Beantwoord

Hoe kan ik een (KPN) mailaccount aanmaken?

  • 29 June 2022
  • 11 reacties
  • 3156 keer bekeken

Reputatie 1

Hi, ben net overgestapt van Ziggo naar KPN.

Ben niet zo snugger met dit soort overstapgedoe. (Zal wat worden als ik op de PC en/of  tablet,smartphone nieuw adres moet invoeren/verwijderen)

Hoe kom ik erachter wat mijn KPN mailaccount is, waar ik nieuwe mailadressen in kan maken?

Mijn KPN-ID heeft een inlog @gmail met een wachtwoord. Maar nu? Ik wil een KPN account met wachtwoord.

Moet ik dan naar account wijzigen? Wat gebeurt er dan met mijn KPN-ID inlog?

Als ik naar adres toevoegen ga, invul xnaam@kpnmail.nl kom ik in een loop.

Moet ik naar account wijzigen van Gmail naar KPN?

Ook het wachtwoord veranderen?

icon

Beste antwoord door Nick83 29 June 2022, 20:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Richard F welkom op het KPN-forum.

Als je abo nog maar net geactiveerd is duurt het een paar werkdagen voordat je 1 of meerdere mail-accounts aan kunt maken via MijnKPN.

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Als je standaard gmail gebruikt, kun je dat natuurlijk ook zo laten, en het kpnmail overslaan.

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +10

@Richard F 

Naam KPN mailaccount;  heb je geen brief of email ontvangen met die informatie ? Zo ja, stonden daar ook (extra) instructies ? Soms moet je even een dag of 2 wachten voordat jouw KPN abonnement actief is.

Het GMail account is bedoeld om de bevestigings emails naar toe te sturen want (waarschijnlijk) werkt jouw emailadres nog niet.

Een nieuw emailaccount aanmaken doe je in Mijn KPN. Daar moet je ook eerst jouw “product koppelen".

Bovenaan dit forum kun je op “Service” klikken. Daar vind je ook veel informatie.

In MijnKPN kun je ook contactgegevens wijzigen. Gewoon een kwestie van “uitproberen". De KPN heeft helaas zo zijn eigen logica.

Reputatie 1

Hi Jan,

heb eergisteren al contact met je gehad.

Mijn ID is nu wel Ok en geactiveerd, maar de vervolgstappen naar dat account en nieuw mailadres is voor mij 

Is mijn KPN-ID hetzelfde als mijn mailaccount?

mvg

Richard

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Richard F klik op onderstaande link:

 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

klik dan op eigen mail aanmaken.

 

Reputatie 1

Hi Jan,

Eigen email aangemaakt.

Deze toegevoegd in mijn mailaccounts, versturen van een test naar mijn andere mailaccount (oa gmail),

gaat wel, versturen NAAR kpnmail gaat niet aan.

In webmail kom ik ook niet, herkent mail cq wachtwoord niet.

Ik denk dat ik ergens helemaal fout zit.

Reputatie 1

Toevoeging:

Het wachtwoord dat ik steeds gebruik is van KPN-ID. Voor de rest heb ik nergens anders een wachtwoord hoeven aanmaken bij de KPN.

 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op http://email.kpn.com? Dit doet u met dezelfde gebruikersnaam een wachtwoord als dat u mee inlogt op MijnKPN. 

Vervolgens ziet u een overzicht van uw e-mailaccounts bij KPN. Dit zijn dus emailadressen die eindigen op "@kpnmail.nl". Als u er 1 aanklikt, dan kunt u het bijbehorende wachtwoord instellen.

Vervolgens kunt u hiermee inloggen op webmail. 

Reputatie 1

Dank je wel,

Nick83

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Richard F. Welkom op het KPN Forum! Is het inmiddels gelukt om een KPN mailaccount aan te maken en in te stellen? Als je mijn hulp nog nodig hebt hierin, dan hoor ik het graag.

Reputatie 1

Dankzij het forum gelukt.  Iedereen bedankt voor de hulp.

 

mvg

Richard