Beantwoord

Hetnet niet meer bereikbaar?

  • 26 February 2019
  • 13 reacties
  • 645 keer bekeken

Al een tijdje haalt mijn computer geen mail meer binnen van mijn Hetnet account. Als ik inlog via de portaal (naam en wachtwoord automatisch ingevuld) krijg ik dat de inlognaam en het wachtwoord niet kloppen.

Ik heb niets veranderd en ook geen bericht van KPN gekregen dat er iets veranderd zou zijn.

Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Susan_ 5 March 2019, 19:04

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond belsambar, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je deze specifieke melding krijgt, ga ik er eigenlijk ook vanuit dat dit het probleem is. Stel het is niet door jou gewijzigd en ook niet door een gezinslid bijvoorbeeld, dan is het sowieso verstandig om het aan te passen.

Heb je nog een inlog voor MijnKPN, waar de e-mailadressen aan gekoppeld zijn? In dat geval is het namelijk handig om hierop in te loggen en het wachtwoord te wijzigen. Heb je nog internet van KPN thuis, dan kan je via deze link inloggen en het wachtwoord aanpassen.

Helaas kan en mag ik niks doen wat betreft wachtwoorden vanwege de privacy.

Wil je laten weten of het je gelukt is?
Hallo Susan,

Helaas kan ik daar helemaal niks mee. Ik heb bv geen KPN-ID, ik heb geen KPN account en dat heb je bij jullie blijkbaar voor alles nodig. Vele jaren geleden ben ik via Het Net klant geworden en dat mailadres is alles wat daarvan over is. Ik wil gewoon weten waarom dit e-mailadres niet meer werkt. Ergens in jullie systemen moet te vinden zijn wat er gewijzigd is. Ik weet niet eens of het wachtwoord het probleem is, dus het aanvragen van een nieuw wachtwoord heeft geen zin en dat kan ik, vanwege het ontbreken van KPN ID, alleen via de klantenservice doen. Waarvoor je dan weer een KPN ID nodig hebt.

Als dat niet mogelijk is, wil ik het account graag stopzetten / opzeggen. Want nu wordt er elke maand geld afgeschreven voor een mailadres wat niet werkt.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen belsambar, jammer om te horen dat het hiermee niet lukt. Wanneer er elke maand een afschrijving voor is, staat hier een klantnummer bij vermeld (bij de afschrijving). Met je klantnummer kan je dan een KPN ID en MijnKPN aanmaken. Dit is sowieso handig, indien je een keer wat wil wijzigen of een e-mailadres wil aanmaken / verwijderen. In ons systeem kan ik alleen zien of het e-mailadres nog actief is of niet, verder kan en mag ik hier niet zoveel mee doen. Voor contact met ons heb je verder geen KPN ID nodig!

Verder kan je, op het moment dat je nog wel bij de instellingen in het e-mailprogramma kan komen, de instellingen even controleren. Wil je het helemaal opzeggen kan dit via onze klantenservice (0800-0402) of LiveChat functie.
Reputatie 7
Badge +21
@belsambar, ik heb geen reactie meer gehad. Ik ga er vanuit dat je jouw antwoord hebt gevonden. Zo niet, dan weet je me te vinden!
Sinds vanochtend heb ik hetzelfde probleem. Ik heb geen toegang meer tot mijn webmail want mijn wachtwoord zou gewijzigd zijn. Ook een wachtwoord van 'Hetnet.nl'. Ik heb dit absoluut niet zelf gewijzigd. Ik zou graag willen weten hoe dit zomaar kan!
Reputatie 7
Badge +21
@carnavalsmaandag, bedankt voor je bericht en goed dat je dit aangeeft! Begin februari is er een brief en mail de deur uit gegaan, dat er bij sommige klanten eventuele misbruik geconstateerd is. Indien klanten hierna geen wachtwoordwijziging hebben gedaan, is dit geforceerd gedaan. Dit kan ook het geval zijn in jouw situatie, waardoor je er niet bij kan. De enige manier om dit op te lossen, is door een nieuw wachtwoord aan te maken. Je kan hiervoor bovenstaande uitleg gebruiken:

Heb je nog een inlog voor MijnKPN, waar de e-mailadressen aan gekoppeld zijn? In dat geval is het namelijk handig om hierop in te loggenen het wachtwoord te wijzigen. Heb je nog internet van KPN thuis, dan kan je via deze link inloggen en het wachtwoord aanpassen.

Wil je laten weten of je eruit bent gekomen met deze informatie?
Dank je. Ik heb inmiddels een nieuw wachtwoord ingesteld en kan weer inloggen bij Hetnet.nl. Maar het opnieuw aanmelden bij Outlook geeft nog problemen.
Reputatie 7
Badge +21
@carnavalsmaandag, tegen welke problemen loop je precies aan? Welke melding krijg je? Je dient natuurlijk ook in Outlook het nieuwe wachtwoord even in te voeren.
Dank je Susan. Ik weet wel hoe ik het wachtwoord moet resetten maar ik wilde graag weten hoe het kan dat mijn ww was gewijzigd. Niet door mij! Ik kreeg de melding: uw wachtwoord is gewijzigd. Toen kon ik niet meer inloggen. Maar het lijkt er op dat er geen antwoord is op deze vraag. Inmiddels kan ik weer inloggen. Bedankt voor je reactie. Het is nu opgelost.
Reputatie 7
Badge +21
@carnavalsmaandag, dat heb ik in bovenstaand bericht geprobeerd uit te leggen. Misschien dat je dat gemist hebt ;)

Begin februari is er een brief en mail de deur uit gegaan, dat er bij sommige klanten eventuele misbruik geconstateerd is. Indien klanten hierna geen wachtwoordwijziging hebben gedaan, is dit geforceerd gedaan. Dit kan ook het geval zijn in jouw situatie, waardoor je er niet bij kan. De enige manier om dit op te lossen, is door een nieuw wachtwoord aan te maken. Je kan hiervoor bovenstaande uitleg gebruiken:


Fijn dat het inmiddels weer werkt!
Nou beste KPN, hier (ook?) geen mail of brief over deze wijziging ontvangen.
Vandaag schiet mijn uitgaande mail ook opeens op ‘server staat relaying niet toe’. Is dat ook door het wachtwoordprobleem?
Reputatie 7
Badge +21
@Abacadabra, dat is niet de bedoeling! We hebben wel geprobeerd om alle 'geraakte' klanten hiervan op de hoogte te stellen. Niet iedereen heeft deze ontvangen, omdat het niet bij iedereen aan de orde was.

Wat betreft jouw probleem, is dat alleen de foutmelding 'server staat relaying niet toe'? Zou je kunnen aangeven welke instellingen je hebt staan bij uitgaande server, welk e-mailprogramma je gebruikt en of een test-mail vanuit KPN Webmail wél verzonden wordt? Dan kan ik je namelijk gerichter aan een oplossing helpen!

Reageer