Beantwoord

Ik ontvang geen mails meer van het contacformulier op mijn website.

  • 15 June 2022
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

tot 3 weken geleden kreeg ik ingevulde contactformulieren van mijn website gewoon binnen via de mail.

Nu niet meer. Als ik tijdelijk een ander emailadres aan de website koppel, komen ze wel binnen. Andere emails komen wel binnen op de kpnmail. Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door AriënC 20 June 2022, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @kpn-emailprobleem 

 

Staat het ip-adres van die mail verzendende server misschien op de KPN blacklist: https://blacklist.kpnmail.nl/
Is het domein van de afzender die je gebruikt hetzelfde als die van je website?
Staan alle DNS records juist ingesteld, is er b.v. een SPF record ingesteld voor het domein van het afzender emailadres waar ook die server in staat?

 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @kpn-emailprobleem! Heb je ondertussen een oplossing voor je probleem? Zo niet kan je dan aangeven wat het antwoord op de vragen van @GeSp is? 🙂

Beste GeSp ( en Bram), dank voor je reactie. Ik heb geen verstand van de termen die je gebruikt, maar ik heb je reactie doorgegeven aan degene die de website voor me bijhoudt, dus ik wacht nog op hun reactie. KPN en Argeweb kunnen me helaas niet verder helpen.  Het IP-adres staat niet op de blacklist.

Wordt vervolgd

Reputatie 7
Badge +8

kan je misshcien wat vertellen over de hostingstructuur van je site?

Staat deze bij KPN gehost? En op welke manier wordt er gemaild?

Beste AriënClaij65, De website wordt gehost door Argeweb, zij kunnen het niet oplossen zeggen ze. 

Als mensen het contactformulier op mijn website invullen dan krijg ik dat via de KPN mail binnen, althans tot een paar weken geleden ging dat altijd goed. 

Reputatie 7
Badge +24

Dit is gewoon een bug in de software van uw website. Dit zult u zelf op moeten lossen, of laten lossen.

En ja, een paar weken geleden werkte het nog goed. Maar dingen veranderen. KPN scherpt soms regels aan. Anti-spam maatregelen worden soms iets veranderd. U zult daar met uw eigen software op in moeten springen. U zult het zelf aan moeten (laten) passen zodat het weer werkt.

Reputatie 7
Badge +8

@kpn-emailprobleem

Onder welke e-mail afzender mail je via je site? Ik hoop niet dat dit je KPN-adres is?

Want je zult enkel je eigen domein, die bij Argeweb bekend is, kunnen mailen. Dit om spam en mail-spoofing te voorkomen.

Ik vermoed dat dit de oorzaak zal zijn.

Anders raad ik aan de SPF, DKIM en DMARC goed in te laten stellen in je DNS. Hierbij kan Argeweb je eventueel wel helpen, omdat dit in de door hun beheerde DNS-systemen staat.

Ook raad ik aan om phpMailer als mailpakket te gebruiken voor je website met de SMTP-mogelijkheid, en niet via de standaard PHP mail() oplossing te mailen. Voornamelijk omdat de standaard functie lastig tot niet te debuggen is. je kan nooit traceren tot waar een mail wordt afgevoerd. Bij phpMailer kan dit veel makkelijker.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb het allemaal doorgegeven aan de websitebeheerder. Ik laat het jullie weten als het is opgelost.