Inloggen bij mijn HetNet e-mailadres lukt niet meer

  • 31 August 2021
  • 32 reacties
  • 2088 keer bekeken

Reputatie 1

Het net bestaat al vanaf 1997 en volgens mij 2009 overgegaan naar KPN.

Nu heb ik de volgende vraag voor een vriend van mij, die nog zon oud e-mailadres heeft met @hetnet.nl 

Het werkt sinds enkele dagen niet meer.

Hij heeft geen gegevens op in te loggen? 

Het emailadres is nooit aangemeld bij KPN ID.

Dus je zou zeggen,kpn bellen enz.

Dat heb ik gedaan ,en ze kunnen niks voor ons doen,blijven maar zeggen in loggen met KPN ID.

Nou dat bestond die tijd nog niet 20 jaar terug.

Maar dat begrijpt de medewerker niet.

Wie heeft er hulp?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is die vriend nog wel KPN klant? Heeft die een internet thuis abonnement? 

Reputatie 1

is sinds paar jaar weer bij KPN

 

Reputatie 7
Badge +24

is sinds paar jaar weer bij KPN

Met andere woorden: dat email adres is gewoon weg. Als je opzegt, dan blijft het email adres nog 6 maanden actief, daarna vervalt het.

Het oude hetnet adres heeft het misschien nog veel langer gedaan, dat is dan fijn. Maar KPN is nu misschien de bezem er aan het doorhalen en heeft nu al nog dat oude adres laten vervallen. 

Reputatie 7
Badge +10

@Misterbenz 

Werd dat ene emailadres nog vaak gebruikt ?

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “privé gegevens” het klantnummer, de adresgegevens van jouw vriend (is hij misschien in het (recente) verleden nog een keer verhuisd ?) en het emailadres in. Met die gegevens kan een moderator uitzoeken wat er aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @Misterbenz, zou je het volgende willen doen:
 

 

Vul bij jouw profiel hier op het forum bij “privé gegevens” het klantnummer, de adresgegevens van jouw vriend (is hij misschien in het (recente) verleden nog een keer verhuisd ?) en het emailadres in. Met die gegevens kan een moderator uitzoeken wat er aan de hand is.

Dan kan ik eens kijken wat er met het e-mailadres aan de hand is. 

Reputatie 7
Badge +9

is sinds paar jaar weer bij KPN

Met andere woorden: dat email adres is gewoon weg. Als je opzegt, dan blijft het email adres nog 6 maanden actief, daarna vervalt het.

Het oude hetnet adres heeft het misschien nog veel langer gedaan, dat is dan fijn. Maar KPN is nu misschien de bezem er aan het doorhalen en heeft nu al nog dat oude adres laten vervallen. 

Oude XS4ALL-e-mailadressen zijn na het opzeggen van een abonnement ook vaak nog heel lang actief gebleven. KPN heeft daar nu ook de bezem doorgehaald, en deze oude e-mailadressen alsnog buiten gebruik gesteld.

Piet.

Reputatie 7
Badge +10

@P.J.M. van der Vooren 

Maar dan zou ik verwachten dat de KPN de mensen toch eerst een boodschap/email stuurt waarin de mensen gewaarschuwd worden dat hun emailadressen binnenkort worden “opgeruimd"/ verwijderd. Zodat de mensen/klanten op tijd actie kunnen ondernemen.

@Misterbenz 

Na het opzeggen van een (KPN) internet-/email-abonnement blijft het emailaccount nog 6 maanden actief. Na die 6 maanden wordt dan het email-account definitief verwijderd. Misschien heeft jouw vriend dat abonnement 6 maanden (+ enkele dagen) geleden dat abonnement opgezegd ?

Reputatie 7
Badge +9

@Willy22 Het overgrote deel van die oude e-mailadressen wordt niet meer door de oud-abonnees gebruikt. Die zijn immers veelal overgestapt naar een andere provider. Daarnaast is toch algemeen bekend dat providers oude e-mailadressen na zes maanden stopzetten. Dat staat ook in de algemene voorwaarden van providers. Als een e-mailadres toevallig langer actief blijft kan een oud-abonnee daar natuurlijk geen rechten aan ontlenen. Dan is opheffing van het e-mailadres een kwestie van "je had het kunnen weten".

Reputatie 7
Badge +21

Die zes maanden zijn pas vrij recent. Tot vorig jaar was dat beperkt tot 1-2 maanden.

Halfjaar recht op toegang tot oude e-mailadres na overstap

Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren. 

bron:  E-mailadres bij overstap provider|Consumentenbond

Reputatie 7
Badge +10

Nog een laatste reactie:

Als een (internet) abonnement wordt opgezegd dan blijft het bijbehorende emailaccount nog 6 maanden actief. Vraag: wordt er dan een waarschuwing verstuurd dat dat emailaccount binnen niet al te lange tijd wordt opgeheven (bijv. 1 week voor opheffing) ? Misschien weet @Jeroen_dB hier het antwoord op ?

