgens de instructies gaan dat op de manier zoals dat in de schermafdruk staat, maar dat werkt niet. Ik heb een drietal afzenders op de beschreven manier geblokkeerd, maar ik krijg nog steeds mail binnen. 

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic. Dubbele post

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt deze mails in jouw kpn webmail melden als Spam. 

Niet dat het dan direct opgelost is, maar er is bij KPN dagelijks een team bezig om dit soort ongewenste mail te weren uit onze mailboxen. 

Dit doen ze mede op basis van onze meldingen in de webmail. 

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Ik weet hoe ik spam moet melden, maar dat is de vraag niet. Ik wil weten hoe je een afzender blokkeert.

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Ja, de instructie geef je zelf al aan. Maar die instructie werkt kennelijk niet goed. 

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

@Ronald Stegeman Welkom terug op ons Forum! Goed dat je hier je verhaal deelt. Wat gek dat het blokkeren van de afzender niet werkt. Werkt de blokkade wél voor de andere afzenders in de ‘geblokkeerde afzenderlijst’? Gaat het trouwens om het e-mailadres dat gekoppeld is aan je profiel? Ik hoor graag van je, dan kijken we even verder.

 

Voor geen enkel mail-adres dat ik zo geblokkeerd heb werkt het niet. Ik krijg de mail binnen gestuurd aan mijn planet-account. 

Reputatie 7
Badge +28

Zie ook de conversatie in zijn andere topic: 

https://forum.kpn.com/e-mail-10/hoe-blokkeer-ik-een-afzender-in-webmail-487470#post890101

 

Reputatie 7
Badge +17

@Raymondt Heb jij enig idee waarom de blokkade geen effect heeft? @Ronald Stegeman Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we met je meekijken!

Voor zover mogelijk profiel ingevuld. 

Reputatie 7

Vreemd, bij mij werkt het blokkeren van een afzender prima.

Reputatie 7
Badge +17

@Ronald Stegeman Bedankt voor de snelle reactie. Je hebt de gegevens perfect ingevuld. Hopelijk kan Raymond met ons meekijken aan de achterkant en de oorzaak van het probleem achterhalen. Zodra ik meer weet hoor je van me! Voor nu een fijne zondag nog.

Op 9 januari 2020 heb ik hetzelfde probleem gemeld aan @kpnwebcare op twitter. Zij zouden het intern doorzetten. 

 

Reputatie 7
Badge +10

Er vanuit gaande dat je inderdaad kpn webmail gebruikt, hier screenshots via de iPhone;

 

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7

Bedankt, @Anneke-Anna50 :) Topper!

Kun je dat eens proberen, @Ronald Stegeman ? Of loop je dan tegen een fout(melding) aan? We horen graag, zo uitgebreid mogelijk, waarom het niet lukt om een afzender te blokkeren.

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Ik worstel met dit probleem al maanden. Ik heb de geblokkeerde adressen eerst op de ene manier toegevoegd en toen dat niet werkte op de andere manier toegevoegd. Beide methodes werken niet. Er worden geen foutmeldingen gegeven. Nu is het gelukkig (of jammer genoeg😁)ook zo dat er door de geblokkeerde adressen niet zo heel veel spam wordt gestuurd, dus heel makkelijk is ook niet te testen of er een goede oplossing is. 

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7

Bedankt voor de terugkoppeling, @Ronald Stegeman . Raar! Heb je een idee van hoeveel mailadressen je hebt geblokkeerd? Ik geloof dat er een limiet aan zit, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Misschien dat RBxx, dat nog weet?  

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Ik heb er precies 4 geblokkeerd. En ja, er zit een limiet aan het aantal te blokkeren adressen. Die limiet is 100. 

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Nadia , word ik geroepen? Hier ben ik :grinning: .

Mijn e-mailadressen worden niet geplaagd door deze spammers (sssst, niet verder vertellen), dus ik heb even een test opgezet tussen twee van mijn mailboxen. Daarbij werkt blokkeren zoals bedoeld. Als de blokkade aanstaat, zie ik geen bericht(en) binnenkomen van het ongewenste adres. Ook wjb had dezelfde ervaring in het andere topic van TS. Er is een limiet, daar zag ik eerder klachten over, maar hoe hoog weet ik niet. Maar dat speelt hier niet lijkt me, hier staat het adres al in de lijst.

Dus helaas heb ik geen idee, misschien toch iets voor het e-mailteam om gericht bij TS naar te kijken.

Edit: ik zie dat Raymondt in het andere topic zojuist nog een aanwijzing geeft.

admin: post verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ronald Stegeman ,

Het heeft hier te maken met dat niet het daadwerkelijke afzenderadres geblokkeerd is. Probeer eens bounce@aloulamail.club op je blokkadelijst te zetten, en te kijken of het dan werkt.

Het adres dat geblokkeerd is is wel degelijk het echte afzendadres. Het is ook geblokkeerd via de optie zoals dat volgens de mogelijkheid van de webmail wordt aangeboden. Het bounce adres staat in de bron vermeld als het returnadres en NIET als afzender. 

Reputatie 7

Het heeft hier te maken met dat niet het daadwerkelijke afzenderadres geblokkeerd is. Probeer eens bounce@aloulamail.club op je blokkadelijst te zetten, en te kijken of het dan werkt.

@Raymondt,

Hoe zou je dat dan moeten doen, je kunt immers niet zelf het emailadres ingeven, die wordt overgenomen uit het verzendadres (?) van de mail waarvoor je de afzender blokkeert.

Reputatie 7
Badge +9

In dit geval vindt de blokkade plaats op de mail from en niet op de mime from (in een hoop gevallen zijn die gelijk aan elkaar), dus moet in dit geval wel degelijk de bounce@ ingevoerd worden om deze blokkade te maken. Nogmaals het verzoek om dat te proberen dus.

Het enige waar ik nog aan kan denken is dat het adres dat ik geblokkeerd heb in het ene geval een hoofdletter i bevat en in het andere geval een kleine L. Maar dat is niet het geval bij contact@amazonses.com die ik ook geblokkeerd heb en waar ik ook nog mails van binnen heb gekregen na het blokkeren. 

Reputatie 7

In dit geval vindt de blokkade plaats op de mail from en niet op de mime from (in een hoop gevallen zijn die gelijk aan elkaar), dus moet in dit geval wel degelijk de bounce@ ingevoerd worden om deze blokkade te maken.

Hoe kan je dat dan doen als er geen mogelijkheid is om handmatig het emailadres in te geven?

Ok. Ik ga het bounce@ toevoegen. Helaas (of gelukkig😊) krijg ik niet heel veel spam binnen van de geblokkeerde adressen, dus te testen valt het nauwelijks. 

Reageer