Beantwoord

Ik wil een nieuw mailadres/alias aanmaken met @on.nl ipv @kpnmail.nl

  • 1 September 2019
  • 8 reacties
  • 985 keer bekeken

Ik wil een nieuw mailadres/alias aanmaken met @on.nl ipv @kpnmail.nl. Ik kan nu alleen mailadressen/aliassen aan maken met @kpnmail.nl adressen. Ook kan ik mijn bestaande on.nl aliassen niet wijzigen (alleen weggooien) of verplaatsen naar een ander kpnmail account.
Op de KPN service site lees ik dat dit wel zou moeten kunnen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Graag advies hoe ik het een en ander kan aanpassen. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door wjb 1 September 2019, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Via https://email.kpn.com kan je je email accounts beheren.
Een nieuw email account moet een @kpnmail.nl adres zijn.
Onder een email-account kan je echter aliassen vastleggen en daar kan je dan jouw @on.nl adres registreren door gewoon het hele emailadres in te geven, op het groene vinkje te klikken en vervolgens op te slaan.

Aliassen verhuizen naar een ander email account is niet mogelijk zonder interventie van een KPN moderator immers na het verwijderen van de alias bij het oude email account gaat deze drie maanden in quarantaine en kan deze daarna pas weer aan een ander email account gekoppeld worden.

Admin: aliassen verplaatsen tussen mailboxen kunnen KPN medewerkers (en dus wij Moderators hier op het forum ook) gewoon doen. Daarvoor is ontkoppelen-vrijgeven-opnieuw aanmaken niet nodig. Als het gaat om mailaccounts, dan wel.
Hartelijk dank voor de snelle reaktie!
Het is gelukt on.nl aliassen aan te maken. Dat is mooi.
Ik zou graag een aantal aliassen willen verhuizen tussen mijn @kpnmail.nl accounts zodat er een nette scheiding overblijft. Nu is het en spaghetti van verschillende personen voor 1 account. Hoe kan ik dat het beste regelen?
Reputatie 7
Wacht even op een KPN moderator en ga samen de aliassen ontkoppelen (jij), vrijgeven (moderator) en weer koppelen (jij).
Zonder het vrijgeven door de moderator gaan de aliassen drie maanden in quarantaine en duurt het dus lang voordat je ze weer kunt koppelen.
Na een belletje met KPN is het geregeld. De moderator kon de aliassen zelf verplaatsen. TOP! Bedankt voor de snelle service.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat het allemaal gelukt is, Robertje.

Ter algemene info nog, voor meelezers: aliassen verplaatsen tussen mailboxen kunnen KPN medewerkers (en dus wij Moderators hier op het forum ook) gewoon doen. Daarvoor is ontkoppelen-vrijgeven-opnieuw aanmaken niet nodig. Als het gaat om mailaccounts, dan wel.
Ik had maar even gebeld omdat ik niet wist hoe een moderator te bereiken. Hoe weet ik dat er een moderator beschikbaar is? Ik houd niet de hele dag het forum in de gaten...
Reputatie 7
Badge +30
Moderators pakken de topics op chronologische volgorde op. Meestal komen we binnen 24 uur aan een topic toe. Als het druk is kan dat oplopen. Zodra een moderator jouw topic oppakt reageert die daar ook in. Zoals ik eergisteren deed. Je krijgt dan per e-mail een notificatie dat er een nieuwe reactie in je topic is. Van daaruit gaan we dan verder.
Goed om te weten.
Bedankt Erik!