Beantwoord

iPhone en iPad geeft de melding Serveridentiteit niet gecontroleerd

  • 21 August 2019
  • 5 reacties
  • 25484 keer bekeken

Sinds vandaag ontvang ik op mijn iPhone en iPad de melding Serveridentiteit niet gecontroleerd. De identiteit van 'pop.hetnet.nl' kan niet worden gecontroleerd door Mail. Op mijn iPhone en iPad kan ik geen e-mails versturen en ontvangen. Op mijn laptop lukt dit wel. Is er een storing bij KPN of moet ik mijn instellingen wijzigen?

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door RBxx 21 August 2019, 22:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Nancy Hendriks

Gebruik gewoon de kpnmail servers
Deze serveradressen en serverinstellingen voor e-mail gelden voor alle KPN e-mailadressen.

Kijk op de volgende KPN pagina voor de details: Overzicht mailserver instellingen

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

KPN e-mailadressen eindigen op @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl
Reputatie 5
Badge +6
Ik had die meldingen ook tegelijk op twee apple devices...gisteren om 13:30
echt op allebei tegelijk, dus er was ergens een certificaat verlopen.

Het enigste wat werkte, was account verwijderen op apple device en opnieuw aanmaken.

Het wijzigen van de server namen hielp in deze niet, moest echt opnieuw aanmaken,
daarna werkte het gelijk ook met de oude server namen, maar voor zekerheid,
pop.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl gebruikt.

Update: lees net in ander gelijke topic dat storing is opgelost.
Reputatie 7
Hallo @Nancy Hendriks, welkom op het forum. Je kunt de instellingen van de mailbox voor de zekerheid nalopen met de instellingen die RBxx noemt. Dat het op de iPad niet lukte en op de laptop wel lijkt meer richting een instelling te wijzigen dan een storing aan onze kant. Als het bij ons stoort zal het op beide aparaten niet werken namelijk.
Wel is er de laatste paar dagen inderdaad iets gewijzigd aan de certificaten zoals WimC opmerkt, die wijziging zou vrijwel ongemerkt gegaan zijn maar mogelijk probeerde je net op dat moment de mail op te halen. Werkt het nu wel weer goed, of nog niet?
Reputatie 5
Badge +6
@Jasper , dat was juist het vreemde, op mijn PC bleef het ook werken, allen op Apple devices,
niet, het was op een of andere manier gelinkt aan Apple.

Op de Apple devices werd aangegeven dat het certificaat ongeldig was terwijl
de datums dat niet waren, het certificaat was tot ergens in 2020 geldig.

Terwijl opnieuw aanmaken van het email account op de Apple, met de zelfde gegevens het weer deed werken, en de volgende dag blijkbaar werkte het ook weer bij de mensen die niets hadden gedaan.
Reputatie 7
Hmm, dat is gek inderdaad. Als het certificaat wordt bijgewerkt zou dat bij mijn weten op alle apparaten van alle merken hetzelfde moeten werken. Mocht het een volgende keer weer terugkomen, laat het vooral weten. Dan kunnen we er op dat moment dieper induiken!