Beantwoord

Ingekomen mails verdwijnen na openen uit postvak in

  • 17 January 2019
  • 8 reacties
  • 19667 keer bekeken

De functies uitgaande en inkomende email werken op mijn Samsung galaxy telefoon en tablet goed. Na enkele minuten verdwijnen de recent ontvangen berichten echter uit de postvak in lijst en zijn dus niet meer terug te vinden. Kunt u mij helpen?
Klantnummer ********
Hartelijk dank

Paul Voorpostel

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 21 January 2019, 11:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi Paul, welkom hier. De reden dat er mails verdwijnen is waarschijnlijk vanwege een instelling in een e-mailprogramma op jouw mobiel/tablet/laptop/pc. Als er op één (of meerdere) van die apparaten het e-mailaccount is ingesteld via POP3, zonder de optie 'kopie achterlaten op de server', dan plukt dat e-mailprogramma dat e-mailtje van de server, en wordt ie niet bewaard op de andere apparaten.

Het is dus belangrijk om te controleren hoe het is ingesteld, en het daarna aan te passen. Mijn advies zou zijn om op al die apparaten het e-mailaccount in te stellen via IMAP (i.p.v. POP3). Dan heb je altijd een kopie op de server. Houd er wel rekening mee om een back-up te maken van belangrijke mails.

E-mail - Handmatig Instellen op mobiel/tablet
Hoe stel ik e-mail in voor Windows PC of Apple Mac?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord Paul dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 1

Mijn vrouw verzendt informatie van haar Samsung A6 naar haar Outlook emailadres op PC.
Werkte perfect tot paar weken geleden, zij merkte toen dat op haar standaard Outlook 365 adres de informatie binnenkomt maar onmiddellijk verdwijnt. (aan adres te zien wordt met Gmail verstuurt vanaf mobiel.

Op mijn Outlook op dezelfde PC komt perfect binnen en blijft ook staan.

Wat kan hier aan de hand zijn?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft 2 Outlook versies op de pc staan?

Reputatie 1

Nee, alleen de Outlook versie van Microsoft 365. 

2 accounts d.w.z. mijn vrouw en ik, ieder met eigen naam maar dezelfde toevoeging ….@kpnmail.nl

Reputatie 7
Badge +24

Nee, alleen de Outlook versie van Microsoft 365. 

2 accounts d.w.z. mijn vrouw en ik, ieder met eigen naam maar dezelfde toevoeging ….@kpnmail.nl

Ok. En u ontvangt beide dezelfde mail? Dat wil zeggen: het zijn wel 2 emailadressen, maar het is 1 mailbox?

Reputatie 7
Badge +10

@coogie :

Is er misschien een update geweest voor Outlook ? Loop gewoon alle instellingen na. Misschien wordt er POP gebruikt en staat er bij de instellingen dat email moet worden verwijderd als de email is opgehaald. Dit moet je zowel in GMAIL als in Outlook controleren.

Reputatie 1

Hallo Willy,

Heb email op haar smartphone opnieuw geïnstalleerd maar ik denk eerder dat probleem lag in volle mailbox webmail van mijn vrouw, leeg gemaakt en alles functioneert weer prima.

In ieder geval jullie allemaal bedankt.

Â