Beantwoord

Hoezo spam onder controle...

  • 1 March 2019
  • 6 reacties
  • 237 keer bekeken

Hallo,

Blijf maar blokkeren, en iedere keer weer dezelfde afzender met net een iets ander e-mail adres.
Wordt er een beetje 'gestoord' van. De filters werken gewoon niet of niet goed.
Voorheen andere provider en nooit geen rommel binnen gehad.
Sinds bij KPN erg veel rommel die doorkomt.

Laatste week als ik een adres wil blokkeren doet hij dat ook niet meer en blijft maar ' draaien'...

Graag nu eens een echte oplossing, want het kan wel, gezien mijn vorige provider waarvan jullie ons hebben overgenomen?

Bedankt
icon

Beste antwoord door AndreWrdn 1 March 2019, 18:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Wanneer is iets spam? als ik geen interesse (meer) heb in de mail, of als het ongevraagde mail is (nooit opgegeven, geen relatie met de verzender)?
Als ik van een serieuze afzender (tijdschrift, webshop, nieuwsbrief) geen mail meer wil ontvangen is daarvoor maar één methode: geef dit door aan de verzender. Niet dat het spam is, niet ongewenst, maar gewoon: "ik wil geen mail meer ontvangen". Of pas je account aan door aan te geven welke mail van die afzender niet meer hoeft te worden verstuurd.
Is het echt spam (ongewenst, ongevraagd, geen relatie met de afzender) meld dan de afzender aan bij abuse van kpn zoals beschreven in de uitgebreide gebruiksaanwijzing elders op de pagina. Maar geen enkele filter zal 100% werken, alleen door zo vaak mogelijk correcte mededeling te doen zal het filter beter gaan werken. Maar daarbij helpt het niet dat in Outlook van Office (of een andere mail client) wordt aangegeven dat het spam is, die mededeling komt niet aan bij kpn.

Maar een verzoek: geef alleen echte spam door! Dankzij slordige gebruikers wordt door het spam filter van kpn mail van bijvoorbeeld ABNAMRO, vanderValk, weekendjeweg, social deals, NewYorkPiza als spam gezien. Terwijl de verzenders toch echt pas mailen als de geadresseerde zich hier voor heeft opgegeven (en als de mail niet meer gewenst is dus afmelden!).

En ja, ik ben bang dat het echt nog wel een tijdje duurt voordat het filter doet wat het moet doen!
Klopt helemaal. Bedoel ook alleen de echt vervelende spam waar ik hinder van heb en niet de reclames van bekende sites / leveranciers die me proberen warm te maken of waar ik ooit contact mee heb gehad. Die kan ik zelf wel stoppen. Zal eens zien of ik de echt vervelende 'bitcoin ed.' jongens kan melden bij Abuse (ff opzoeken).

Bedankt
Reputatie 4
Badge +4
Moet eerlijk zeggen, het abuse team van KPN doet goed zijn best!
Ben eigenlijk van de spam af.
Er werd correct op mijn melding mail geantwoord.
En uiteindelijk is bij mij de spam nu tot nul gereduceerd.

Theo
Reputatie 4
Badge +2
Als voorbeeld is ABNAMRO nog steeds verzender van spam
De eerste binnengekomen vervelende berichten zijn inmiddels richting abuse team. Ben hoopvol gestemd en zal dit blijven doen.

Bedankt
Klopt helemaal. Met Onsnet kreeg ik zelden/nooit SPAM. Met KPN krijg ik zoveel per DAG ! KPN doet het gewoon slecht. Heb geprobeerd 2 extra email accounts te maken voor mijnzelf en mijn vrouw. Wat ellende.

Reageer