Vraag

inbox webmail vol.

• 1 april 2018
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Hallo,

Met kpn gebeld en mijn ''probleem'' uitgelegd. Na een kleine 20 minuten kwamen we tot de conclusie dat kpn klantenservice hier niks aan zou kunnen doen en dat ik het op dit forum moet bespreken omdat de mensen van de webcare er meer zicht op zouden hebben. allereerst mijn verbazing uitgesproken hierover omdat ik liever het telefonisch het had besproken omdat ik het nu alsnog moet proberen het te typen... maar goed dit is niet anders. het volgende probleem voorgelegd aan kpn klantenservice:
Mijn vader gebruikt al zo'n 20 jaar mail en heeft dit altijd volgens pop3 gedaan. In tussentijds 2x andere laptop werd de mail altijd netjes overgezet. De mail word lokaal opgeslagen en niet op de server. mijn vader gooit deze mail in submapjes en heeft op dan goed gesorteerd. Mijn vader gebruikte altijd windows live mail maar die weigert er sinds een paar weken mee. Voor toen een noodvoorziening kunnen treffen om mail binnen te laten komen en te versturen geregeld maar we willen graag een stap verder. En zorgen dat mijn vader het liefst weer zo'n 20 jaar mee kan gaan m.b.t. mail
Ik heb binnen windows live mail 2x dezelfde mail aangemaakt 1x in pop3 met de lokale mail en 1x via IMAP. met een kleine hoeveelheid mail die ''online'' staat in de kpn webmail. submapjes aangemaakt binnen IMAP en daar mail heen gekopieerd vanaf de POP3. Dit ging op zich allemaal super en ik zag de mail binnen komen op het nieuwe mail programma Mozzilla thunderbird. maar bij zo'n 60% van de mail overzetten kregen we een mail dat de opslag vol was en vanaf nu geen inkomende mail meer kon binnen komen.

Gebeld met kpn of de opslag groter gemaakt kon worden.. maar dit kon niet.
Ik wil graag de (ongeveer) 3500 mail die in de pop3/lokaal staat in IMAP zetten zodat mijn vader ervan gegarandeerd is dat hij deze mail niet kwijt raakt. Mijn vader wil AL zijn mail in de toekomst ook op telefoon en tablet bekijken vandaar het ''digitaliseren'' van zijn mail. Die 3500 mail was voorheen zo'n 15.000 mail en mijn vader heeft hier dus al veel in opgeruimd. Dit is de mail die overgezet moet worden.
Mail server is niet groot genoeg en wissen van webmail betekent ook in de mailprogramma's Mozzilla thunderbird en windows live mail. Ik heb mijn situatie even kort uitgelegd omtrent outlook en loop daar nooit tegen een limiet aan.

Hopelijk dat iemand van u de oplossing heeft hiervoor.
Ik bedacht dat misschien alle mail doorzetten naar bijvoorbeeld outlook ofzo ook een optie zou kunnen zijn maar dit vind ik nog wel wat tricky en wil uiteraard wel met originele mail adres verzenden en op binnen halen.

3 reacties

Reputatie 7
Bij IMAP blijven de mails dus op de server van KPN staan en daar heb je 1GB ruimte tot jouw beschikking.
Als je wilt dat de mails lokaal opgeslagen worden, dan zal je pop3 moeten gebruiken.
Hallo WJB,
bedankt voor je reactie. 1GB is te weinig. lijkt mij ook niet erg toekomstbestendig. binnen outlook dit probleem nog nooit gehad. ik weet ook niet goed hoe ik dit probleem kan oplossen.
POP3 is niet het systeem wat wij willen i.v.m. diefstal of verlies van de laptop.
Reputatie 7
Een andere mogelijkheid is om op een Synology NAS de mailserver te installeren en die op basis van pop3 de mails uit de mailbox bij KPN op de NAS op te laten slaan.
Ik heb dit geruime tijd actief gehad voor ons gezin. Hierbij werden elk kwartier alle nieuwe mails op mailserver van KPN naar de lokale mailserver gekopieerd.

Reageer