Vraag

Ik kom niet meer in mijn mail

  • 14 January 2021
  • 7 reacties
  • 233 keer bekeken

ik kan ook ineens niet meer in mijn mail en bovendien, moet ik elke keer via een omweg steeds mijn id en wachtwoord gebruiken

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge

Lijkt een storing te zijn, op Twitter ook al meldingen https://twitter.com/JeroenSmit_1981/status/1349832041043529729

waarom krijg ik foutmeldingen als ik probeer in te loggen op mijn mailbox en de melding krijgen dat mijn gebruikersnaam niet bekend is terwijl begin van de avond ik nog wel inloggen kon.

vreemd, want na een wachtwoord wijziging, welke hij overigens niet pakt, kan ik er weer in met mijn oude wachtwoord.

En helaas komt mijn mail niet gewoon binnen via mijn oude postbus, maar moet iedere keer opnieuw inloggen via de webmail; iets wat ik op mijn oud pc niet hoefde te doen.

Alles geprobeerd, ook KPN zelf kwam er niet uit en nu geven ze windows de schuld…….!

Toch een overweging waard om naar een andere provider te gaan denk ik dan maar, ik ben het gerommel beu.

Reputatie 7
Badge +10

@Anneette :

Wat staat er achter het @ teken van jouw emailadres(sen) ? Hoeveel tekens lang is jouw wachtwoord ? En hoe was jouw oude wachtwoord verschillend van het nieuwe wachtwoord dat “niet gepakt werd” ??

@kpnmail.nl

9 tekens

Reputatie 7
Badge +10

@Anneette :

Als je wel bij de webmail binnenkomt dan moet je met jouw gebruikersnaam + wachtwoord ook email kunnen lezen/ophalen met jouw emailprogramma. Er kan dan iets anders fout gegaan zijn. Heb je misschien recentlijk een update voor jouw emailprogramma gehad ?

Wachtwoord van 9 tekens:

Zat je soms eerst bij Telfort ? Want Telfort was al met "minsten 8 tekens” tevreden. Terwijl de KPN een wachtwoord van “minstens 10 tekens” eist.

Wijzig het wachtwoord van jouw emailaccount(s) (niet van het KPN ID !!!) zodanig dat het aan de (nieuwe ??) eisen van de KPN voldoet:

• Min. 10 en max. 54 karakters
• Min. 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter
• Toegestane karakters: cijfers, letters, bijzondere tekens (behalve spatie)

Probeer ook of je met het nieuwe wachtwoord bij de webmail binnen kunt komen.

Heb al jaren kpn. Alleen december nieuwe pc gekocht..

Maar je juitleg is helder. Email heeft ander ww dan kpn id

Maar probleem blijft dat mijn mail niet synchroniseert. En kpn zegt dat t aan windows ligt

Reputatie 7
Badge +10

@Anneette :

Het feit dat de problemen begonnen met de aankoop van een nieuwe PC doet inderdaad vermoeden dat het probleem ergens in een programma/Windows zit. Maar welk programma ? Misschien ben je in staat om diverse programmas/apps (tijdelijk !!!) uit te schakelen (niet verwijderen !!!). Bijv. antivirus programma, diverse apps die ook met het internet verbonden zijn en data versturen ? Of programmas die met jouw PC meekwamen ?

Er zijn diverse berichten dat Windows 10 nog de nodige foutjes heeft maar in hoeverre dat dat ook jouw emailprogramma (Windows 10 Mail ???, Outlook ??? ………….. ) beïnvloedt is mij niet duidelijk.

Probeer eens of je met een ander emailprogramma wel email kunt ophalen. Ik kan je in dit geval Outlook Express Classic aanraden. Dit is een simpel emailprogramma dat redelijk simpel in te stellen is. Gewoon alleen om te testen of het hiermee wel lukt email op te halen/lezen (gebruik IMAP).