Vraag

Inbox spontaan leeg

En ja hoor, weer bleek afgelopen zondag mijn inbox opeens volledig leeg te zijn. Ik heb dit probleem nu al 3 keer gehad (sinds ik ben verhuisd). En op al mijn apparaten lijkt alles goed te staan; al tig keer gecontroleerd. De tijd tussen het opeens leeg zijn van mijn inbox is zeer variabel; dus weet ook niet waarom het nu opeens weer gebeurde, anders dan dat het 1 juli was. Ik probeer nu wel mijn inbox regelmatig op te ruimen. Maar ik baal hier zo van. Als iemand nog een tip heeft.......????!!!!!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Op welke apparaten heb je je mail ingesteld? Heb je deze met IMAP of POP3 ingesteld?
Met IMAP
Reputatie 6
Badge +9
Dag Imke-d. Heb je het via IMAP ook op andere apparaten ingesteld? Het is namelijk via IMAP zo dat wanneer je op 1 apparaat berichten verwijderd deze berichten overal worden verwijderd, op alle apparaten en ook op de server. De enige verklaring is dat je op 1 apparaat de berichten hebt verwijderd waardoor overal de berichten verdwenen zijn.
Hoi Alex-P, ja zeker heb ik op andere apparaten ook via IMAP ingesteld, ik vind het prettig dat ik het dan in 1x alles heb bijgewerkt. Maar nee, ik heb niet mijn inbox compleet leeggehaald op 1 van die apparaten
Ik heb de laatste tijd ook al een paar keer hetzelfde probleem gehad als Imke-d, maar dan voor mijn webmail: de inbox is ineens spontaan leeg terwijl ik deze op geen enkel ander apparaat geleegd (of zelfs maar geopend) heb. En de verdwenen berichten zijn ook nergens anders terug te vinden.

Goed te horen dat ik niet de enige ben bij wie dit gebeurt, maar dit is ook wel erg zorgwekkend!! Tot nu toe ben ik gelukkig nog geen heel belangrijke berichten kwijtgeraakt, maar ik hou m'n hart vast...
Reputatie 6
Badge +9
Dat is vreemd, dit is echter geen issue bij ons. Anders zou er ook van alle kanten meldingen komen hierover. Voor de zekerheid heb ik voor jullie allebei een melding aangemaakt om te kijken of we iets kunnen vinden, ik verwacht echter niet dat de oorzaak aan onze kant ligt. We gaan er in ieder geval naar kijken.
Beste Alex-P, bedankt voor je reactie. Inmiddels is (na inloggen op mijn PC) duidelijk geworden dat mijn Inbox automatisch is leeggehaald door Outlook op mijn desktop PC (pop3) terwijl ik daarop niet eens was ingelogd, laat staan Outlook geopend had. Ik had daardoor niet in de gaten dat dit gebeurde, De berichten zijn dus toch niet definitief zoekgeraakt. Veel dank voor de snelle en adequate reactie!
Reputatie 6
Badge +9
MarietT, fijn om te lezen. Imke-d, daar moet toch echter de oorzaak zijn. Ik kan namelijk niets vinden van onze kant.

Reageer