Beantwoord

Hoofdemailadres buitenwerking stellen en toch emailaliassen gebruiken

• 4 september 2017
  • 3 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik krijg ontzettend veel spam via mijn hoofdemailaccount , ondanks dat de spamfilter aangevinkt is. Ik wil nu mijn hoofdemailaccount buitenwerking stellen en een ander emailadres gebruiken. Kan dat?
Frits
icon

Beste antwoord door Paul_ 5 september 2017, 19:55

Hoi @Amsijw, welkom! Er zijn inderdaad problemen met de spamfilter. 😞 Dat is dus iets wat bij ons ligt. Zie ook dat topic voor eventuele updates vanuit ons.

Wat betreft een alias gebruiken i.p.v. het hoofdmailadres is exact zoals wjb aangeeft. Ze gebruiken dezelfde mailbox dus dat gaat niet zomaar. Je kan eventueel de alias verwijderen, daarna geef ik 'm weer vrij (anders duurt het 3 maanden), en dan kan je dat e-mailadres aanmaken als losse mailbox (mits je nog ruimte hebt voor een extra mailbox). Als je dat wil dan is dat prima, laat het dan vooral weten.

Een andere tussentijdse oplossing kan zijn om een Gmailaccount te gaan gebruiken en jouw (KPN)e-mails automatisch laten doorsturen naar dat adres. Dan zit de spamfilter van Gmail er nog tussen. Wellicht is dat nog een idee? Niet ideaal natuurlijk maar op dit moment heb ik niet veel andere opties voor je.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Nee, dat gaat helaas niet.
Een alias gebruikt de mailbox van het emailaccount waarbij de alias gedefinieerd is.
De enige mogelijkheid is het verhuizen van de alias naar een ander emailaccount. Dat gaat echter niet zonder tussenkomst van iemand van KPN. Na het loskoppelen van een alias gaat deze immers drie maanden "in quarantaine" voordat deze aan een ander emailaccount gekoppeld kan worden. Een KPN Webcare medewerker zou de alias kunnen vrijgeven maar de vraag is wat er dan gaat gebeuren als niet 1, niet 10 maar 1000 abonnees met dit verzoek gaan komen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Amsijw, welkom! Er zijn inderdaad problemen met de spamfilter. 😞 Dat is dus iets wat bij ons ligt. Zie ook dat topic voor eventuele updates vanuit ons.

Wat betreft een alias gebruiken i.p.v. het hoofdmailadres is exact zoals wjb aangeeft. Ze gebruiken dezelfde mailbox dus dat gaat niet zomaar. Je kan eventueel de alias verwijderen, daarna geef ik 'm weer vrij (anders duurt het 3 maanden), en dan kan je dat e-mailadres aanmaken als losse mailbox (mits je nog ruimte hebt voor een extra mailbox). Als je dat wil dan is dat prima, laat het dan vooral weten.

Een andere tussentijdse oplossing kan zijn om een Gmailaccount te gaan gebruiken en jouw (KPN)e-mails automatisch laten doorsturen naar dat adres. Dan zit de spamfilter van Gmail er nog tussen. Wellicht is dat nog een idee? Niet ideaal natuurlijk maar op dit moment heb ik niet veel andere opties voor je.

Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord Frits. Als ik nog kan helpen dan hoor ik het graag.

Reageer