Hoe krijg ik mijn emails weer terug op laptop

  • 8 April 2021
  • 11 reacties
  • 103 keer bekeken

De emails die ik in submappen bewaar zijn wederom verdwenen. Is mij een keer eerder overkomen. Maar ik weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost. Ze zullen wel op de server staan (IMAP), maar hoe komen ze weer terug op mijn laptop?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Jeannette57 :

Welk programma gebruik je ? Gebruik je POP of IMAP bij dat ene account in jouw emailprogramma. Wat staat er bij “Inkomende server” van dat ene account ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ?

Dag Willy22, 
Er staat IMAP.kpnmail.nl

 

Reputatie 7
Badge +10

@Jeannette57 :

Oeps, dat ziet er niet goed uit. Want als je emails bij dat IMAP account hebt verwijderd dan worden die emails ook op de (KPN) server verwijderd. Log eens in bij KPN webmail. Zie je daar wel de mappen & emails staan ? Misschien moet je mappen “openklappen” ?

Ik persoonlijk heb 2 accounts in mijn emailprogramma (1x POP, 1x IMAP) die naar hetzelfde adres wijzen plus de optie “Bewaar kopie emails op server” aangevinkt voor dat POP account. Dan heb ik ook altijd een lokale kopie van mijn emails.

Dank je wel voor je reactie Willy22! 
Ik moet er toch maar iemand bijhalen die er meer verstand van heeft dan ik. 

Reputatie 7
Badge +10

@Jeannette57 :

Webadres van deKPN webmail: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Dank je Willy22! 
Ik kan niet inloggen op webmail. Weet mijn wachtwoord niet meer. Dus ik druk op de link ‘Wachtwoord vergeten’ krijg ik de melding ‘Het is niet mogelijk om je wachtwoord op te vragen bij de klantenservice’ 
*zucht* :unamused:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Jeannette57. Welkom op het KPN Forum. Je kan op verschillende manieren jouw wachtwoord wijzigen of achterhalen. Op de pagina E-mail: wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten vindt je meer informatie hierover. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om jouw wachtwoord te achterhalen.

Reputatie 7
Badge +10

@Jeannette57 :

Het wachtwoord is ook niet meer zichtbaar te maken in jouw emailprogramma ?

Ik stuur mijzelf altijd een email met de nieuwe inloggegevens. Dan kan ik altijd dat wachtwoord weer opzoeken.

Het gaat om inloggen in WEBMAIL. Dat lukt niet. Daarvan weet ik het wachtwoord niet.

Wel van mijn email, wel van mijn KPN ID, maar dus niet van WEBMAIL. En daar moet ik dus eerst inloggen om te kijken of ik  daar ergens mijn verdwenen emails kan terugvinden, of terug kan zetten naar mijn emailmappen. 

Reputatie 7
Badge +10

@Jeannette57 :

Met het wachtwoord in jouw emailprogramma kun je ook bij de webmail binnenkomen.

Reputatie 7
Badge +10

@Jeannette57 :

Per account (A, B, C, etc) heb je een gebruikersnaam + wachtwoord. Als je bij account B wil inloggen moet je de gebruikersnaam + wachtwoord van account B gebruiken. En dat geldt voor zowel de KPN webmail én het emailaccount in jouw emailprogramma.