Ik krijg e-mail binnen die ik niet kan lezen

  • 12 October 2022
  • 50 reacties
  • 1822 keer bekeken

ik krijg allemaal mail binnen die ik niet kan, met emailadres  erachter<greetz@mailing.greetz.nl>

wat kan ik hier tegen doen, mijn outlook loopt gewoon vast. ?

 

Dennis ABD 1 jaar geleden

Niet echt. Dit soort spam blijft een probleem. Onze leverancier pakt het behoorlijk snel op, echter zal er vaak toch een gedeelte van binnen komen. Ze veranderen de mail echter snel genoeg dat er toch binnen blijft sijpelen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7

Ja, dat weet ik zeker. De hele DMARC standaard is specifiek gemaakt om dit te checken.

Dus in dit voorbeeld wordt de dmarc controle voor vriendenloterij.nl uitgevoerd?

Reputatie 7

Nee dat klopt niet. Ik krijg ze helaas in mijn inbox en niet mijn spamfolder. 

@Dennis ABD, Als de dmarc controle voor vriendenloterij.nl uitgevoerd is, hoe kan het dan dat deze mail in de inbox geplaatst is terwijl het dmarc record p=quarantine bevat en de dmarc controle zal falen.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, dat weet ik zeker. De hele DMARC standaard is specifiek gemaakt om dit te checken.

Dus in dit voorbeeld wordt de dmarc controle voor vriendenloterij.nl uitgevoerd?

Klopt.

 

Rond de tijd van die mail zie ik enkel gefilterde en geweigerde mail. Zonder de volledige header kan ik over dit specifieke geval dan ook geen uitspraak doen.

Reputatie 7

Zonder de volledige header kan ik over dit specifieke geval dan ook geen uitspraak doen.

@Has90, Kan jij die mail als bijlage (!!!) naar abuse@kpn.com sturen zodat Dennis zich kan storten op de header in die mail?

Reputatie 7
Badge +7

Graag even t.a.v. mij met een link naar het forum topic in het onderwerp, zodat het zeker is dat ik em zelf oppak.

@Dennis ABD 

Ik heb zojuist een aantal voorbeelden naar je gemaild. Bedankt dat je het wilt oppakken. 

Reputatie 7
Badge +7

@Dennis ABD

Ik heb zojuist een aantal voorbeelden naar je gemaild. Bedankt dat je het wilt oppakken. 

Geen van de aan Abuse gestuurde voorbeelden zijn gericht aan een KPN email adres. Wij kunnen dan ook niet zeggen waarom er niet (goed) gefiltered word.

ik heb na het lezen van deze thread nu ook telutopiez.club en reverso.net toegevoegd als email adressen die ik niet wil ontvangen in hotmail.

Nog niet helemaal duidelijk of dit werkt (net gedaan), maar nu in iedergeval 2 emails in de ongewenste email folder.

 

  • ook alle email van vriendenloterij.nl nu geblokkeerd (toch al een hekel aan).
    die komt ook terug in deze vreemde spam loop.
  • redonas.com ook toegevoegd

Hi, wie heeft er tips voor een aantal rules die je in kunt stellen om deze verschrikkelijke SPAM te minimaliseren. Elke dag wel 30 van die “”£%^&%  mailtjes en merendeel van greetz@mailing.greetz.nl

 

Dank jullie wel voor de tips.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@User uit Zwolle 

Heb je dit al geprobeerd ?

 

Lees graag mee. Ik krijg deze gasten ook niet geblockt in mijn hotmail. Lijkt allemaal afkomstig van telutopiez club .

Als dit vooral gaat om Microsoft gerelateerde ontvangers (hotmail.com, outlook.com, live.com, live.nl, etc) dan kan het wellicht zijn dat het greetz.nl of vriendenloterij.nl in je “veilige afzenders” lijst staat.

Dit gekoppeld met het feit dat Microsoft in al zijn wijsheid besloten heeft om de DMARC p=reject niet te weigeren op hun mailserver maar als quarantine te behandelen. 

