Beantwoord

Instellingen mailbox om volle e-mailbox te voorkomen

  • 3 January 2019
  • 10 reacties
  • 628 keer bekeken

Reputatie 1
Op de site staat de volgende Tip:
In e-mailprogramma's bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Als deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard. Op deze manier loopt de e-mailbox langzaam vol. Als je in de toekomst wilt voorkomen dat de e-mailbox langzaam volloopt, deactiveer deze optie dan. Kijk in de instellingen van jouw e-mailprogramma of dit aan staat..

Vraag: welke optie is dit precies in Outlook Office 2016? waar vind ik dit?
Graag even stapsgewijs uitleggen.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 4 January 2019, 16:26

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @GJB95. Welkom op het forum. Ik help je graag verder bij het instellen van Outlook 2016. Als je het e-mailadres hebt ingesteld als IMAP is dit niet nodig. Als je het als POP hebt ingesteld zie je hieronder hoe je het kan wijzigen.

Als eerste open je Microsoft Outlook en klik je op [Bestand]


Klik daarna op [Accountinstellingen] en kies voor [Profielen Beheren > E-mailaccounts]

Selecteer het e-mail account en klik op [Wijzigen]


Klik hier op [Meer Instellingen]


Onder het tabblad [Geavanceerd] kan je er voor kiezen om een kopie achter te laten op de server, of niet 😉
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb geen bericht van je ontvangen. Is het gelukt om de instellingen te wijzigen?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Reputatie 1
Mijn excuses, maar ik heb het zojuist pas aangepast.
Dank voor dit advies en ik ga er vanuit dat ik nu geen meldingen meer krijg dat mijn e-mailbox vol is.
Reputatie 7
Hoe heb je het dan nu ingesteld?
Mijn advies is altijd om wel een kopie op de server achter te laten en in te stellen dat een bericht ook van de server verwijderd moet worden als deze in Outlook verwijderd wordt.
Hierdoor blijven de mails ook beschikbaar voor telefoons en tablets die via IMAP verbonden zijn met dezelfde mailbox.
Pas als je een mail verwijdert in Outlook of op een IMAP cliënt zal deze dan ook centraal verwijderd worden.
Reputatie 1
Ik heb mijn laptop nu ook op IMAP ingesteld. Of ben ik dan juist alles kwijt?
Reputatie 7
Als je jouw laptop als IMAP ingesteld hebt staan, dan staan alle mails die je ziet op de server van KPN. Als je wat verwijdert is het dus direct van de server verwijderd.
Reputatie 1
Misschien een domme vraag maar nu ik alles op IMAP heb ingesteld heb ik dus geen volle e-mailbox meer ?
Reputatie 1
Ik heb namelijk veel archiefmappen in mijn e-mailbox. De vraag is dus of het bericht ‘e-mail box is vol’ voortkomt uit die archiefmappen die dus op de server blijven staan? Of blijven die opgeslagen e-mails alleen op mijn laptop en iPad bewaard?
Hallo @GJB95 ,
je kunt nog steeds een volle mailbox krijgen als je die niet regelmatig leegt.
Zelf heb ik de gewoonte om alle belangrijke e-mail lokaal op te slaan én af te drukken en daarna van de IMAP-server te verwijderen, zo raakt de mailserver niet snel te vol.

Reageer