Hetnet accounts werken niet meer via koppeling Apple mail

  • 5 December 2019
  • 5 reacties
  • 588 keer bekeken

Sinds gisteren 4 december 2019 is er geen koppeling meer van de webmail naar de Apple mail op mijn iMac computer. Erg lastig omdat je nu steeds op Webamil moet kijken. Versturen lukt wel. Er word steeds om een wachtwoord gevraagd bij het ophalen en vervolgens gebeurt er niets.

Ik las dat er meer meer mensen last van hebben en het probleem is vandaag 5 december nog steeds NIET opgelost. De KPN zelf benaderen doet ik maar niet want daar wordt je moedeloos van. Er gebeurt niet veel en de klant krijgt meestal de ‘schuld”.


5 reacties

Reputatie 7

Kan jij eens screenshots plaatsen van de instellingen in Apple mail t.a.v. van dat account. Ik ben met name geïnteresseerd in de inkomende mail server en de uitgaande mailserver maar hoe meer info hoe beter.

Uiteraard wel even persoonlijke informatie wegpoetsen.

Hier hetzelfde probleem sinds 6 december, graag een oplossing hiervoor!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Harry36 Zoals wjb hierboven al aangaf, hebben we wel wat informatie nodig. Hoe staat jouw mail ingesteld? Hieronder alvast de door KPN aangegeven server instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Extra instellingen

Ondersteunt het apparaat TLS niet gebruik dan SSL poort 587 ( niet 465)

Reputatie 7
Badge +17

@PIlote en @Harry36  Welkom op ons Forum! 
Bedankt @wjb  en @RBxx voor jullie bijdrage. Het klopt wat beide heren zeggen. Kunnen jullie ons vertellen hoe de mail is ingesteld. 
Mits de mail ingesteld is als IMAP, hebben jullie al eens geprobeerd de mail helemaal te verwijderen en vervolgens weer handmatig in te stellen? 

 

Reputatie 7
Badge +17

@PIlote @Harry36 We hebben niets meer van jullie gehoord, is het ondertussen opgelost? We horen graag van jullie. 

Reageer