Beantwoord

IMAP op eigen domeinnaam werkt niet op router V10 met 4K abbo

  • 11 April 2019
  • 2 reacties
  • 76 keer bekeken

De klant heeft 2 V10 modems op 2 adressen. 1 adres is zijn woning en het andere adres is 400 meter verderop en hier is een woning die hij verhuurt. Op adres 1 werkt de e-mail niet en op adres 2 werkt de e-mail wel. Het enige verschil is 4K op adres 1.

Een bijzonder probleem van een klant van mij. Wij hebben zijn domeinnaam en e-mail verhuisd naar een nieuwe server en nu wil de mail via Outlook niet meer ophalen of als nieuw mailadres in te stellen.

Wat hebben we allemaal gedaan op adres 1
  • Een nieuw modem aangesloten (mail werkt niet)
  • Alle apparaten afgekoppeld, stekkers eruit, router herstart, WIFI uitgeschakeld en de laptop met een kabel rechtstreeks op de router aangesloten (mail werkt niet)
  • Vervolgens de laptop via een mobiel op 4G (mail werkt wel)
  • Laptop meegenomen naar adres 2 (mail werkt wel)
Inmiddels al 6 uur met KPN meedenkende medewerkers aan de lijn gezeten. Doormeten, nieuwe router, firewalls, IP en domeinnaamblokkeringen gechecked etc etc.

Heeft iemand dezelfde problemen gehad en zijn deze opgelost?
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 11 April 2019, 17:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je via NSLookup of Dig al eens gekeken of er een juiste DNS resolutie plaats vind?

ook niet onbelangrijk, welke foutmelding krijg je?
Reputatie 7
Badge +19
@Rjanssens, Ik zie dat je geen reactie hebt gegeven op de vragen van Dennis dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag!

Reageer