Beantwoord

HetNet account wachtwoord wijzigen

  • 19 January 2020
  • 12 reacties
  • 1357 keer bekeken

Goedemiddag,
Onze hoogbejaarde vader/schoonvader is het wachtwoord van zijn HetNet account vergeten en het is nergens meer terug te vinden. Dit hebben wij nodig om het account te herstellen zodat hij weer email kan versturen en ontvangen. Wachtwoord van KPN account en klantnummer is ook niet te vinden. Bij het aanmaken van een KPN ID, inloggen KPN account, vergeten wachtwoord etc. stuit je steeds op het probleem dat informatie naar zijn emailadres wordt gestuurd. Dan komen we dus niet verder. Kan ik aanvullende NAW-gegevens via een pb doorgeven?
Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door wjb 19 January 2020, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Je kunt het wachtwoord van een e-mailaccount wijzigen via https://email.kpn.com.

Je logt daar in met de KPN ID waaraan het abonnement gekoppeld is.

Het @hetnet.nl emailadres zal als alias bij één van de emailaccounts vastgelegd zijn.

Van dat emailaccount wijzig je het wachtwoord.

 

Als je nog geen KPN ID hebt aangemaakt, het klantnummer dat je nodig hebt om je abonnement te koppelen staat, als het goed is, op het bankafschrift voor de betaling van het abonnement.

Bedankt voor je reactie. Als ik het dus goed begrijp, komen wij verder met een klantnummer, aanmaken KPN ID en deze te koppelen aan het abonnement? Wordt er dan niet tijdens het aanmaken gevraagd naar het @hetnet.nl emailadres dat je moet bevestigen om verder te komen?

 

Reputatie 7

Bedankt voor je reactie. Als ik het dus goed begrijp, komen wij verder met een klantnummer, aanmaken KPN ID en deze te koppelen aan het abonnement? Wordt er dan niet tijdens het aanmaken gevraagd naar het @hetnet.nl emailadres dat je moet bevestigen om verder te komen?

Als je bij jouw vader/schoonvader bent, dan hoef je zelfs geen klantnummer te hebben, dan zijn de laatste drie cijfers van het rekeningnummer genoeg..

Ben je niet bij je vader/schoonvader dan zijn ook het klantnummer, postcode en huisnummer nodig.

Volgens mij is er geen bevestiging via email.

Wederom bedankt! We zijn nu niet bij (schoon)vader maar ik kan het klantnummer vermoedelijk wel achterhalen via een oud bankafschrift. Voor de rest heb ik alle NAW-gegevens en ook het rekeningnummer. Hopelijk gaat het zo lukken.

Wat is de exacte link naar bovenstaande pagina?

Via deze https://account.kpn.com/#/registration kun je namelijk alleen een KPN ID aanmaken m.b.v. emailadres:
 

 

Reputatie 7

Daar kan je zelfs even jouw eigen emailadres gebruiken.

Je zou het produkt van jouw (schoon)vader ook (tijdelijk) aan de KPN ID kunnen koppelen die je hier op het forum gebruikt.

Koppelen met mijn account gaat niet lukken want ik ben geen KPN klant (meer). Ik zal voor mijn (schoon)vader dus een nieuwe KPN ID aan moeten maken. Ik hoop dat het zo gaat lukken. Of het wel of niet is gelukt, laat ik weten.

Reputatie 7

Koppelen met mijn account gaat niet lukken want ik ben geen KPN klant (meer). Ik zal voor mijn (schoon)vader dus een nieuwe KPN ID aan moeten maken. Ik hoop dat het zo gaat lukken. Of het wel of niet is gelukt, laat ik weten.

Je hebt toch een KPN ID aangemaakt voor dit forum.

Dan kan je daar het product van jouw vader aan koppelen.

Gewoon inloggen op https://mijn.kpn.com met de KPN ID die je voor het forum gebruikt …

... kiezen voor "Koppel product" …

... en dan de gegevens van het product van jouw (schoon)vader invullen.

 

Het is gelukt! Ik heb de gegevens van mijn (schoon)vader kunnen koppelen en heb zojuist het wachtwoord van de mail kunnen wijzigen. Hartelijk dank voor al je inzet en hulp!

Reputatie 7

Goed te lezen dat het gelukt is. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, Sisu! Fijn dat het inmiddels gelukt is om te koppelen en het wachtwoord te herstellen met de hulp van wjb :thumbsup_tone2:

 

Voor de volledigheid benoem ik het nog even expliciet ook voor meelezers: een KPN ID staat los van of je KPN producten hebt of niet. Het is een overkoepelende omgeving die je aanmaakt met een e-mailadres naar eigen keuze (kan bijvoorbeeld ook een gmail zijn). In die omgeving kan je dan vervolgens KPN producten koppelen als je die hebt. Het gaat dan voornamelijk om vaste en mobiele abonnementen, maar ook het forum wordt op die manier aan een KPN ID gelinkt. Het e-mailadres dat je gebruikt voor het KPN ID kan je later ook nog weer aanpassen. En je kunt de producten die gekoppeld zijn ook weer ontkoppelen.

 

@wjb als je een nieuw KPN ID aanmaakt krijg je een e-mail op het mailadres dat je opgeeft en moet je bevestigen via een link in die mail.

Reputatie 7

@wjb als je een nieuw KPN ID aanmaakt krijg je een e-mail op het mailadres dat je opgeeft en moet je bevestigen via een link in die mail.

Maar moet je ook via die e-mail het aan de KPN ID toevoegen van een product bevestigen?

Dat was namelijk waar mijn opmerking "Volgens mij is er geen bevestiging via email." over ging.

Reputatie 7
Badge +30

@wjb als je een nieuw KPN ID aanmaakt krijg je een e-mail op het mailadres dat je opgeeft en moet je bevestigen via een link in die mail.

Maar moet je ook via die e-mail het aan de KPN ID toevoegen van een product bevestigen?

Dat was namelijk waar mijn opmerking "Volgens mij is er geen bevestiging via email." over ging.

Ah, op die fiets. Goede vraag. Ik geloof het inderdaad niet. We gaan ervan uit dat het akkoord is omdat de klant het of via de eigen verbinding uitvoert, of klantnummer en aanverwante privégegevens weet. Terwijl de bevestiging bij het aanmaken van het KPN ID er om gaat om te checken of het mailadres actief is.Â