Beantwoord

Homepage activeren

  • 5 June 2020
  • 25 reacties
  • 387 keer bekeken

Ik wil graag mijn homepage activeren, maar weet niet hoe dit moet.
Ik heb een WS_FTP LE for Windows gedownload, maar weet niet welke gegevens ik daar moet invoeren.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 June 2020, 10:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hoi @JGMHarmsen . Is het ondertussen gelukt?

Zo niet, kan ik je hier wel een beetje mee op weg helpen.

je hebt maar een paar gegevens nodig:

 Je hele mailadres + wachtwoord met home.kpn.nl als server

Nee het is me nog niet gelukt. Ik weet niet hoe ik de homepage moet aanmaken.

Groeten Hans

Reputatie 7
Badge +24

Nee het is me nog niet gelukt. Ik weet niet hoe ik de homepage moet aanmaken.

Groeten Hans

Kom je wel ingelogd?

Ik weet helemaal niet waar ik in moet loggen.

 

Reputatie 7
Badge +24

:thinking:

Hoi @JGMHarmsen . Vroeger hadden we een informatie pagina met wat beknopte info over FTP en hoe je een eigen site in de lucht kon krijgen. Helaas is die verdwenen.

Ik heb wel deze website gevonden en volgens mij dekt die de lading: https://www.mijn-eigen-website.nl/website-online-zetten.php

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan zal ik als eerste jouw homepage activeren. Ik stuur je dan wel even een privé berichtje wat je gebruikersnaam is. 

 

 

Hallo Erwin,

Ik heb mijn profiel aangepast. Ik hoop dat dit voldoende gegevens zijn. Ik gebruikte altijd het programma WS-FTP, maar weet niet of dit nog een gangbare methode is. Welke naam heeft mijn homepage? Hopelijk kunt u mij helpen.

Met vr. Gr. Hans

Hoi @JGMHarmsen . Ik kan alleen je woonplaats in je profiel vinden. Kun je nog eens proberen? Niet vergeten op het daarna op te slaan. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.

Oh wacht. Ik zie dat je postcode er nu wel in staat. Ik heb je homepage geactiveerd. 

Ik stuur je een priveberichtje met wat extra informatie.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

@JGMHarmsen . Je vraagt mij via privébericht of ik je kan helpen bij het uploaden / contact maken met de ftp server. 

Helaas heb ik daar zelf niet veel ervaring mee. De laatste keer dat ik zelf een homepage maakte is jaren geleden ;-)

Je geeft aan dat je gebruik maakt van het programma filezilla.  Je hebt in ieder geval de juiste gebruikersnaam en wachtwoord. 

Als adres kun je home.kpn.com gebruiken.

De rest van de instellingen kan iemand anders misschien vertellen. @Nick83 ? Heb jij nog een idee? 

Reputatie 7
Badge +24

Als inloggen lukt, dan zijn er verder geen instellingen nodig. Het ftp programma bestaat uit 2 helften. In de linker helft kun je bladeren door je lokale mappen op je eigen pc. In de rechter helft zie je de mappen en bestanden op de ftp server. Bij KPN dus. 

Je maakt eerst de html bestanden. Dit doe je in een ander programma, kladblok bijvoorbeeld. Vervolgens start je het ftp programma en log je in op de server. Daarna blader je in de linker helft naar je html bestanden die je gemaakt hebt. Deze pak je beet met de muis en sleep je naar de rechter helft. Daar laat je ze los. Nu worden ze geüpload. Dit is eigenlijk het enige wat je doet met het ftp programma. Bestanden van links naar rechts slepen / kopiëren. Als een bestand in de rechter helft al bestaat, dan  vraagt die of het overschreven mag worden. Veel ingewikkelder word het niet.

Hallo Erwin,

IK heb van alles geprobeerd, maar ik kan niet inloggen bij FieZilla.  Misschien kan Nick83 mij nog helpen. Verder kan ik mijn homepage wel invullen met html bestanden, maar eerst moet FileZilla werken.

