Beantwoord

IMAP server verbreekt de verbinding

  • 28 June 2019
  • 6 reacties
  • 254 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik gebruik Outlook 2010 als email-programma, met een @planet.nl e-mailaccount. Alle instellingen zijn precies zoals voorgeschreven op deze website. Toch krijg ik om de paar minuten de melding dat de IMAP-server de verbinding verbreekt.
Hoogst irritant. Over dit onderwerp werd jaren geleden al op dit forum geschreven, toen was het antwoord dat IMAP nog niet wordt ondersteund. Dit zal intussen toch anders zijn.
De melding duidt erop dat aan de serverkant (KPN dus) iets ertoe leidt dat de verbinding wordt verbroken.
Kan dat niet worden verholpen?

groet,
Kees
icon

Beste antwoord door Casey 29 June 2019, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Kees, welkom! Heel irritant lijkt me. We ondersteunen dit inderdaad zeker nu. Wellicht kan je het antwoord van mijn collega Vikash in dit topic eens ter harte nemen. Ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is.
Dag Marcia,
Deze tip (van Vikash) heb ik ook al eens gekregen, buiten dit forum om. Die genoemde instelling staat bij mij op maximaal (10 minuten). Helpt geen fluit.
Er moet door KPN toch een oplossing voor dit probleem gevonden kunnen worden?
https://forum.kpn.com/search?q=IMAP%20server%20heeft%20de%20verbinding%20verbroken

Ik heb hier ook tijden last van gehad na overstap van POP3 naar IMAP en heb na veel speurwerk geen oplossing gevonden. En ineens was het over zonder te weten waarom. Google maar eens op de foutmelding of klik bovenstaande link aan en je zult zien dat dit probleem vaak voorkomt. Misschien dat er nu wel een oplossing in de verschillende topics wordt genoemd. Sterkte!
Dag Casey,
Dank voor je reactie, ik heb inderdaad al een rondgekeken en deze storing al vaak gezien. Ik vind trouwens dat ik niet alle fora af zou moeten struinen naar een oplossing. Die oplossing moet KPN verzorgen, zij hebben een server die de verbinding verbreekt. Of is dat onredelijk?
Ik ben ook benieuwd waarom er nog geen oplossing is. Hoe zit dat Marcia? Kan ik hier ook ergens een formele klacht van maken?
Zoals je zelf ook kunt zien in de diverse topics ligt dit niet aan de provider en kan KPN hier dus niets aan doen. Ik begrijp alleen niet waarom niemand weet waar dit aan ligt. 😫
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt wat Casey zegt: het is echt iets binnen Outlook. Wij hebben dus geen verlossend antwoord op de vraag waarom je hier tegenaan loopt helaas! 😞