Beantwoord

Hoe kom ik aan het wachtwoord van een oud kpnplanet e-mailadres?

  • 13 June 2022
  • 11 reacties
  • 187 keer bekeken

Jarenlang ben ik al konanonnee. Had ook een mailadres: kpnplanet. 
met een verhuizing lukte het niet het mailadres mee te nemen en heb ik een mailadres anders dan kpn aan moeten maken. Geen probleem om het als reserve in te voeren dat nieuwe adres. Maar bij een hack van mijn facebookaccount wel. Nieuw wachtwoord de hack ongedaan te maken, moet worden gezonden naar het oude account zegt Facebook ( het andere is in gebruik bij ander account geeft een melding aan) . Maar hoe kan ik daar achter komen ( verhuizing is 6 jaar geleden)… 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 14 June 2022, 16:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Dihaha 

Als dit e-mailadres behoorde bij een oud abonnement/account wat 6 jaar geleden is beëindigd, dan zou dit nu weer “vrij” moeten zijn. Tenzij het door iemand anders in gebruik genomen is.

Log in met je KPN ID in deze website: https://email.kpn.com/ en selecteer daar eerst een account.
Kijk dan of je op de volgende pagina het adres als ‘extra e-mailadres’ kan aanmaken via het blauwe plusteken. Negeer de gesuggereerde @kpnmail.nl en typ het hele e-mailadres in, inclusief kpnplanet.nl Dan wordt het adres een zgn. alias en kan je de verificatiemail van Facebook weer ontvangen.

het achterhalen van een wachtwoord van kpnplanet is schier onmogelijk. suggestie gehad en geprobeerd: https://email.kpn.com  en via klantenservice https://ga.kpn/emaillogin  ging beide niet. ,

als nieuw mailadres toevoegen lukt niet : is geen geldig mailadres zegt de melding. zou er zo graag achterkomen

beste kpnérs. mijn facebookaccount is gehackt, gaat rond op internet met een foto niet van mij, lukt niet om via facebook kanalen te wijzigen , mailadres dat reserve stond [ wat ik gebruik voor kpn-id ] ‘wordt al gebruikt voor een ander account’ geeft de helpdesk van facebook aan, kan dus geen herstel procedure opstarten vanwege het niet kunnen achterhalen van mijn wachtwoord  van dit slapende kpnplanet mailadres.

frustrerende en nare internetervaringen.

als dit “platform voor vragen”, deze "kennisbank van kpn”  niet geschikt hiervoor is: waar kan ik deze vraag dan wel stellen? waar moet ik dan zijn?

alvast dank voor een reactie.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande

Reputatie 7
Badge +24

Zoals @RBxx zegt: als nieuwe alias toevoegen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dihaha, wat vervelend dat je met deze situatie te maken hebt gekregen 🙁

Als ik het goed begrijp, had je een @kpnlanet.nl mailadres, maar is dat mailadres 6 jaar geleden opgeheven. Als een mailadres op is geheven, bestaat het niet meer. Er is dan ook geen sprake meer van een wachtwoord. 

De enige manier om weer gebruik te maken van dit mailadres, is door hem opnieuw aan te maken als extra mailadres onder je huidige KPN abonnement. Dit lukt vervolgens alleen als het mailadres in tussentijd niet door iemand anders in gebruik is genomen.

@RBxx heeft heel mooi uitgelegd hoe je dat kunt doen:

Log in met je KPN ID in deze website: https://email.kpn.com/ en selecteer daar eerst een account.
Kijk dan of je op de volgende pagina het adres als ‘extra e-mailadres’ kan aanmaken via het blauwe plusteken. Negeer de gesuggereerde @kpnmail.nl en typ het hele e-mailadres in, inclusief kpnplanet.nl 

Hierop heb jij gereageerd met ‘als nieuw mailadres toevoegen lukt niet : is geen geldig mailadres zegt de melding’.

Waar kreeg je dat precies te zien? 

Ik kijk ook graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag ook het mailadres waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. 

Dit is wat ik te zien krijg na invullen van mijn oude mailadres( wat overigens niet geblokt  is). Ivm privé Rhenen ik m’n mailadres voor deze communicatie even de tekens gedeeltes. Dus eerst naar account van kpn gegaan , nieuw account ( mijn oude adres ingevuld) en dan is de reactie als op de foto 

 

Reputatie 7
Badge +21

Aha @Dihaha , dat plaatje verklaart een hoop. Jij probeert een extra account aan te maken op het eerste scherm waar je komt na het inloggen. Een kpnplanet adres kan niet als account aangemaakt worden, dat kan alleen met @kpnmail.nl adressen

Zoals ik eerder aangaf moet je een bestaand account aanklikken en dan op de volgende pagina een extra e-mailadres aanmaken. Daarmee maak je het kpnplanet.nl adres aan als een alias in dat bestaande account.

Dan kan je verificatie van Facebook daarin ontvangen.

Dank voor je reactie. Niet gelukt. Account is Outlook.com dus kom ik de kpn mailadressen niet in. 

Reputatie 7
Badge +21

Maak dan op de eerste pagina eerst een nieuw @kpnmail.nl account aan en creëer daarin jouw kpnplanet adres als extra e-mailadres.

Reputatie 7
Badge +10

@Dihaha 

Het aanmaken van dat xxx@kpnmail.nl account moet je in “Mijn KPN” doen. Hang daar dat xxxx@kpnplanet.nl emailadres aan.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Willy22 , vanuit MijnKPN wordt je ook naar https://email.kpn.com/ doorgelinkt.
Ik geef daarom deze rechtstreekse weg, dat spaart een paar extra stappen in MijnKPN uit.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe staat het er nu voor @Dihaha? Is het met de instructies die gegevens zijn nu gelukt om het mailadres aan te maken? 

Zo nee, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mailadres waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren.