Beantwoord

Hoe kan ik voorkomen dat iemand anders mijn mail leest?

  • 17 January 2022
  • 12 reacties
  • 427 keer bekeken

Al een jaar vraag ik mijn vader onze familie mail te verwijderen, ook voor diverse familie leden. 
 

omdat hij de enigste is die toegang heeft tot de mail, kan hij alles inzien. Onze apparaten heeft hij allemaal uitgelogd of hij heeft de wachtwoorden gerest. En dat doet hij ook. Hij weet nu bijvoorbeeld waar familie is, of afspraken van m’n familie met ziekenhuis worden door hem bekeken maar wij worden niet geïnformeerd. 
 

klantenservice heb ik al een x aantal keer gevraagd deze server te blokkeren. Of ingeval een aantal adressen. Maar dit gebeurd niet. Nu is hij weer in onze mail aan t graaien. En ik wil weten. Moet ik aangifte doen, hem persoonlijk opzoeken of lossen jullie dit eens op. ?!?!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Nick83 18 January 2022, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit is een heel warrig verhaal. Ik kan er weinig van volgen.

Even voor de juiste beeldvorming: woont u en uw vader in hetzelfde huis? En gebruikt u beiden dus hetzelfde abonnement? Of woont u op verschillende adressen? 

U wilt niet dat uw vader uw mail kan lezen. Begrijp ik dat goed? Indien ik dat goed begrijp, dan moet u toch een ander wachtwoord instellen op uw mailaccount?

Mijn vader is ict’er. Voornaam@achternaam.net is onze persoonlijke familie mail. 
Sinds begin 2000 heeft hij al via kpn webhost mails voor elk gezinslid gemaakt. In 2014 ben ik boos het huis uitgegaan. Sinds 2021 maart is mijn vader het huis uit gezet door onze moeder. Want ze kwam er achter dat hij op badoo zat en z’n collega’s in hotelovernachtingen met zogenaamde trainingen van t werk gewoon doet. Hij is de enigste die toegang had tot KPN webmail host, wij hadden een wachtwoord voor onze mail, maar hij kon alles inzien al die tijd. Want onze moeder is niet zo slim en sinds ik werk weet ik wat hij kon, en word er met de dacht meer bevestigd dat hij zo veel heeft meegelezen. Dus ik wil er vanaf! 

 

Tijd om die mail links te laten liggen, hij is de hoster van die mail, en alles omzetten naar eigen mail adressen, veel meer is er niet aan te doen, KPN kan en mag dit zeer waarschijnlijk niet oplossen.

Badge

Ik heb zomaar eens een wild idee. Je kunt natuurlijk een nieuw e-mailadres aanmaken bij een host waar je vader niets mee te maken heeft. 

Ik heb zomaar eens een wild idee. Je kunt natuurlijk een nieuw e-mailadres aanmaken bij een host waar je vader niets mee te maken heeft. 

Hallo @Chhhhhhh of als je klant bent van KPN bij KPN 1 of meerdere accounts voor jezelf aanmaken.

Reputatie 7
Badge +24

Op wie z'n naam staat het thuis abonnement? Misschien ook nog op vaders naam? In dat geval is het misschien niet zo raadzaam om een emailadres wat geregistreerd staat onder dat thuis abonnement te gebruiken. 

Ik heb zomaar eens een wild idee. Je kunt natuurlijk een nieuw e-mailadres aanmaken bij een host waar je vader niets mee te maken heeft. 

Hallo @Chhhhhhh of als je klant bent van KPN bij KPN 1 of meerdere accounts voor jezelf aanmaken.

Ik heb mijn vader verzocht de mail te verwijderen. Maar dat doet hij niet. Want hij gaat liever kijken in onze mail of hij nog iets kan vinden wat ons schaad. 
 

