Beantwoord

Ik ontvang geen mail van bepaalde afzenders in Webmail en mailprogramma

  • 13 January 2020
  • 9 reacties
  • 459 keer bekeken

Ik ontvang geen mails meer van een aantal bekende - betrouwbare afzenders. Staan niet in spam, niet in nieuwsbrieven en ook niet de lijst geblokkeerde afzenders. Niet in mijn webmail, niet in het mailprogramma op mijn computer.  

Graag hulp hoe dit op te lossen.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Henk P 20 January 2020, 16:58

Bekijk origineel

9 reacties

Dag GK2501,  Ik kamp al 3 weken hetzelfde probleem.  Sinds de omzetting naar de nieuwe webmail ontvang ik bv geen nieuwsbrieven meer van mijn krant (Brabants Dagblad dagelijks), Binckbank, Consumentenbond en anderen. Ook de verifcatiecodes nodig om bij mijn ziekenhuis te kunnen inloggen komen niet door. Miste daardoor afspraak en heb noodgedwongen een gmailaccount genomen. 
Uit de vele forumberichten maak ik op dat wij niet de enige zijn. Blijkbaar past KPN een voorselectie toe en wordt de door ons gemiste mail al als spam weggegooid voordat die ons bereikt.
Ik heb het probleem ook bij kpn.com/abuse neergelegd maar toe nu toe geen afdoende oplossing ontvangen.  

Reputatie 6
Badge +9

Dag @GK2501. Van harte welkom hier. Het lijkt me knap lastig om geen e-mails meer te ontvangen. Gaat het om een aantal specifieke afzenders of ontvang je helemaal geen e-mails meer? Omdat je aangeeft dat het probleem zowel met Webmail als het e-mailprogramma op je PC speelt, verwacht ik niet dat dit een gevolg is van de vernieuwing van Webmail. Wil je het stappenplan om e-mailproblemen op te lossen eens doorlopen? Als dit het probleem niet oplost, kun je dan aangeven wat voor instellingen je gebruikt? 

@Henk P, ik zie dat je in het verzameltopic over de vernieuwde Webmail al in gesprek bent over het probleem dat je ervaart en Erik daar 15 dagen geleden een vraag heeft gesteld. Zou je daar nog eens naar willen kijken? Laat het ook vooral in dat topic weten als je een reactie hebt vanuit onze Abusedesk.

Dag Natasja. Het contact met Erik kan ik niet meer terugvinden. Heb afgelopen week dagelijks mailcontact gehad met het Abuse team. Zij kunnen mijn probleem niet oplossen en verwijzen mij naar klantenservice 0800 - 0402. Maar daar verwijst een automaat  men mij weer naar internet. Zo blijven we aan de gang. Probleem is dat ik na de omzetting geen email van instanties zoals consumentenbond, bibliotheek, krant nieuwsbrief, bank weekoverzicht, NKC en anderen meer ontvang; niet thuis in Outlook op PC of laptop en ook niet op Webmail. Ik ontvang wel e-mails van particulieren (vrienden, kennissen, familie) en ook met abuse was goed emailcontact mogelijk. Alle instellingen in mijn Outlook365 op pc en op de laptop kloppen. Het probleem zit bij KPN Webmail. Abus heeft geconstateerd dat de missing mails wel door de server worden afgeleverd aan mijn account/adres. Maar ik zie ze niet. Bijv het dagelijkse nieuwsbericht van Brabants Dagblad afz  <bounce@mail.bd.nl>

Dit is ook vanmorgen wel in de server aangekomen maar daarna spoorloos.
Dus het lijkt er toch sterk op dat er iets is met mijn webmail instellingen. Daarom ga ik vooralsnog niet mijn Outlook opnieuw installeren; Bovendien geeft KPN geen handleiding voor Outlook 365 (wel voor Outlook 2012 t/m 2019).  HELP ik mis al veel belangrijke mails. 
En hoe  kan ik dit bericht ook nog terugvinden in het forum. Heb URL maar gekopieerd en opgeslagen.
 

 

Intussen wel telefonisch mondeling contact met de klantenservice gehad. Zij hebben alle instellingen met van webmail met mij doorgenomen (meegekeken in mijn PC), maar helaas het probleem niet kunnen oplossen. Ticket aangemaakt voor verdere hulp. Al op eerst volgende werkdag om 09.00u benaderd en verder geholpen. Blijkt dat oude instellingen in Outlook en Webmail bij de vernieuwde webmail in de weg zitten en bepaalde afzenders blokkeren; ook al hebben die oude instellingen (blokkeringen en ongewenste mail) niet direct iets met die afzenders te maken. Beste is om al die oude instellingen te wissen. Let ook op synchronisatie met met andere apparatuur (PC - Laptop - Smartphone - Tablet)

Reputatie 6
Badge +9

Excuses voor de late reactie, @Henk P. Ik lees dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad en er een ticket is aangemaakt voor de problemen met webmail. Ik begrijp dat nu duidelijk is dat bepaalde afzenders worden geblokkeerd door de oude instellingen in Outlook en Webmail en het wissen van de oude instellingen het probleem oplost. Dank voor het delen van de oplossing. Wordt zeer gewaardeerd! :slight_smile:  

Later in de avond kreeg ik bij de klantenservice 0800 - 0402 wel persoonlijk contact. Een vriendelijke mevrouw was zeer behulpzaam. Dmv een programmaatje kon zij mijn pc overnemen (na mijn toestemming) en zo al mijn instellingen  in Outlook en Webmail bekijken. en eventueel wijzigen. 
Echter de lijsten van geblokkeerde afzenders bevatte geen namen van afzenders die ik mistte. Helaas kon zij mijn probleem niet oplossen (ook niet met behulp van collega's)en heeft zij voor mij een ticket aangemaakt voor een “hoger echalon”. Een medewerker daarvan  belde mij de volgende dag al om 09.00u. Ook hij nam mijn pc over en heeft oa alle lijsten van geblokkeerde afzenders geheel gewist. toen kwam er schot in de zaak en hij kon al testmailtjes naar mij sturen. Verder zou er intern nog eea bekeken worden. Gedurende die dag en daarna ging het steeds beter. Nu geen problemen meer.
Bij mij betrof dat dus de lijst van Geblokkeerde Afzenders in Webmail en in Outlook die in de loop der tijd  waren ontstaan  doordat ik spam als “ongewenste mail” of als ”afzender blokkeren” had aangemerkt. Helemaal wissen dus die lijsten. Heb je buiten je gebruikelijke mailprogramma nog andere emailprogramma's op je PC,, laptop tablet of smartphone en die deel uitmaken van Windows of Microsoft Office en die je dus niet gebruikt en zelfs als deze niet verder geïnstalleerd zijn,  gooi die er dan uit. Bijvoorbeeld Windows Live Mail. 
Let er verder op dat het mailprogramma dat je op je apparaten gebruikt overal dezelfde instellingen heeft. By the way: ik gebruik naast Outlook 365 (account ... @hetnet.nl)  ook …. @gmail,com maar dat bijt elkaar niet. 

Reputatie 6
Badge +9

Dank je wel voor de aanvullende informatie, @Henk P. Ik weet zeker dat anderen die tegen dezelfde problemen aan lopen hiermee ook verder uit de voeten kunnen. Voel je ook vooral vrij om dit te delen in het algemene topic over de vernieuwde Webmail.

Dag Natasja,  Zie topic over de vernieuwde Webmail.

 

Reputatie 6
Badge +9

Je bent fantastisch, @Henk P! Dank je wel. :slight_smile:

Reageer