Beantwoord

Hoe log ik in op de webmail en stel ik mijn e-mailaccount in?

  • 28 June 2022
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

  1. Moet je voor Webmail een apart account aanmaken en zo ja, waar? Met de KPN-ID kan ik daar niet inloggen.
  2. heb in Windows Live Mail 2012 nieuw account aangemaakt. SMTP geen probleem, alleen IMAP of POP geeft authetificatie-fout, terwijl ik mijn kpn-id daar ingevuld heb.

Hulp wordt zeer gewaardeerd. BTW: mijn Ziggo email-accounts werken allemaal in Windows Live Mail 2012.

 

icon

Beste antwoord door newbysouth 29 June 2022, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op http://email.kpn.com. Met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als dat u voor MijnKPN gebruikt. Dan kunt u daar per mailaccount een wachtwoord instellen. 

Hi @newbysouth ,

Windows live mail 2012 is erg verouderd.Vermoedelijk heb je internet van ziggo?Dan is de beveiliging minder streng dan als je via een ander netwerk doet.Dus kpn mail via ziggo internet.

Welke windows versie heb je?

Als je Windows 7 hebt, zou ik overstappen op thunderbird.En als je windows 8.1 of 10/11 hebt zou ik windows mail gebruiken.

Reputatie 7
Badge +10

@newbysouth 

Als je via het netwerk van een andere provider contact wil leggen met bijv. de KPN servers, dan moet je de “authenticatie” velden invullen/opties selecteren. Dat geldt in het buitenland maar ook hier in Nederland.

Dan moet je dan gewoon het wachtwoord invullen dat bij jouw KPN emailaccount hoort, niet het wachtwoord van het KPN ID of het KPN ID.

Bedankt voor de antwoorden. 👍

De clou van het verhaal was dat ik bij het aanmaken van mijn emailaccounts bij KPN vergeten was een wachtwoord in te stellen. Nu werkt alles prima.

Ik kan nu ook in Webmail komen. En daar hoort inderdaad ingelogd te worden met het emailadres dat ik aangemaakt heb plus het wachtwoord dat ik bij mijn emailaccount opgegeven heb. Opeens had ik het door. En KPN-ID is inderdaad wat anders. (dit voor als andere newbies tegen hetzelfde aanlopen)

Overigens heb ik inderdaad Ziggo en KPN naast elkaar, maar ben nu ingelogd via KPN.