Beantwoord

Het verzenden vanaf gmail naar kpnmail wordt geblokkeerd (550 5.0.0 Mail rejected)

  • 16 June 2020
  • 9 reacties
  • 435 keer bekeken

Het lukt mij sinds een paar weken niet meer om naar een kpnmail adres (of planet mailadres) te mailen. Ik gebruik zelf een gmail adres. En het is super frustrerend. Zelfs beantwoorden van een mail lukt niet!

De melding is 

De reactie van de externe server was:

550 5.0.0 Mail rejected.

Maar ook krijg ik nog wel andere meldingen, zoals

SMTP error from remote mail server after end of data:
 host  xxxx.kpnmail.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected.

Hoe kan ik dit oplossen?!

icon

Beste antwoord door RBxx 16 June 2020, 19:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Nortien 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent normaal gesproken dat het KPN spamfilter jouw mail als Spam bestempelt en daarom weigert. Neem contact op met KPN Abuse (de beheerders van het KPN spamfilter) via abuse@kpn.com 

Zij zullen dit dan onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nortien, welkom op het forum!
Heb je nog contact gehad met mijn collega's van de abuse afdeling?

Ik krijg dezelfde melding.

Ook vanuit Gmail.

Mail is verstuurd naar het abuse mail adres. Ik hoop dat jullie er snel wat aan kunnen doen.

En een uurtje later is het opgelost! Erg fijn!

Reputatie 7
Badge +21

Mooi @pol-g , dat mijn suggestie jou ook snel heeft geholpen.

De reactie van de externe server was:

550 5.0.0 Mail rejected.

@kpnmail.nl 

Voorheen dus wel, maar alles geprobeerd!!!!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Voetbal Totaal , ik heb je topic even toegevoegd aan dit bestaande topic. Zou jij deze stappen ook willen doorlopen?

Geregeld komt het voor dat mail die ik verzend vanuit Google (Workspace) bij klanten die kpnmail gebruiken in de spam beland of...erger nog: helemaal niet afgeleverd wordt!
Ik zag dat er in dit topic gesproken wordt over stappen die ik zou kunnen doorlopen om dit op te lossen. Waar vindt ik die stappen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hieke71 

Ik herhaal hier mijn reactie die ik hierboven plaatste:

Hallo …..

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent normaal gesproken dat het KPN spamfilter jouw mail als Spam bestempelt en daarom weigert. Neem contact op met KPN Abuse (de beheerders van het KPN spamfilter) via abuse@kpn.com 

Zij zullen dit dan onderzoeken.