Beantwoord

IP on a Blacklist

  • 22 februari 2018
  • 5 reacties
  • 2294 keer bekeken

Wat kan ik hier aan doen?

olivia.hostnet.nl heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:
voorbeeld@voorbeeld.n (voorbeeld@voorbeeld.nl)
Het bericht is niet afgeleverd omdat de e-mailserver van de geadresseerde (buiten Office 365) gebruikmaakt van de spamblokkeringslijst spamrl.com en het vermoeden bestaat dat het bericht spam is. Het bericht is echter niet verwijderd, maar in de spamquarantaine van de geadresseerde geplaatst. Neem op een andere manier (bijvoorbeeld telefonisch) contact op met de geadresseerde om dit op te lossen. Vraag de geadresseerde om het bericht vrij te geven uit de spamquarantaine. Hierdoor wordt het bericht automatisch opnieuw geclassificeerd als ten onrechte geblokkeerd. De blokkeringslijst spamrl.com leert op deze manier dat uw berichten in de toekomst niet moeten worden geblokkeerd.
Voor e-mailbeheerders
Toen Office 365 het bericht probeerde te verzenden naar de geadresseerde (buiten Office 365), heeft de externe e-mailserver onderstaande fout geretourneerd. De e-mailserver van de geadresseerde maakt gebruik van de blokkeringslijst spamrl.com en het vermoeden bestaat dat het bericht van de afzender spam is omdat uw domeinnaam (of het IP-adres dat is gebruikt om het bericht te verzenden) onlangs is aangetroffen in spam. U kunt uw e-maildomein (of IP-adres als het bericht is verzonden via een on-premises server) tijdelijk uitsluiten van de blokkeringslijst spamrl.com door de aanvraag 'Uit lijst verwijderen' in te vullen op https://spamrl.com. Als u het bericht definitief wilt oplossen, neemt u contact op met de geadresseerde en vraagt u deze om het bericht van de afzender vrij te geven uit de spamquarantaine.
Alleen de geadresseerde of de e-mailbeheerder van de geadresseerde kan dit probleem definitief oplossen. Office 365-ondersteuning kan niet helpen bij het oplossen van dit soort extern gerapporteerde fouten.


olivia.hostnet.nl gaf deze fout:
Remote server returned sending IP on spamrl.com block list -> 550 A URL in this email (hestervantongerlo . com) is listed on https://spamrl.com/. Please resolve and retry
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 22 februari 2018, 16:22

Je domein (hestervantongerlo) is geblokkeerd bij https://www.invaluement.com/#uri. Dat is het probleem en daarom blokkeert hostnet je email. De originele blocker is https://spamrl.com/ , dus je kan het beste bij hen de blokkade opheffen.

Daarnaast blijkbaar denken zij dat je spam verstuurt, dus je zou eventueel kunnen checken of er iets mis is waardoor anderen toegang hebben tot je email.

Verder is dit volgensmij niet gerelateerd aan KPN, maar dat neemt niet weg dat we je niet gewoon helpen :)

Robin
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je domein (hestervantongerlo) is geblokkeerd bij https://www.invaluement.com/#uri. Dat is het probleem en daarom blokkeert hostnet je email. De originele blocker is https://spamrl.com/ , dus je kan het beste bij hen de blokkade opheffen.

Daarnaast blijkbaar denken zij dat je spam verstuurt, dus je zou eventueel kunnen checken of er iets mis is waardoor anderen toegang hebben tot je email.

Verder is dit volgensmij niet gerelateerd aan KPN, maar dat neemt niet weg dat we je niet gewoon helpen :)

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Hvt1991, welkom op het forum! Vervelende situatie! Robin is je al goed aan het helpen, waarvoor dank 🙂 Kun je uit de voeten met zijn tips? Mogelijk kan ook de partij waar je je domein host nakijken of bijvoorbeeld een foutieve instelling dit probleem veroorzaakt heeft.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Hvt1991, aangezien we niks meer van je gehoord hebben neem ik aan dat je geen vragen meer hebt! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden 🙂
Sorry voor mijn late reactie, Ik ben pasgeleden gehackt geweest op mijn PC waardoor ik deze vraag heb gesteld daarnaast heb ik het gevoel dat er nog steeds iemand op mijn IP-adres bezig is niet daar niet hoort te zijn. Zijn er bepaalde scans die KPN daar aan kan doen om te kijken of dit een probleem is nog steeds?

Dankjewel @RobinFlikkema voor de tip!, ik kan in ieder geval weer mails versturen!
Reputatie 7
Badge +30
Je kan in de Experiabox zelf zien wie er met je netwerk is verbonden. Maar zonder concrete informatie is er vrij weinig nuttigs wat ik kan zeggen.

Reageer