Vraag

IMAP server heeft beperking

  • 2 March 2019
  • 14 reacties
  • 319 keer bekeken

Ik heb berichten om te bewaren opgeslagen in administratie mappen.
Nu wilde ik iets nakijken en krijg ik bij alle mappen de mededeling:
kan de map niet weergeven. dat is waarschijnlijk een beperking van de
imap server.

Wat moet ik doen om die beperking op te heffen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @Willemijn C.D.
De mailserver heeft maar beperkte mogelijkheden om eigen mappen toe te voegen.
Het is verstandiger op je eigen computer de betreffende mappen aan te maken en daar de mail in te bewaren.
hallo Jan D, dank voor de reactie.
Is er nog een mogelijkheid om gegevens terug te halen die in de mappen stonden?
Reputatie 7
Badge +21
Daarom heb ik een hekel aan IMAP
Maak een POP account aan en je hebt volledige controle over je eigen e-mail.
Wil je de e-mail op meerdere apparaten ontvangen, stel dan in dat de mail na b.v. 1 week pas van de server verwijderd wordt (of langer als je dat wil)
hallo Jan D, dank voor de reactie.
Is er nog een mogelijkheid om gegevens terug te halen die in de mappen stonden?

Hallo @Willemijn C.D. ,
Ik weet niet of dat technisch mogelijk is, dan zou je een reactie van KPN af moeten wachten.
Daarom heb ik een hekel aan IMAP
Maak een POP account aan en je hebt volledige controle over je eigen e-mail.
Wil je de e-mail op meerdere apparaten ontvangen, stel dan in dat de mail na b.v. 1 week pas van de server verwijderd wordt (of langer als je dat wil)

Hallo @huistijger ,
ik kan goed met imap werken, je moet alleen niet zelfstandig mappen aanmaken maar de belangrijke mail opslaan op een computer o.i.d., maar niet in 'the cloud' laten staan.
Huistijger en Jan D bedankt voor jullie reactie.

Ik wacht dus maar af of KPN nog reageert.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Willemijn C.D., welkom! Ik weet het eerlijk gezegd ook niet direct, maar wil dit wel voor je uitzoeken. Heb je deze mappen in een e-mailprogramma aangemaakt? In welk programma heb je dit gedaan? Gaat het om het e-mailadres wat je ook gebruikt voor je KPN ID? En wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Hallo Marcia, bedankt voor je reactie.
Ik ontvang mijn email op een ouder emailadres. Daar had ik onder de tekst administratie map, wat mappen gemaakt om mijn email die ik niet uit wilde printen, maar wel nodig had voor naslag in op te slaan. Ik wist niet, dat het beperkte ruimte had. Opeens was alles geblokkeerd en kon ik niets meer lezen. ik krijg de mededeling ( een beperking van de
IMAPserver) Ik ben daar dus niet blij mee. Ook krijg ik als ik bezig ben met email de mededeling: IMAP heeft de verbinding verbroken. Bij POP3 had ik dit niet.
Ik heb windows 10 en werk in Microsoft Outlook.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik stuur je nog even een privébericht, zodat ik ook weet om welk e-mailadres het gaat. Dan kan ik uit laten zoeken wat er mogelijk is. Advies is inderdaad om geen mappen binnen mappen aan te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor je privébericht! Ik heb een ticket aangemaakt bij de betreffende afdeling en zij zullen binnen 5 werkdagen contact met je opnemen. Hopelijk kunnen ze nog iets voor je betekenen!
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Willemijn C.D., heb je nog iets gehoord?
Hallo Marcia. Nog heel erg dank voor je bemiddeling.
Ja ik ben gebeld door KPN medewerker en die heeft alles doorgelopen met mij.
Er is echter niets terug te halen. Hij heeft het geprobeerd.
Hij heeft wel een oplossing gegeven voor de opslag van de administratie en daar ben ik wel blij mee.
Hij adviseerde om de mappen te verwijderen die niet geopend kunnen worden.
Maar zelfs dat gaat niet. Blijft gewoon ongebruikt staan. Het zij zo.
Ik krijg nog wel steeds de melding als ik met email werk.
IMAP heeft de verbinding verbroken. Wat het ook mag betekenen.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem! Jammer dat het uiteindelijk toch niet gelukt is, maar fijn dat je nu een oplossing hebt voor de toekomst! Voor wat betreft de foutmelding die je nu nog krijgt: ik weet niet wat dat inhoudt! Je kunt wel eens googlen op de foutmelding in combinatie met Outlook, wellicht dat je dan nog een antwoord vindt.
Marcia nogmaals dank, ik heb al gegoogled, maar die geven ook geen oplossing
Ik zal er mee leren leven.
vriendelijke groet Willemijn.