Beantwoord

Ik kan geen enkele mail verzenden, geeft aan fout in DMarc

  • 15 March 2022
  • 26 reacties
  • 967 keer bekeken

DMarc geeft fout bij verzenden elke mail

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 16 March 2022, 10:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke mailadres gebruikt u als afzender? Een KPN mailadres?

Ja met een KPN mail adres 

Reputatie 7

En welke smtp server gebruik je voor het verzenden van mail?

Mail@kpnmail.nl

poort 587

Reputatie 7

Kan jij de mails eens versturen via smtp.kpnmail.nl?

Geeft dat een beter resultaat?

Als ik smpt.kpnmail.nl invoer meldt hij een fout bij de server. 

Reputatie 7

Als ik smpt.kpnmail.nl invoer meldt hij een fout bij de server. 

Je moet ook niet smpt.kpnmail.nl gebruiken maar smtp.kpnmail.nl.

Oké zal het even proberen, bedankt voor de tip

 

Reputatie 7

En wat is het domein (alles vanaf @) van het email adres waarmee je verzendt?

Bedoel je deze ?

Reputatie 7

@Dennis ABD, heb jij een idee waarom dit optreedt?

Reputatie 7
Badge +24

Lukt het in webmail wel? Lijkt me wel ... maar test het toch maar ff ... 

Ja in webmail lukt het wel , daar heb ik al 3 mails kunnen beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +7

Het From: adres zal wat anders zijn en niet @kpnmail.nl. Meestal gaat het om een van de domeinen van Ziggo. Op alles hebben ze een p=reject gezet en wij weigeren dus zelfs al de mail te versturen.

Hoe is dit op te lossen? Heb niks met Ziggo te maken 

Reputatie 7
Badge +7

Ziggo was ook een gok, daar dit het meeste voorkomt. Het kan elk willekeurig domein zijn welke een actieve DMARC policy heeft. Je kan contact opnemen met abuse@kpn.com, zoals aangegeven in de foutmelding, en we kunnen wat verder kijken. Wel hebben we de volledige header nodig van de mail welke je probeert te versturen.

Mooi bedankt zal ik proberen 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Meister, ik zie dat @Dennis ABD je al op de juiste weg heeft geholpen. Via het mailadres abuse@kpn.com dat ook in het postmaster mailtje staat, kunnen ze onderzoeken waar dit mis gaat. Hopelijk ben je inmiddels al een stuk wijzer en lukt het allemaal weer!

Ja klopt, ik heb een 2e mail aangemaakt waarmee het nu wel lukt, kon de eerste mailadres niet aanpassen.

Reputatie 7

Ja klopt, ik heb een 2e mail aangemaakt waarmee het nu wel lukt, kon de eerste mailadres niet aanpassen.

Klopt het dat die 2e mail een @kpnmail.nl als afzender heeft en die eerste een ander KPN domein zoals bijvoorbeeld @planet.nl?

Zo ja, wat was dan het KPN domein van dat eerste mailadres?

De eerste is @kpn.nl

Reputatie 7

De eerste is @kpn.nl

Maar dat is toch geen domein wat door consumenten gebruikt kan worden?

Die kan je toch ook helemaal niet vastleggen?

Hoe en waar heb jij een @kpn.nl emailadres vastgelegd?

Geen idee, in ieder geval wordt daar wel mail op ontvangen 

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet u toch eens wat beter kijken. Want "@kpn.nl" word heel niet gebruikt en is zeker niet door klanten te gebruiken. Klanten hebben een "@kpnmail.nl" adres.