Hetnet mail en Outlook Express 2003

• 24 maart 2014
  • 5 reacties
  • 3598 keer bekeken

L.S.,

Ik heb hetnet mail. Werkte met XP via Outlook Express 6 (zenden en ontvangen) prima. Windows 7 heeft geen Outlook Express meer. Daarom Office 2003 met Outlook Express geinstalleerd. Hetnet account goed ingevuld en getest met 'Accountinstellingen testen'in blad Emailaccounts. Alle functiew worden groen afgevinkt. Kan nu wel email verzenden, maar niet ontvangen (voor inkomende email ingevuld pop.hetnet.nl).

Is hier een oplossing voor?

Vriendelijke groeten,

Emile

5 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Probeer eens pop.kpnmail.nl en wat vul je in bij gebruikersnaam? Kan je met die gegevens wel inloggen op de webmail? 

Hallo Addy,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb POP3 gewijzigd van pop.hetnet.nl in pop.kpnmail.nl .

Dat helpt niet. Nog steeds: wel email verzenden met outlook 2003, maar niet ontvangen.

En ja, ik kan gewoon inloggen op hetnet webmail en mail ontvangen en verzenden (de testemail komt ook gewoon binnen op webmail en kan worden binnen gehaald op mijn andere computer met XP en Outlook Express 6).

Vriendelijke groeten,

Emile

Reputatie 5
Badge +7
Geeft Outlook ook een foutmelding bij het ontvangen?

Doorgaans staat daar een foutcode bij beginnende met 0x800

Gooi deze foutcode eens in google, vaak kom je dan wel bij een oplossing uit.

Dag Bommy,

Nee, geen foutmelding, helemaal niets. Niks te googelen dus.

Het bericht verschijnt wel gewoon in webmail HetNet en in de mailbox op een andere computer met Outlook Express.

Eigenaardig.

Vriendelijke groeten,

Emile

Ik heb zelf de gedeeltelijke oplossing gevonden, namelijk Windows Live Mail op dezelfde wijze gebruiken als Outlook Express. Gedeeltelijk omdat wel berichten kunnen worden ontvangen, maar niet verzonden. Net andersom dus als bij toepassing van Outlook 2003. Dit via de ADSL lijn. Indien wireless kunnen geen berichten worden verzonden en ook niet ontvangen.

Iemand nog een slimme suggestie?

Vriendelijke groeten.

Reageer