Beantwoord

Ineens E-mail verzenden werkt niet meer (ontvangen wel)

  • 24 January 2020
  • 14 reacties
  • 4881 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds 3 dagen kan ik ineens geen e-mails meer verzenden vanuit mijn iMac (Mac Mail programma). Ik heb de mail settings niet veranderd en begin van de week werkte alles nog prima. Ik gebruikĀ behalve het KPN account , Gmail en iCloud accounts dat ook niets kan verzenden. Het lijkt erop dat de mail verzonden is, maar deĀ geadresseerdeĀ krijgt geen bericht van mij. Hetzelfde gebeurt als ik via mijn eigen netwerk (WiFi van KPN) vanuit mijn mobiele telefoon iets probeer te versturen. Als ik via mijn mobiel en de 4G iets stuur dan lukt het me wel.Ā Ik heb de Router ookĀ geresetĀ en opnieuwĀ ingesteldĀ met dezelfdeĀ resultaten. OokĀ gecheckt en mijn e-mailĀ accountsĀ zijn niet geblokkeerd door KPN.Ā  Al de e-mail settings zoals je op de bijgevoegde foto kunt zien zijn volgens KPN regels. Kunnen jullie mij helpen dit probleem op te lossen?

Ā 

icon

Beste antwoord door Christos 27 January 2020, 19:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

HalloĀ @ChristosĀ Alle server instellingen zien er goed uit, op Ć©Ć©n na.

Waarom staat bij de uitgaande server Authentication op None? Dit moet volgens mij 'Passwordā€™ zijn.

Reputatie 2
Badge

Hi Ruud, met of zonder Authentication krijg ik het zelfde resultaalt. Ter info de settingsĀ was altijd zo

Reputatie 7

Op de smtp server is authenticatie vereist.

Reputatie 2
Badge

Ter info:Ik heb een mail verstuurd naar de KPN abuse team omdat ik krijg ook de melding ā†’Ā Mail bounce van KPN mail servers(smtp; 550 5.0.0 Mail rejected.)

Reputatie 7

Heb je al gekeken of jouw emailadres of ip adres geblokkeerd is?

Die kan je doen viaĀ https://blacklist.kpnmail.nl

Reputatie 2
Badge

Al gechecked wjb ales is in order

Reputatie 7
Badge +11

Dat schijnt niet meer goed te controleren te zijnĀ @wjbĀ 

Zie deze reactie van ErikĀ https://forum.kpn.com/e-mail-10/email-versturen-vanuit-duitsland-lukt-niet-488044#post896424

Ā 

@Christos

Vul daarvoor jeĀ forumprofielĀ in met ook het mailadres waar het om gaat in het veld ā€˜persoonlijke opmerkingā€™.

Dan kanĀ @Erik_Ā  het controleren

Reputatie 2
Badge

Done! Ik moet ook zegen dat op mijn eigen KPN WiFi netwerk via webmail(Safari of Chrome) ales werkt prima

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Christos, welkom terug! Ik begrijp uit je startbericht dat je dit ervaart in je Mac mailprogrammaĀ met je KPN mailadres, maar ook met je Gmail en iCloud adressen. Ik neem aan dat je die beide in het mailprogramma hebt ingesteld met mailservers van Gmail en Apple? Zo ja, dan verwacht ik niet dat dit direct een probleem is specifiek rondom je e-mail. Vooral ook als het via webmail op je KPN verbinding, zoals je in je laatste bericht aangeeft, wel werkt.

Ā 

Wat staat er verder in de bounce mail die je kreeg? En heb je ook al een reactie van Abuse?

Reputatie 2
Badge

Hoi Erik, Ā probleem is opgelost, ik heb net het volgende bericht ontvangen van de Ā KPN abuse team:

ā€œBedankt voor uw reactie. Wij hebben naar aanleiding van uw informatie verder onderzoek gedaan. De problemen die u in uw bericht omschrijft worden veroorzaakt doordat uw berichten worden tegengehouden door ons spamfilter. Wij hebben onze spamfilter leverancier zojuist verzocht deze blokkade ongedaan te maken.ā€

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank dat je het even hebt laten weten :)

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Wat kan ik doen om dit opgelost te krijgen?

Reputatie 2
Badge

Hoi Josje33, probleem kan opgelost worden als jij een e-mail stuurt naar het KPN abuse team (abuse@kpn.com), met jouw probleem.

Volgens KPN dit probleem ligt bij hun spamfilter leverancier en zij moeten deze blokkade ongedaan maken. het proces is snel te verhelpen

m.v.g,
Christos

Christus, dank voor je reactie. Via deze weg is het uiteindelijk opgelost.

Josje33