Denk je dat ik achterlijk ben ofzo. Ik heb al jaren lang een Hotmail. Maar het is gewoon *** DAT IEMAND WEL TOEGANG HEEFT TOT EEN ACOCUNT MET JOU NAAM. WAAR VANUIT GEMAILD WORD. EN DIE VADER VAN MIJ WIJGERT DAT ADRES TE VERwijderen 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Tijd om die mail links te laten liggen, hij is de hoster van die mail, en alles omzetten naar eigen mail adressen, veel meer is er niet aan te doen, KPN kan en mag dit zeer waarschijnlijk 

 

dus mijn vader kan vanuit mijn naam mails blijven sturen. 

 

Admin: de origineel hier onder volgende reactie verwijderd wegens taalgebruik

Ik heb zomaar eens een wild idee. Je kunt natuurlijk een nieuw e-mailadres aanmaken bij een host waar je vader niets mee te maken heeft. 

Hallo @Chhhhhhh of als je klant bent van KPN bij KPN 1 of meerdere accounts voor jezelf aanmaken.

Ik heb mijn vader verzocht de mail te verwijderen. Maar dat doet hij niet. Want hij gaat liever kijken in onze mail of hij nog iets kan vinden wat ons schaad. 
 

Denk je dat ik achterlijk ben ofzo. Ik heb al jaren lang een Hotmail. Maar het is gewoon *** DAT IEMAND WEL TOEGANG HEEFT TOT EEN ACOCUNT MET JOU NAAM. WAAR VANUIT GEMAILD WORD. EN DIE VADER VAN MIJ WIJGERT DAT ADRES TE VERwijderen 

Hallo @Chhhhhhh ik weet niet of je nu naar mij toe of naar @DannyDeVito reageert, maar er is hier niemand die denkt dat je achterlijk bent, wij proberen alleen een oplossing voor je te bedenken.

En om dan zo te reageren nodigt niet echt uit om je verder te helpen.

Verder moet je de hoofdletterstand van je typemachine even na laten kijken, die blijft soms hangen, dat noemt men ‘schreeuwen’ en is tegen de huisregels van het forum.

Als je vader niet mee wil werken, zou ik alleen met het hotmailaccount nog werken, dat heb je wel alleen in beheer begrijp ik en iedereen die op dat andere emailadres reageert even laten weten dat je een ander emailadres gebruikt dan drogen die mailtjes die via je vader binnen komen vanzelf op.

 

Reputatie 7

@Chhhhhhh, Begrijp ik het goed dat jouw vader jouw (oude) emailadres gebruikt om "namens jou" mails te versturen?

Is dat een mailadres van één van de domeinen van KPN zoals @kpnmail.nl, @planet.nl, @telfort.nl, etc.

 

Heb jij nu een eigen abonnement bij KPN?

Dit klinkt als zo'n geval waarbij als het niet schappelijk uitgepraat kan worden je wellicht juridische ondersteunig nodig hebt. Je kan waarschijnlijk geen aanspraak maken op de technische kant van de zaak en je email adres, maar als het gaat om personen die niet (meer) onder het bewind van je vader staan lijkt het mij een ernstige schending van de privacy.

 

Reputatie 7
Badge +9

dus mijn vader kan vanuit mijn naam mails blijven sturen.

Iedereen kan vanuit jouw naam (of wiens naam dan ook) mails blijven sturen. Iedereen kan een mailbox aanmaken met een willekeurige naam erin, en daar is niets strafbaars aan. Daar kun jij niets aan veranderen, en KPN ook niet (zeker niet als het al een e-mailadres is op een eigen domein). Het is (zoals genoemd) belangrijk dat jij een eigen mailbox hebt waar alleen jij toegang toe hebt, en dat al je relaties weten dat dát jouw e-mailadres is, en niet dat oude e-mailadres. Dan weet men ook dat als ze een mail krijgen van het oude adres, ze dat kunnen negeren.

Als je vader jou echter benadeelt doordat ie zich in mails voordoet als jou, dan is er mogelijk wel sprake van het overtreden van wetten. Het is dan wel belangrijk om aangifte te doen, want dan kan de politie tenminste uitzoeken of er daadwerkelijk sprake is van wettelijke overtredingen, en zo ja, daar actie op ondernemen.