Een adres op de veilige afzender override weer de DMARC setting. 

Kan het zijn dat dat het is, dat ze daarom in de inbox terecht komen ipv in de ongewenste mail?

Bij google (gmail.com enzo) wordt een DMARC p=reject al bij de SMTP connectie geweigerd en zal een gmail gebruiker deze spam dus nooit zien.

Nee daar staat niets in. Ik heb nu Greetz.nl bij GEBLOKKEERDE AFZENDERS EN DOMEINEN neergezet en kijken wat dat zal gaan doen.

Center Parcs zit er ook bij, en nog veel andere vage vloerverwarming, nek en rugpijn, etc aanbieders

Maar het gaat bij jou wel om een Microsoft account? 

Zoals ik zei, de spamfiltering is daar gewoon blijvend slechter dan anderen, vooral om die DMARC beslissing. 

Maar het gaat bij jou wel om een Microsoft account? 

Zoals ik zei, de spamfiltering is daar gewoon blijvend slechter dan anderen, vooral om die DMARC beslissing. 

Ja inderdaad.

Dus lang verhaal kort. Indien Microsoft account...je kunt er weinig aan doen dan?!

 

Ik zou altijd markeren als ongewenste mail. Kwaad kan het niet en zou MS moeten helpen met de filtering. 

Ik zou altijd markeren als ongewenste mail. Kwaad kan het niet en zou MS moeten helpen met de filtering. 

Als je dat doet blijven ze gewoon in je INBOX komen. Rapporteren als Phishing heeft ook geen zin

Dan bij Microsoft weggaan en bv. een gmailadres nemen. Die hebben het beter op orde naar mijn bescheiden mening. 

Toevallig kom ik dit tegen… https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/roadmap?filters=&searchterms=117533

“We are working on improvements to the way that DMARC policy (reject/quarantine) handling is implemented within both consumer and enterprise services.”, rollout start April 2023.

Misschien is er licht aan het eind van de tunnel!

Toevallig kom ik dit tegen… https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/roadmap?filters=&searchterms=117533

“We are working on improvements to the way that DMARC policy (reject/quarantine) handling is implemented within both consumer and enterprise services.”, rollout start April 2023.

Misschien is er licht aan het eind van de tunnel!

Kijk dat geeft idd wat licht in het einde van de tunnel

Reputatie 4
Badge +1

Lees even deze posts door, want heb dit in januari ook geplaatst en word er nog steeds gek van!!

Regels aanmaken, aanmerken als phishing, verwijderen, het helpt amper.

En ergste? Nu moet ik mijn spam ook nog eens in de gaten houden, want ze verwijderen nu ook mailtjes, die ik wél wil lezen en die nu als spam gezien worden…

Hier de link:

https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/outlk_com-outtop_account/spam-blijft-komen-en-vooral-van-greetz/3a1dbecb-62c2-4f7a-8a5d-63d63397a7b4?messageId=d0def972-b212-4214-ad17-9d31bc233b33

Spam blijft komen en vooral van Greetz - Microsoft Community

Reputatie 7
Badge +10

@NicolevandenBroek62 

Vermindering van de hoeveelheid spam:

 

Reputatie 4
Badge +1

Dank, had dit al gelezen en alles geprobeerd.

Is en blijft drama...

Reputatie 7
Badge +10

@NicolevandenBroek62 

Opmerkelijk want dit heeft mijzelf wel goed geholpen ………………….

Toevallig kom ik dit tegen… https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/roadmap?filters=&searchterms=117533

“We are working on improvements to the way that DMARC policy (reject/quarantine) handling is implemented within both consumer and enterprise services.”, rollout start April 2023.

Misschien is er licht aan het eind van de tunnel!

Kijk dat geeft idd wat licht in het einde van de tunnel

Als het goed is zijn we aan het eind van de tunnel nu… :)

 

https://techcommunity.microsoft.com/t5/exchange-team-blog/announcing-new-dmarc-policy-handling-defaults-for-enhanced-email/ba-p/3878883