Beantwoord

Inloggen webmail met 2e e-mailadres lukt niet

  • 12 September 2021
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Goedemiddag, wie kan mij helpen.

Ik ben over gestapt van ziggo naar kpn. Het is gelukt om 1 email acccount in te stellen. Nu heb ik een 2e account aangemaakt en kan inloggen op mijn kpn. Ga ik dan naar webmail, dan krijg ik de melding dat de combinatie ww en gebruiker niet bekend is. Hoe kan ik wel inloggen op webmail????

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 September 2021, 21:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euhm.…

Je hebt een account om in te loggen op MijnKPN. Dat is een emailadres en wachtwoord. Dat emailadres hoeft niet van KPN te zijn. Dat kan bijvoorbeeld een gmail adres zijn. Daarmee kun je dus inloggen op MijnKPN, maar niet op webmail.

Daarmee kun je wel inloggen op http://email.kpn.com. Op deze site kun je mailboxen beheren. En ook het wachtwoord per mailbox aanpassen. Met het wachtwoord wat je aan de mailbox koppelt kun je wel inloggen op webmail.

Reputatie 7
Badge +10

@AstridG. 

Je hebt een gebruikersnaam + wachtwoord nodig om een KPN ID aan te maken. Daarmee kun je binnen Mijn KPN veranderingen aanbrengen (bijv. één of meer emailaccounts aan te maken). Elk emailaccount heeft een apart gebruiksnaam (=emailadres) + wachtwoord. En aan elk account kun je max. 10 aparte emailadressen/aliasen hangen. Die (max. 10) emailadressen hebben alle dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @AstridG., van harte welkom bij KPN en hier op ons forum!

Ben je verder gekomen met de tips en uitleg van Nick en Willy? Ik deel hun vermoeden, dat je een tweede KPN ID account aangemaakt hebt in plaats van een e-mailadres. Ook nog een stukje extra informatie van mijn kant: hier lees je meer over het aanmaken van e-mailadressen in MijnKPN. We horen graag of je vragen hebt, en of je er uit gekomen bent natuurlijk.

Goedenavond, bedankt voor de tips. Het aanmaken van een extra account is gelukt alleen… ik heb een  email adres gekoppeld aan mijn mail adres, dit was uiteraard niet de bedoeling. Is er een mogelijkheid om deze te resetten zodat ik dit email adres afzonderlijk kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Groet Egbert Guikema.

Reputatie 7
Badge +10

@AstridG.

Nee, dat kan niet. Bij de KPN is het 1e (primaire) emailadres (bijv. A) ook de naam van dat account  (dus ook A). Je kunt dat 1e emailadres (A) niet verwijderen zonder ook dat account A te verwijderen. Wat je wel kunt doen is een ander/extra (KPN) emailadres aan dat account toevoegen/”hangen".