Deze waarschuwing/mededeling wordt wel verstuurd als de KPN een "gratis” emailaccount (uit het grijze verleden) gaat opheffen. Bijv. omdat dat ene adres niet of nauwelijks nog gebruikt wordt of omdat de KPN die oude emailadressen wil opruimen.

@Misterbenz 

Er is wel een oplossing om dat emailadres opnieuw te kunnen gebruiken. Dan moet jouw vriend dat emailadres van “@hetnet.nl” als een extra emailadres/alias aan zijn bestaande KPN emailaccount toevoegen. Als dat niet lukt dan staat er op dat emailadres waarschijnlijk nog een zogenaamde “reservering”. Ook hier kan dan een moderator (bijv. @Jeroen_dB ) jouw vriend helpen (door bijv. die reservering van dat emailadres af te halen). Na de verwijdering van die reservering kun je dat emailadres dan wel weer aanmaken.

Ook dan moet je de instructies opvolgen die ik gaf in mijn eerste antwoord in dit topic. En plaats daarna hier een nieuwe reactie. 

Over “zon oud emailadres”:

Men kan nog steeds “@hetnet.nl” emailadressen gebruiken en aanmaken. (ikzelf gebruik o.a. ook nog een “@hetnet.nl” emailadres.).

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Misterbenz ,

Je kunt gewoon in Mijn KPN een e-mailadres van hetnet aanmaken. Desnoods als alias. 
 

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl.

 

Ik heb onlangs een e-mailadres aangemaakt van hetnet wat ik heel lang geleden ook gebruikte. Werkt prima. 

Reputatie 7
Badge +10

@Noordzee

Ja, maar in dit geval kan het emailadres (tijdelijk) geblokkeerd zijn en dan heb je de hulp van een moderator nodig.

@Misterbenz

Er is zelfs een mogelijkheid om de emails terug te zetten op de KPN emailserver. Dit kan op voorwaarde dat de emails van dat emailadres nog ergens op bijv. een laptop staan. Maar dat is een verhaal op zich.

Nog een laatste reactie:

Als een (internet) abonnement wordt opgezegd dan blijft het bijbehorende emailaccount nog 6 maanden actief. Vraag: wordt er dan een waarschuwing verstuurd dat dat emailaccount binnen niet al te lange tijd wordt opgeheven (bijv. 1 week voor opheffing) ? Misschien weet @Jeroen_dB hier het antwoord op ?

Deze waarschuwing/mededeling wordt wel verstuurd als de KPN een "gratis” emailaccount (uit het grijze verleden) gaat opheffen. Bijv. omdat dat ene adres niet of nauwelijks nog gebruikt wordt of omdat de KPN die oude emailadressen wil opruimen.

@Misterbenz

Er is wel een oplossing om dat emailadres opnieuw te kunnen gebruiken. Dan moet jouw vriend dat emailadres van “@hetnet.nl” als een extra emailadres/alias aan zijn bestaande KPN emailaccount toevoegen. Als dat niet lukt dan staat er op dat emailadres waarschijnlijk nog een zogenaamde “reservering”. Ook hier kan dan een moderator (bijv. @Jeroen_dB ) jouw vriend helpen (door bijv. die reservering van dat emailadres af te halen). Na de verwijdering van die reservering kun je dat emailadres dan wel weer aanmaken.

Ook dan moet je de instructies opvolgen die ik gaf in mijn eerste antwoord in dit topic. En plaats daarna hier een nieuwe reactie. 

Over “zon oud emailadres”:

Men kan nog steeds “@hetnet.nl” emailadressen gebruiken en aanmaken. (ikzelf gebruik o.a. ook nog een “@hetnet.nl” emailadres.).


ik ga zo naar hem toe ,en alle gegevens opschrijven,en kom er op terug, vast bedankt.

Reputatie 7

Hoi @mbbenz, ik neem het even over van Jeroen.  Is het maandag nog gelukt met de opgeschreven gegevens? 

Reputatie 1

Hoi @mbbenz, ik neem het even over van Jeroen.  Is het maandag nog gelukt met de opgeschreven gegevens? 


Ja ik heb Pater Kruis nog gesproken,hij is behoorlijk emotioneel ,dat het niet meer werkt,vanwege berichten enz, van zijn medebroeders, enz.

 

Ik heb de gegevens aangevuld ,hoop dat je iets kunt betekenen, gr MB

Reputatie 7

Dit @hetnet e-mailadres bestaat zo te zien nog wel @Misterbenz/@mbbenz. Als hij nu in MijnKPN kijkt ziet hij dat adres er niet bij staan om het wachtwoord te wijzigen dus? Weet jij (of hij) ook welk klantnummer daarbij hoort of hoorde? Daarmee kan ik er verder op zoeken.

Reputatie 7
Badge +10

@Misterbenz 

Ik vermoed dat er iemand dat account heeft gehackt en met dat account wat heeft “gerommeld”. Daarom is het verstandig om, als dit probleem is opgelost, alle wachtwoorden te wijzigen. En een KPN ID aan te maken.

