Beantwoord

Instellingen Outlook thuis

  • 4 February 2019
  • 9 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo allen,
Ik heb outlook 16 en wil graag dit gaan gebruiken op een laptop met windows 8.1
Ik wil gebruik maken van imap.
Ik volg de instellingen van kpn maar krijg steeds de melding
of te wel we can not connect to the outgoing SMTP server using the specified encryption method.......
De instellingen zijn als volgt
inkomende server imap.kpnmai.nl poort 993
sleutel SLS/TLS
uitgaande e-mail server smtp.kpnmail.nl poort 587
sleutel SLS / TLS
alle andere sleutels werken ook niet
Wat doe ik fout?
groet
Frank
icon

Beste antwoord door FrankygoesB 18 February 2019, 21:08

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag FrankygoesB, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik begrijp dat je er niet uitkomt om Outlook 2016 te installeren op jouw laptop. Ik kijk uiteraard graag mee wat hier precies bij misgaat. Echter, geef je al aan dat je het stappenplan voor e-mail instellen al gebruikt. Kan je aangeven of je ook de optie 'aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie' uit hebt staan? En wanneer, bij welke stap, krijg je deze melding?
Dag Susan_
Fijn dat je mee wilt kijken. Dank daarvoor.
Ja het gevraagde vinkje staat uit.
Zodra je de knop verbinding maken aan klikt krijg ik de melding Er is iets misgegaan met daaronder de bewuste melding
Reputatie 7
Badge +21
Dat is raar! Je kan jouw e-mail wel benaderen via Webmail van KPN? Of krijg je dan ook een foutmelding bij het inloggen?

Ik zou graag het betreffende e-mailadres ontvangen, deze kan je toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel.
DAg Susan,
Ik heb mijn email adres aan het Forum profiel toegevoegd.
Heel eigenaardig: vandaag kreeg ik van KPN een brief dat het wachtwoord van mijn emailadres was uitgelekt. Ik heb het inmiddels vervangen. Maar het lost het outlook probleem niet op.
Outlook heeft bij mij overigens wel een account van gmail , deze werkt ook niet. Maar kan ik ook niet verwijderen.
De mail van windows 8 doet het overigens wel en de webmail werkt ook.
Nu zul je je misschien afvragen waarom ik zeur, maar ik wil gewoon dat het product wat ik kocht werkt.
Moet ik outlook misschien opnieuw installeren.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag! Ik vind zeker niet dat je zeurt hoor, ik begrijp heel goed dat je wil dat jouw mail goed werkt! Wat betreft Outlook, dat is geen product van KPN. Je geeft aan dat het ook niet met G-mail werkt, hetzelfde programma. Het lijkt me dan inderdaad verstandig om deze Outlook te verwijderen en opnieuw te installeren. Aangezien KPN Webmail en mail van Windows 8 het wel doen! Ik zie ook geen problemen met het e-mailadres op het eerste gezicht.

Dus wil je proberen of je Outlook kan verwijderen en opnieuw kan installeren? 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@FrankygoesB, is het gelukt om Outlook te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo ja, heeft dit jouw probleem ook opgelost? 😉
Dag Susan,
Helaas heeft dat ook niet geholpen. Overigens kon dat niet alleen en moest ik het hele office pakket verwijderen. Inmiddels is dat weer terug geplaatst. Jammer genoeg werkt het nog steeds niet. Gelukkig heb ik Windows 8 mail nog en ook nog Webmail.
Heb je nog suggesties?
Dag Susan,

Ik schaam mij diep.....😁Ik maak gebruik van het HUP prgramma van Microsoft voor Office. Nu blijkt dat deze is verlopen en daardoor had ik geen geldige productcode in eerste instantie
Ik had weliswaar een nieuw code aangeschaft maar deze bleek niet automatisch met de bestelling mee te komen. Afijn. De code is nu ingevoerd en nu werkt alles wel!
Reputatie 7
Badge +21
@FrankygoesB, goedenavond! Fijn om te lezen dat het gelukt is. Goed dat je hier alsnog achter bent gekomen, beter laat dan nooit 😉 Bedankt voor de terugkoppeling!

Reageer