Beantwoord

Hoe moet ik een alias aanmaken?

  • 1 July 2022
  • 14 reacties
  • 631 keer bekeken

Reputatie 1

Beste dames/heren

Via email.kpn.com kan ik 6 email accounts aanmaken. Ik wil een email account *****@kpnplanet.nl. Het lukt niet met de voorgedrukte invoer met kpnmail.nl  Hierbij toets ik in *****@kpnplanet.nl  . Maar de voorgedrukte tekst @kpnmail.nl  blijf staan. De website geeft terecht een fout melding dat het adres niet geldig is.

Nu heb ik een account &&&&&@kpnplanet.nl Ik krijg wel *****@kpnplanet.nl als ik klik op dat account en vervolgens een extra email adres maakt met *****@kpnplanet.nl. Maar dan heb ik een alias zodat alle email naar *****@kpnplanet.nl ook wordt gestuurd naar &&&&&@kpnplanet.nl en v.v. Dat is duidelijk niet de bedoeling.

Hoe krijg ik een email acoount *****@kpnplanet.nl zonder gebruik te maken van mijn originele account &&&&&@kpnplanet.nl. Email naar *****@kpnplanet.nl wordt gescheiden van email naar &&&&&@kpnplanet.nl.

Met vriendelijke groet

Ruud

icon

Beste antwoord door Nick83 2 July 2022, 12:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @buridanus  alles wat niet op ...@kpnmail.nl eindigt kun je alleen maar aanmaken als een alias.

Reputatie 7
Badge +10

@buridanus 

Als je een nieuw emailaccount aanmaakt dan kun je alleen nog een xxxxx@kpnmail.nl account aanmaken. Je kunt daar wel een nieuw xxxxx@kpnplanet.nl  emailadres aanhangen.

De oplossing voor jouw is om een nieuw xxxxx@kpnmail.nl account aan te maken. Voor “xxxxx” kun je een willekeurige naam gebruiken. Vervolgens hang je daar dat nieuwe emailadres aan.

Maar dan moet je eerst dat andere emailadres verwijderen en vervolgens een moderator vragen om de “reservering” van dat emailadres af te halen. Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” het emailadres waar de reservering af moet worden afgehaald. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator.

Reputatie 1

Bedankt voor het antwoord Willy32.

Als ik het goed begrijp dan vervalt mijn eerste xxxxx@kpnplanet.nl adres. Maar dat is wel mijn emailadres waarop mijn belangrijkste email terecht komt.  Alle contactpersonen die dat adres gebruiken moeten dan op de hoogte worden gesteld.

Of blijft  het eerste emailadres behouden na contact met de moderator en een tweede adres ******@kpnplanet.nl is ingesteld

Reputatie 1

JanD, bedankt voor je antwoord. Ik vermoedde al dat het niet kan omdat @kpnmail.nl  altijd als eerste wordt vermeld.  Blijkbaar kan je maar één @kpnplanet.nl adres hebben.  Je kunt dan ook geen adressen maken met @planet.nl of @hetnet.nl  dat eerder wel kon.

Hallo @buridanus daar maak je een denkfout, je kunt zoveel aliassen maken als je wilt, maximaal 10 per account, maximaal 6 accounts is dus 60 aliassen en die aliassen mag je net noemen wat je wilt, als ze maar ooit aan ptt/kpn gerelateerd zijn geweest en de betreffende aliasnaam moet nog vrij zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u inlogt ziet u eerst dit:

Dit zijn de mailboxen. Dat kunnen er maximaal 6 zijn. Ik ben een heel oude klant, dus bij mij zijn dat planet adressen. Maar bij nieuwe klanten moeten dat @kpnmail.nl zijn. Ook als ik een 5de of een 6de box aan maak moeten dat @kpnmail.nl adressen zijn. 

Als u 1 van deze boxen aanklikt, dan krijgt u dit:

Bovenaan staat het emailadres van de betreffende mailbox die u zojuist heeft aangeklikt. Daaronder kunt u ook het wachtwoord instellen.

Daaronder staan de aliassen. En dat kan van alles zijn zoals u ziet. Hier kunt u dus @kpnplanet.nl adressen aanmaken.

