Hoofd-e-mailadres wijzigen

• 4 juli 2013
  • 6 reacties
  • 10323 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Beste KPN

toen ik mij heb aangemeld voor glasvezel heb ik een hoofd-e-mailadres gekregen: [mijnnaam]1994@kpnmail.nl

Ik zou dat graag veranderd zien in iets zinnigs zonder die 1994, of, als er perse een jaartal in moet, dan maar mijn geboortejaar of zo. Mijn naam komt verder in nederland niet voor bij mijn weten.

Ik zou ook graag weten waar die 1994 vandaan komt. Het geboortejaar van degene die een naam moest verzinnen? De beursgang van KPN? 

Hoe kan ik dat veranderen? Dit is toch wel raar namelijk.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Het is gewoon een systeem die het e.a genereerd.

Je kunt een allias aanmaken die gekoppeld is aan je hoofdemail box, iets in de zin van jan.janssen@... dan heb je een normaal lijkend adres.

Je kan namelijk die hoofdbox niet meer veranderen als ik het goed heb.

Reputatie 4
Badge +3
Dat werkt natuurlijk maar ik moet nog steeds zelf inloggen met die idiote 1994.

Krijgt iedereen een willekeurig jaartal achter zijn naam? Ik vind het gewoon heel erg vreemd.

Reputatie 6
Badge +9
Waarom is dat raar?

Denk je echt dat KPN bij iedere nieuwe aanvraag eerst gaat zoeken op internet naar jou persoon en dan er een passende inlognaam bij te bedenken? :P

mijn inlog is een combinatie tussen cijfers en letters, die van mijn ouders de achternaam met een willekeurig gekozen cijfercode (KPN tijd en PLANET tijd)

Het systeem genereerd een nieuwe gebruikersnaam bij een aanvraag, stel je voor dat het anders zou gaan:

- Jij doet een aanvraag om nieuwe klant te worden

- KPN verwerkt dat en stuurt je een brief met de vraag waty jou login moet worden

- Jij stuurt een brief terug, met datgene wat jij wilt

- hellaas het is al in gebruik, nogmaals briefwisseling

Da's toch onwerkbaar ;)

Reputatie 4
Badge +3
Dat een inlognaam totaal willekeurig mag zijn vind ik prima, dat is toch alleen iets tussen jou en een machine. Een emailadres is wat dat betreft iets persoonlijker. 

Ik vind een getal ook niet raar, ik vind 1994 raar omdat het een jaartal lijkt, en dat jaartal verder niets betekent. Andere instanties kiezen vaak het geboortejaar voor zoiets. Bij UPC kon ik gewoon zelf iets verzinnen. En het hoeft helemaal niet per brief; ik kan nu online een alias maken, daarbij wordt ook direct geckecked of het niet al bestaat. Dat kan natuurlijk ook gewoon met het hoofdadres.

Reputatie 4
Badge +9
Beste laserbean3, 

De inlognaam voor Mijn KPN waarover je vraag gaat is inderdaad een gegeven die je alleen als login nodig hebt voor de beheerspagina's van je abonnement. De automatische keuze voor 1994 is echter een ongelukkige als ik je verhaal lees. Je hebt overigens de mogelijkheid om e-mail adressen en aliassen aan te maken, ook onder het hoofd-emailadres (de inlognaam waarover we het hier hebben). Het is helaas niet mogelijk om dit eerste adres aan te passen of te verwijderen, omdat dit gekoppeld is aan het abonnement. 

Ik ga er vanuit dat deze toelichting de situatie verduidelijkt. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Reputatie 2
Badge +1
U kunt evt. een alias aanmaken en deze instellen als verzend adres...

https://cscmail.kpnmail.nl/

Reageer