IMAP synchronisatie op telefoon werkt niet meer na installatie KPN

  • 16 March 2019
  • 7 reacties
  • 881 keer bekeken

vandaag overstap gemaakt naar KPN (TV-Internet), alles werkt alleen synchroniseert mijn Samsung telefoon de email niet meer. Exchange mail (zakelijk) werkt wel, IMAP server (prive via strato) synchroniseert niet meer op de WIFI. Als ik de WIFI van de telefoon af haalt komen de emails wel gewoon binnen. Iemand een idee ?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Weidijk. Welkom bij KPN en op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om alle e-mails te synchroniseren. Is het probleem inmiddels al verholpen? Heb je dit probleem ook als je met een ander WiFi netwerk een verbinding maakt? Volgens de website van Strato zijn dit de juiste instellingen. Heb je het e-mailadres op deze manier geconfigureerd? Ik hoor graag van je!
Blijkt nu dat op mijn werk in de WIFI ook geen email binnenkomt, dus net Strato een mail gestuurd. Alle instellingen staan nml goed
Reputatie 7
Badge +21
Wat vreemd dat je ook niet via een ander WiFi netwerk je e-mail kan ophalen. Ik ben erg benieuwd wat Strato als oplossing geeft. Zou je het antwoord willen delen in dit topic. Wellicht hebben andere forumgebruikers ook iets aan dit antwoord.
Reputatie 7
Badge +21
Heb je inmiddels het probleem al kunnen verhelpen @Weidijk?
op werk modem aangepast aan daar komen de e-mails en whats app berichten nu wel binnen, alleen thuis nog steeds niets. Strato heeft gekeken maar alle instellingen staan goed. Dus denk dat er in het modem van KPN toch iets niet goed staat.
Reputatie 7
Badge +21
Wat heb je precies gedaan om via het modem op het werk weer te kunnen mailen, heb je dit thuis ook al geprobeerd? Kan je thuis op jouw smartphone wel gebruik maken met internet? Je geeft aan dat WhatsApp berichten nu wel binnenkomen. Ik wist niet dat je daar ook problemen mee had. Misschien zit ik er nu helemaal naast, maar het lijkt erop alsof je geen WiFi verbinding maakt met de ExperiaBox thuis en dat daarom je daarom geen berichten meer ontvangt.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als ik nog iets voor jou kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer