Beantwoord

IMAP account in Windows 8.1 instellen.

• 24 november 2014
  • 3 reacties
  • 5923 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste mensen,

Ik hoop dat iemand hier me helpen kan.

Ik dacht dat ik aardig bekend was met computers en mail, maar hierop bijt ik mijn tanden stuk 😠.

Het gaat om het instellen van KPN mail via IMAP op een tabletje dat draait onder Windows 8.1

Op het screenshot hieronder zie je wat er mislukt.

Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan, maar Windows accepteert het niet en komt met een foutmelding.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Alvast bedankt,

Herman.

imap_edit.png

icon

Beste antwoord door herman0523 24 november 2014, 21:49

Hai wjb,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb uiteraard het één en ander geprobeerd voordat ik jullie deelgenoot maakte van mijn probleem ;)

Ik heb usernaam met en zonder@kpnmail geprobeerd (in Thunderbird hoeft dat@kpnmail.nl niet achter de username, dus wie weet, maar dat gaf geen oplossing).

Webmail kan ik gewoon gebruiken met deze credentials.

Zoals ik in een andere post zeg heb ik een beetje twijfels over de SSL/TLS implementatie, Thunderbird wil alleen praten met de KPN server als ik STARTTLS gebruik.

Wat er onderhuids in de mail client van Windows 8.1 gebeurt weet ik echter niet, misschien staan die zaken helemaal los van elkaar.

Opvallend is wel dat ik met mijn Windows Phone (ook met Windows 8.1, maar dat is weer een heel andere Windows :p) wel een werkende IMAP verbinding op kan zetten.

Daar hoef ik dan weer geen poorten op te geven, dat zoekt de client blijkbaar zelf uit.

Groet,

Herman.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi Herman, welkom op het forum.

Gebruik je bij de username jouw volledige email adres?

Kan je via webmail wel inloggen met dezelfde username en wachtwoord?

Reputatie 2
Badge
Hai wjb,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb uiteraard het één en ander geprobeerd voordat ik jullie deelgenoot maakte van mijn probleem ;)

Ik heb usernaam met en zonder@kpnmail geprobeerd (in Thunderbird hoeft dat@kpnmail.nl niet achter de username, dus wie weet, maar dat gaf geen oplossing).

Webmail kan ik gewoon gebruiken met deze credentials.

Zoals ik in een andere post zeg heb ik een beetje twijfels over de SSL/TLS implementatie, Thunderbird wil alleen praten met de KPN server als ik STARTTLS gebruik.

Wat er onderhuids in de mail client van Windows 8.1 gebeurt weet ik echter niet, misschien staan die zaken helemaal los van elkaar.

Opvallend is wel dat ik met mijn Windows Phone (ook met Windows 8.1, maar dat is weer een heel andere Windows :p) wel een werkende IMAP verbinding op kan zetten.

Daar hoef ik dan weer geen poorten op te geven, dat zoekt de client blijkbaar zelf uit.

Groet,

Herman.

Reputatie 2
Badge
Hai,

Het probleem is opgelost.

Min of meer vanzelf.......:S

Toen ik vanmorgen het tabletje aanzette kwamen er wat updates binnen, waaronder eentje voor de app voor mail/agenda/contacten.

Daarna weer de stappen voor het aanmaken van een KPN account doorlopen en nu lukt het wel, er verschijnt geen foutmelding meer, mail komt netjes binnen.

Ik weet niet of het aan de update van de app ligt of omdat wellicht KPN achter de schermen aan een paar knoppen heeft gedraaid, maar dit topic kan op slot.

Groet,

Herman.

Reageer