Beantwoord

Hoe kan iemand mail verzenden met mijn mailadres?

  • 17 October 2021
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Nu heeft telfort in het begin van het jaar mijn e-mail gekoppeld aan een chinees met alle gevolgen van dien en dat leek opgelost, maar hoe kan het dat ik nog steeds zo nu en dan hoor van kennissen dat er iets binnengekomen is met mijn e-mail adres en een vreemde (vaak chinees) taal.
Tevens krijg ik mail binnen met dreiging van een mail (ook telfort) van mijn moeder (was destijds een forward en mail bestaat al half jaar niet meer) waarbij ik geld over moet maken omdat deze mail gehackt zou zijn.
Ik heb teveel e-mail adressen om alles om te zetten, maar hoe kan iemand mail verzenden met mijn adres (of van mijn moeder)?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Hanna_ 18 October 2021, 22:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @digiton 

 

Een ander emailadres als afzender instellen kan redelijk eenvoudig, alleen zijn er tegenwoordig allerlei controles en anti-spam maatregelen  getroffen waardoor dit meestal niet meer aankomt.

Als er b.v. bij de ontvangende mailserver niet gecontroleerd wordt of die mail wel echt van de KPN (Telfort) mailservers vandaan komt dan krijgen ze hem nog binnen.

Er zijn nog wel meerdere methodes om zo'n mail erdoor te krijgen, het zou b.v ook via een (gehackt) account van iemand anders via de KPN server verstuurd kunnen worden.

Je kan een melding doen bij het KPN abuse team, die kunnen onderzoeken waar die dreigingsmails vandaan komen.

Zie: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/misbruik-melden.htm

Reputatie 1
Badge

Heb ooit doorgestuurd naar abuse, maar konden niets voor mij betekenen. Telfort heeft ooit nog die persoon aangesproken en aangegeven dat ze niets meer konden doen,
 

Het vreemde is ook dat ik sinds die tijd vele foutmeldingen krijg op mijn telfort mail adres.

<xxxxxxx@telfort.nl> delayed: DNS error: Temporary DNS error resolving  telfort.nl

Deze komen dan bijna altijd vanaf een forward van een ander adres.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @digiton, 

Een E-mail adres kan gehackt worden wanneer er bijvoorbeeld een wachtwoord lekt bij andere websites. Controleer bijvoorbeeld haveibeenpwnd.com of ze via deze weg via deze weg aan jouw wachtwoorden zijn gekomen. Als jij nog in kan loggen raad ik je aan om zo snel mogelijk jouw wachtwoord te veranderen. Helaas kan de afdeling Abuse hier volgens mij vrij weinig mee. 

Hallo @digiton 

 

Een ander emailadres als afzender instellen kan redelijk eenvoudig, alleen zijn er tegenwoordig allerlei controles en anti-spam maatregelen  getroffen waardoor dit meestal niet meer aankomt.

Als er b.v. bij de ontvangende mailserver niet gecontroleerd wordt of die mail wel echt van de KPN (Telfort) mailservers vandaan komt dan krijgen ze hem nog binnen.

Er zijn nog wel meerdere methodes om zo'n mail erdoor te krijgen, het zou b.v ook via een (gehackt) account van iemand anders via de KPN server verstuurd kunnen worden.

Je kan een melding doen bij het KPN abuse team, die kunnen onderzoeken waar die dreigingsmails vandaan komen.

Zie: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/misbruik-melden.htm

Â