Let op: de mail van al deze aliassen komt in 1 box terecht. 1 van die 6 dus. Daarom is er ook maar 1 wachtwoord per box. Dus als u 1 van die aliassen instelt in Outlook bijvoorbeeld, dan komt de mail van alle aliassen in die box binnen.

Bij het toevoegen van een alias lijkt het eerst net alsof dat een @kpnmail.nl moet zijn. Gewoon door tikken op het toetsenbord. En het hele adres invoeren wat u hebben wilt. Zodra u het apenstaartje invoert vervalt het @kpnmail.nl wat er achter staat.

Reputatie 1

Beste JanD. Volgens mij maakt ik geen denkfout. Waar u het over heeft is het aanmaken van vele aliassen binnen een xxxx@kpnmail.nl of xxxxx@kpnplanet.nl. Het klopt dat je vele aliassen kunt maken. Maar de email naar één van deze aliassen komt ook terecht bij de eerste aangemaakte xxxxx@kpnmail.nl of xxxxx@kpnplanet.nl. Dat is niet wat ik wil. Je hebt ook maar één wachtwoord voor alle aliassen die erbij horen.

Het eerste antwoord van je klopte  wel met mijn ervaring.

Ik wil een nieuwe *****@kpnplanet.nl adres met eigen wachtwoord. Dan komt de email alleen in dat adres terecht.  Volgens Willy32 kan dat alleen door ingrijpen van een”moderator”.

Reputatie 1

Beste Nick83.

Binnen één “hoofdadres” xxxxx@kpnplanet.nl of xxxxx@kpnmail.bl zijn de aliassen te maken met *****@kpnplanet.nl of *****@hetnet.nl of anderszins. Alle aliaasen hebben het wacht woord van het “hoofdadres".Een email dat  naar één van deze aliassen wordt gestuurd , komt ook terecht in het “hoofdadres" xxxxx@kpnplanet.nl of xxxx@kpnmail.nl. Dat wil ik niet. 

u heeft meerdere kpnplanet.nl adressen. Ik heb één xxxxx@kpnplanet.nl adres en één xxxxx@kpnmail.nl adres.  Meerdere kpnmail.nl adressen kan ik maken. 

Reputatie 7
Badge +24

Een email dat  naar één van deze aliassen wordt gestuurd , komt ook terecht in het “hoofdadres" xxxxx@kpnplanet.nl of xxxx@kpnmail.nl. Dat wil ik niet. 

Dan maakt u de aliassen in verschillende mailboxen.

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt voor het antwoord Willy32.

Als ik het goed begrijp dan vervalt mijn eerste xxxxx@kpnplanet.nl adres. Maar dat is wel mijn emailadres waarop mijn belangrijkste email terecht komt.  Alle contactpersonen die dat adres gebruiken moeten dan op de hoogte worden gesteld.

Of blijft  het eerste emailadres behouden na contact met de moderator en een tweede adres ******@kpnplanet.nl is ingesteld

 

@buridanus

Inderdaad, dat is een probleem dat ik over het hoofd zag.

Een betere methode is dan ook om dat emailadres/-alias door een moderator te laten verplaatsen naar een nieuwe xxxx@kpnmail.nl mailbox. Op die manier mis je geen enkele email.

Maar dan moet je wel eerst een nieuwe xxxx@kpnmail.nl mailbox/-account aanmaken. Vermeld daarna bij jouw profiel hier op  het forum bij “Opmerkngen” welk emailadres/-alias van welk emailaccount naar welk account moet worden verplaatst. Zie verder mijn 1e reactie.

Hallo @buridanus alles wat anders is dan ...@kpnmail.nl kan alléén maar als adres/alias hangen onder een hoofdaccount ….@kpnmail.nl

 

Reputatie 1

Beste dames en heren

Bedank allen voor uw bijdrage. Ik weet nu genoeg en kijk hoe mijn wens het beste kan worden gerealiseerd.

Reputatie 7
Badge +10

@buridanus 

Nog een laatste reactie: Je kunt dat verplaatsten van dat emailadres/-alias ook laten uitvoeren door de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ). Maar mijn ervaring is dat je daar (meer dan eens) lang moet wachten voordat je aan de beurt bent.

Reputatie 1

Willy22. Fijn dat je mij deze extra mogelijkheid nog meedeelt. Ik ga enige voorzorgsmaatregelen nemen alvorens ik het verplaatsen van e-mailadres/-alias uitvoer.