Ik heb problemen met invullen host. Home.kpn.com invullen werkt niet. Met ftp://home.kpn.com werkt ook niet en kpn.nl ook niet. Ik weet dus niet wat ik nu precies bij host in moet vullen en ook het nummer van de poort is mij niet duidelijk. Ik heb 21 en 22 geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ik word er een beetje moedeloos van. Hopelijk hebben julli nog een oplossing.

Groeten Hans

Reputatie 7
Badge +24

Dit moet werken:

"planet" kun je vervangen door "kpn".

Hallo Nick.
Ik heb bij host: home.kpn.nl ingevuld, maar krijg als foutmelding: Fatale fout: Kan niet verbinden met server
Wat gaat er mis en wat kan ik nu doen?
Gr.  Hans
 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick.
Ik heb bij host: home.kpn.nl ingevuld, maar krijg als foutmelding: Fatale fout: Kan niet verbinden met server
Wat gaat er mis en wat kan ik nu doen?
Gr.  Hans
 

Is dat het enige wat er staat? Of staat er ook dat het wachtwoord fout is?

Heeft u dit venster ook voorbij zien komen?

 

Hallo Nick,
Ik krijg het volgende na invulling van inloggegevens:
Status:    Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Opdracht:    USER hansharmsen53259@kpnmail.nl
Antwoord:    331 Password required
Opdracht:    PASS ***********
Antwoord:    530 User cannot log in.
Fout:    Fatale fout: Kan niet verbinden met server

Wat doe ik fout?
Groeten Hans

Reputatie 7
Badge +24

Ja, gebruikersnaam en / of wachtwoord is fout.

Het email adres dat je als gebruikersnaam gebruikt, moet het hoofd email adres van de mailbox zijn. Geen alias. Met dit email adres moet je ook kunnen inloggen op de webmail. Als dat lukt, dan is het wachtwoord dus ook goed.

Als u inlogt op email.kpn.com, dan moet u het eerste email adres wat u ziet gebruiken. De bovenste van de 4 hier dus op mijn schermafdruk.

 

Hallo Nick,
Het is gelukt. Ik gebruik nooit webmail, maar altijd een gmail-adres. Ik ben naar KPN webmail gegaan en daar werd mijn wachtwoord niet herkend. Ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt en niet te geloven met dit wachtwoord werkt FileZilla wel. Ik kan nu dus eindelijk mijn homepage gaan opmaken. 
Nick heel erg bedankt voor je ondersteuning, mijn dag is weer helemaal goed.

Natuurlijk Erwin ook heel erg bedankt voor je hulp en het geduld om mij te helpen. Ik ben er helemaal blij van geworden, want ik zag een oplossing niet meer zitten. Ik kan nu eindelijk verder, toppie KPN.

Groeten Hans

Reputatie 7
Badge +24

Ok, super 👍

@JGMHarmsen Top dat jij er samen met @Nick83  bent uitgekomen!! Maak er een leuke pagina van. 

 

Hallo Erwin,
Het lukt me om de homepage te vullen.  Alleen wil ik er graag een filmpje op zetten en ik krijg als melding dat er te weinig opslagruimte is. Hoeveel MB is er beschikbaar voor een homepage en kan ik dat ook uitbreiden?

 

Groeten Hans

@JGMHarmsen : Dat stelt niet zoveel voor, Hans. Daar kan maximaal 50MB op.

Mijn tip zou zijn om het filmpje op youtube te zetten en er dan op jouw pagina naar te linken. Je kunt via youtube ‘embedded code’ opvragen die je op je website neerzet. Zo lift je mee op de servers van youtube en kost het jou nagenoeg geen data. 

De details kan ik je niet bij helpen (ook al weer jaren geleden dat ik mij hier privé mee heb bezig gehouden) maar mocht het niet lukken heeft @Nick83 misschien nog een ingeving. 

Hallo Erwin,

Bedankt weer voor je snelle reactie. 50MB voor een homepage is natuurlijk niet veel. Je tip om via YouTube de filmpjes te laten zien ga ik zeker opvolgen. Ik ken wel iemand die me daar mee kan helpen. Dus dat komt zeker goed.  Nogmaals heel erg bedankt.

Groeten Hans