Reputatie 1

Dit @hetnet e-mailadres bestaat zo te zien nog wel @Misterbenz/@mbbenz. Als hij nu in MijnKPN kijkt ziet hij dat adres er niet bij staan om het wachtwoord te wijzigen dus? Weet jij (of hij) ook welk klantnummer daarbij hoort of hoorde? Daarmee kan ik er verder op zoeken.


Nee wist ik dat maar, heb wel een oud adres waar hij vroeger woonde ongeveer 5 jaar terug?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Misterbenz 

Als dat emailadres bestaat, zoals @Jasper zegt, dan moet jouw vriend nu wel in staat zijn om een KPN ID aan te maken.

Reputatie 1

@Misterbenz

Als dat emailadres bestaat, zoals @Jasper zegt, dan moet jouw vriend nu wel in staat zijn om een KPN ID aan te maken.


we hebben al een kpn id van ons nieuwe ab. en het oude adres toevoegen lukt niet,maar blijkbaar kunnen jullie niks voor hem regelen. emailadres bestaat nog steeds als ik een mail stuur. maar blijkbaar werkt het oude wachtwoord niet meer. droevig in deze tijd dat KPN een man van 80 jaar niet meer kunnen helpen omdat zijn wachtwoord niet meer werkt.Ze doen nog geen moeite aan de telefoon. :frowning2:

Reputatie 7
Badge +10

@Misterbenz

Probeer dan het volgende:

Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” de Naam, Adres, Postcode, Woonplaats  gegevens van jouw vriend zoals dat op de factuur van de KPN staat / zoals die bekend zijn bij de KPN. Vermeld daar ook de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van jouw vriend waarvan de KPN abonnementskosten worden afgeschreven. Als dat gebeurt is plaats dan opnieuw een nieuwe reactie. Ik hoop dat dan een KPN moderator wel bereid is om in actie te komen. Het probleem is waarschijnlijk dat jouw vriend een ander adres heeft dan jij (denk: privacy).

Ik neem ook aan dat jouw vriend alleen de webmail gebruikt of in het gebruikte emailprogramma alleen het IMAP protocol gebruikt en niet POP ? Als jouw vriend POP gebruikt in een emailprogramma dan heeft hij waarschijnlijk ook nog wel kopie van de maandelijkse factuur met daarop het ( o zo belangrijke) klantnummer.

Bij IMAP blijft de email op de KPN server staan maar kan daar jouw vriend niet bijkomen vanwege bovengenoemde problemen.

@Jasper

Kun/Mag je hiermee wel verder zoeken in de KPN administratie ? Is er misschien nog een andere manier op de gewenste gegevens bove water te halen ?

Reputatie 1

@Misterbenz

Probeer dan het volgende:

Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” de Naam, Adres, Postcode, Woonplaats  gegevens van jouw vriend zoals dat op de factuur van de KPN staat / zoals die bekend zijn bij de KPN. Vermeld daar ook de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van jouw vriend waarvan de KPN abonnementskosten worden afgeschreven. Als dat gebeurt is plaats dan opnieuw een nieuwe reactie. Ik hoop dat dan een KPN moderator wel bereid is om in actie te komen. Het probleem is waarschijnlijk dat jouw vriend een ander adres heeft dan jij (denk: privacy).

Ik neem ook aan dat jouw vriend alleen de webmail gebruikt of in het gebruikte emailprogramma alleen het IMAP protocol gebruikt en niet POP ? Als jouw vriend POP gebruikt in een emailprogramma dan heeft hij waarschijnlijk ook nog wel kopie van de maandelijkse factuur met daarop het ( o zo belangrijke) klantnummer.

Bij IMAP blijft de email op de KPN server staan maar kan daar jouw vriend niet bijkomen vanwege bovengenoemde problemen.

@Jasper

Kun/Mag je hiermee wel verder zoeken in de KPN administratie ? Is er misschien nog een andere manier op de gewenste gegevens bove water te halen ?


alles erbij geschreven,ben benieuwd

 

Reputatie 7
Badge +10

@Misterbenz 

Ik hoop dat er geen “betalingsproblemen” waren waardoor de KPN het abonnement heeft beëindigd ?

Reputatie 1

@Misterbenz

Ik hoop dat er een “betalingsproblemen” waren waardoor de KPN het abonnement heeft beëindigd ?


Willy je bent niet echt geen slimmerik met deze opmerking,het is een Pater van bijna 80 jaar.

Denk je echt dat die zo leven in het klooster?

Reputatie 7

@Misterbenz Op dat adres zie ik wel een aansluiting op zijn naam staan met een ander (@kpnmail) e-mailadres, het HetNet adres is daarbij niet te zien. Is het adres wat nu in je profiel staat het adres van het klooster, of juist zijn vorige woonadres? Kan het zijn dat het e-mailadres op nog een ander adres aangevraagd was?

 

@Jasper

Kun/Mag je hiermee wel verder zoeken in de KPN administratie ? Is er misschien nog een andere manier op de gewenste gegevens bove water te halen ?

Op basis van adresgegevens kunnen we zoeken inderdaad. Als we zoeken op een e-mailadres krijgen we geen verdere gegevens te zien, vandaar dat ik naar aanvullende gegevens vroeg :wink: