Beantwoord

Ik kan niet meer inloggen in de KPN webmail (concepts adres)

  • 17 September 2021
  • 19 reacties
  • 468 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik kan niet meer inloggen na de overzetting naar KPN. Ik heb een wachtwoord welke aangepast is aan de eisen van KPN (heb ik voor de overzetting naar KPN ingesteld)

Moet ik nog een keer mijn wachtwoord veranderen of is er een andere optie?

 

 

Peter

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 September 2021, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @P-e-t-e-r , vroeger moest je inloggen met een gebruikersnaam, tegenwoordig is dat met een e-mail-adres. Probeer eens dat e-mailadres van je KPN-mailaccount, waar je concepts-adres als alias onder hangt. om in te loggen.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@P-e-t-e-r

Kun je wel bij de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) binnenkomen met jouw gebruikersnaam + wachtwoord ? Zo nee, dan is gebruikersnaam en/of wachtwoord fout.Zo ja, dan moet je de fout zoeken in het emailprogramma dat je gebruikt. Dan moet je waarschijnlijk ook daar andere instellingen voor de emailservers bijwerken.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Dank voor je antwoord @JanD maar dat lukt ook niet. Er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem? Ik vind maar weinig op het internet.

 

 

Peter

@P-e-t-e-r

Kun je wel bij de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) binnenkomen met jouw gebruikersnaam + wachtwoord ? Zo nee, dan is gebruikersnaam en/of wachtwoord fout.Zo ja, dan moet je de fout zoeken in het emailprogramma dat je gebruikt. Dan moet je waarschijnlijk ook daar andere instellingen voor de emailservers bijwerken.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Ik denk dat ik deze niet helemaal goed begrijp maar dat kan aan mijn onkunde liggen hoor :-)

In outlook werkt het allemaal prima, servers POP3 en SMTP staan goed met het juiste wachtwoord. Alleen als ik naar de webmail ga kom ik er niet in, niet met mijn alias, niet met mijn gebruikersnaam (zoals voorheen) en niet met mijn hele email adres. Ik denk dat de fout dan ligt bij de webmail...maar misschien heb ik helemaal ongelijk hoor.

Peter

Reputatie 7
Badge +10

@P-e-t-e-r 

Nee, aan jouw antwoord kun je zien dat je het redelijk goed begrijpt.

Heb je misschien meerdere emailaccounts die je (door elkaar) gebruikt ? Als je met jouw gebruikersnaam + wachtwoord via Outlook email op kunt ophalen dan zijn gebruikersnaam (=emailadres) + wachtwoord goed. Daarmee zou je ook bij de (KPN) webmail moeten kunnen binnenkomen.

Probeer of het verwijderen van "cookies” (of alleen die van de KPN) helpt. Dit kun je doen met bijv. CCleaner.

Hoeveel tekens heeft jouw wachtwoord ? 8, 9, 10 of meer tekens ? Bij Telfort golden voor het wachtwoord namelijk andere eisen dan bij de KPN voor het wachtwoord. En ik ben niet 100% zeker dat KPN de bijbehorende (webmail) software (voldoende) heeft aangepast.

Gebruik je wel de KPN webmail ingang en niet de Telfort webmail ingang ?

Ccleaner gaat er elke dag over en de account en wachtwoorden kloppen. Ik gebruik kpn webmail en mijn wachtwoord is meer richting de 20 karakters.

Het is echt heel vreemd.

Ik zal nog een keer mijn wachtwoord veranderen. KPN is minimaal 1 hoofdletter, 1 getal en een vreemd teken toch?

Hoi @P-e-t-e-r . Jouw concepts e-mail adres hangt onder een telfort.nl mailbox. Ik zal je privé even sturen onder welke.  

Je logt in met je telfort mail adres en het daarbij behorende wachtwoord. Mocht dit wachtwoord niet werken kun je deze in je MijnKPN omgeving aanpassen.

Laat je weten of het lukt?

 

Dank je Erwin Ik heb je een berichtje terug gezonden.

Verwarrend vind ik het wel een beetje. Dus als ik het goed begrijp heb ik een @concepts adres

De alias van dit concepts adres hangt onder een telfort alias

De telfort alias moet ik gebruiken om in te loggen bij mijn KPN web mail?

Begrijp ik het zo goed? Ik kreeg laatst de uitleg van KPN dat ik met mijn concepts adres in moest loggen in de webmail. Maar hoe het ook zij, met geen enkel adres/alias lukt het.

 

 

Peter

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @P-e-t-e-r 

 

Heb je ook het wachtwoord van die telfort mailbox al gewijzigd zoals Erwin_ aangeeft?

Het wachtwoord van die telfort mailbox moet je namelijk gebruiken om in te loggen, inlognaam kan zowel het telfort emailadres als het concepts emailadres zijn.

Reputatie 7
Badge +10

@P-e-t-e-r 

Om bij de KPN email op te halen/te lezen (webmail of Outlook) heb je een gebruikersnaam (in dit geval xxx@telfort.nl = naam van de mailbox) en een wachtwoord nodig. Jouw Concepts emailadres hangt dan als een alias aan die @telfort mailbox.

Heb je nog een 2e emailadres aan die @telfort.nl mailbox hangen ? Dat kan verklaren waarom je wel met Outlook email kunt ophalen (van diezelfde mailbox ?).

@P-e-t-e-r

Om bij de KPN email op te halen/te lezen (webmail of Outlook) heb je een gebruikersnaam (in dit geval xxx@telfort.nl = naam van de mailbox) en een wachtwoord nodig. Jouw Concepts emailadres hangt dan als een alias aan die @telfort mailbox.

Heb je nog een 2e emailadres aan die @telfort.nl mailbox hangen ? Dat kan verklaren waarom je wel met Outlook email kunt ophalen (van diezelfde mailbox ?).

Dat snap ik maar in mijn outlook haal ik mijn mail op met mijn Concepts adres en niet met telfort. Dit is dus het meest verwarrend.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @P-e-t-e-r   Het ingestelde wachtwoord van de Telfort mailbox geldt ook voor de aliassen in die mailbox, zoals jouw Concepts adres. Dus je kan inloggen met Telfort en/of Concepts adres met hetzelfde wachtwoord. In beide gevallen kom je in dezelfde mailbox uit.

Hallo @P-e-t-e-r 

 

Heb je ook het wachtwoord van die telfort mailbox al gewijzigd zoals Erwin_ aangeeft?

Het wachtwoord van die telfort mailbox moet je namelijk gebruiken om in te loggen, inlognaam kan zowel het telfort emailadres als het concepts emailadres zijn.

Sorry ik ben de draad een beetje kwijt nu….ik ga dit even proberen maar ik weet onderhand niet meer wat ik heb veranderd en wat niet. Dank voor je antwoord...en voor al jullie antwoorden...ik probeer alle tips uit!

 

 

Peter

Reputatie 7
Badge +10

@RBxx 

Het verwarrende is dat vaak de naam van de mailbox gelijk is aan het primaire emailadres. Maar dat is (waarschijnlijk) bij @P-e-t-e-r niet het geval.

Er is ook vaak verwarring met de naamgeving, mailaccount, mailadres en alias.

Een mailaccount lijkt me duidelijk.

Een mailadres wordt door KPN gebruikt i.p.v. het meer gebruikelijke alias.

Iedere KPN-klant kan een mailaccount aanmaken of krijgt van KPN een mailaccount met @kpnmail.nl

Onder die mailaccounts plaatst KPN voormalige accounts zoals telfort, concepts etc. als alias(adres) onder een bestaand KPN-mailaccount.

 

Hoi @P-e-t-e-r .  Ik kan goed begrijpen dat dit verwarrend is. 

In het kort: Je hebt een aantal mailboxen.  Dus plekken waar ook daadwerkelijk je mail bewaard wordt. 

In jouw geval zijn dat er twee.  Ik vermoed dat je er maar van ééntje gebruikt maakt. Dat is dat adres wat ik je privé gestuurd heb en eindigt op telfort.nl.

Het concepts adres is GEEN mail box. Het is een alias. Dat betekent dat het verwijst naar een mailbox (in dit geval jouw telfort mailbox). Dus alle post die naar jouw concepts adres gaat komt dus terecht in je telfort mailbox. 

Nu is het zaak dat jij inlogt in je e-mail omgeving (Mijn Kpn)  en van dát bewuste e-mail adres het wachtwoord veranderd. 

https://email.kpn.com/

als je daarna zorgt dat je op ieder mailprogramma inlogt met het telfort e-mail adres en het door jou bepaalde wachtwoord kun je weer de mail lezen van je concepts alias. 

Hoi @P-e-t-e-r .  Ik kan goed begrijpen dat dit verwarrend is. 

In het kort: Je hebt een aantal mailboxen.  Dus plekken waar ook daadwerkelijk je mail bewaard wordt. 

In jouw geval zijn dat er twee.  Ik vermoed dat je er maar van ééntje gebruikt maakt. Dat is dat adres wat ik je privé gestuurd heb en eindigt op telfort.nl.

Het concepts adres is GEEN mail box. Het is een alias. Dat betekent dat het verwijst naar een mailbox (in dit geval jouw telfort mailbox). Dus alle post die naar jouw concepts adres gaat komt dus terecht in je telfort mailbox. 

Nu is het zaak dat jij inlogt in je e-mail omgeving (Mijn Kpn)  en van dát bewuste e-mail adres het wachtwoord veranderd. 

https://email.kpn.com/

als je daarna zorgt dat je op ieder mailprogramma inlogt met het telfort e-mail adres en het door jou bepaalde wachtwoord kun je weer de mail lezen van je concepts alias. 

Dank voor je super duidelijke antwoord @Erwin_ 

Ik was altijd in de veronderstelling dan mijn ‘concepts’adres als alias onder een çoncepts mailbox hing maar blijkbaar is dat ten tijde van de Telfort overname ook veranderd.

Het probleem is dat ik het toch lichtelijk eng vind om wachtwoorden te gaan veranderen, ik ben bang dat ik straks nergens meer in kan en ik kan mijn mail niet missen.

 

Super bedankt iedereen voor de antwoorden.

 

 

Peter

  

Reputatie 7
Badge +10

@P-e-t-e-r 

Het is zelfs zeer aan te raden om regelmatig alle wachtwoorden te wijzigen. Als ik mijn wachtwoorden heb gewijzigd dan stuur ik altijd een email aan mijzelf met daarin de wachtwoorden. En die email bewaar ik in mijn emailprogramma.

@P-e-t-e-r :  Ik snap die vrees wel een beetje. Toch hoef je je geen zorgen te maken. 

Alles wat er gebeurt als jij nu je wachtwoord aanpast is dat op je verschillende apparaten waar jij die mailbox gebruikt, de client (het e-mail programma) om het nieuwe wachtwoord gaat ‘zeuren’.  Als je dan je nieuwe wachtwoord ingeeft heb je weer gewoon toegang. 

Mocht het toch vastlopen kun je altijd nog direct inloggen via de webmail: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp